Om du tränar på det under året så hoppar jag över det och fiskar i stället
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa karpspö??
Collapse
X
-
Century ær spøn med "sjæl" grymt fina och genomtænkta! Har Armalite MKII 2,5Ibs (som dock inte anvænds jættemkt længre, før mjuka før methodfeeder och sticks) Ett 10' BIG FISH till fløtestrolling. Hade tre 3,25Ibs som jag inte mins namnet på. Asfina, men før toppig aktion till gæddfisket och før kraftiga till svenska medelkarpar..
Så jag bytte till 3Ibs FOX Extreme. Inget fel på dom, men dom har ingen "sjæl"..
Sen blev det Harrision Chimera 12' 2,75, utpræglade karpspø, med aktionen lite mer mot toppen.. Genomtænkta spøn som passar mitt karpfiske perfekt! Finns sækert Centuryspøn som gør det också!
Det dær med "sponsring" i fiskesammanhang handlar i 99,9% av fallen om att en fiskare får lite gratis grejor från en tillverkare. Pengar ær det ytterst sællan frågan om.
Pratade med Nick Helleur om det før några år sedan. Då var det enligt honom ca 5karpfiskare i england som fick sin løn genom att bara fiska. Och det var bara en som tjænade bra, Terry Hearn. Men han gør inget annat æn att fiska karp, året om..Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggAtt man får gratisgrejer från en leverantör är iofs sponsring. Även om det bara handlar om ett gäng spön.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggVi provkastade dem utanför sporthallen i Strömsnäs på mässan... Det hade gått åt ett jäkla kast för att komma upp till LjungbyMete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Mil
Ursprungligen postat av benste Visa inlägg... jag måste skärpa mig och läsa inläggen ordentligt. Fjärde gången på två dagar. 3,5 mil blir att ta i. Det kanske hade gått med ett Stradivarispö...
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggAtt som matt hayes göra, leva på det. Kallar jag snarare som Yrke.
Man kan ju säga som så att om man fiskar skitmycket och är osponsrad är det betydligt dyrare än om man måste jobba men får en massa utrustning gratis(eller till inköpspris). Sponsrad eller opsonsrad fiskar man för att det är kul och då kommer man ändå lägga pengar på fiskesaker.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggAtt man får gratisgrejer från en leverantör är iofs sponsring. Även om det bara handlar om ett gäng spön.
Hur dyra spøn man æn køper ær det ændå førhållandevis "billigt" om man anvænder dom mycket under flera års tid.
Att få bolies etc, ær lite mer spons, eftersom dom førbrukas hela tiden.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 883 visningar
0 gillar