Mink, vad handlar traden om? Jo basta karpspot? da maste val folk fa saga sin asikt eller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa karpspö??
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Mink! Visa inläggDet är inte direkt någon nyhet att vissa lägger alla pengar på fiskesaker, oavsett om de är sponsrade eller inte. Vissa tjänar bra och har bra rabatt, men lyckas ändå bränna alla sina pengar på fiskesaker(inte direkt svårt).
Jag ifrågasätter inte att Century gör jävligt bra spön, jag ifrågasätter snarare att du är jäv i ditt uttalande, samt att jag anser att det är överdrivet. Ett spö är inte bäst för att det kastar längst, eller har bäst skrytfaktor. Jag har läst oerhört mycket i disskusioner ang t.ex. Greys, Harrison, Century osv och kommit fram till att många prisar Century, andra anser att Harrison är det absolut bästa, medans andra alltid sticker in och påpekar att de faktiskt tycker något annat.
Det bästa spöet är det man känner sig mest nöjd med. Och då är inte ett spö bäst i världen, för alla, så enkelt är det för mig.
Jag forstår att du nog redan ägar eller har beställd Harrison spön och de är säkert jättebra och jättefina spön.
Du får mycket gärna ifrågasätte vad jag tycker, men faktum är att jag har såld karpspön i över 15 år och fisket " Ganska" mycket och testat stort set alla spön som finns inom karpfisket... Även Harrison..
Har 2 st Harrison själva som jag använder till gäddmetet 12 fot 2,75 med korkhandtag. De är bra, men Century är bara numret bättre.
Teori är en sak men att testa grejerna är bra mycket bättre.
Som sagt tidigare... Alla får stå för vad de tycker
Kommentera
-
Mink!: Harrison gör också fina spön. Jag och en kamrat tänkte köpa sådana förut. Men det slutade med att jag köpte Century och kamraten köpte Daiwa infinity slim (som också är helt underbart trevliga spön). Båda tyckte att vi hittade bättre spön är de vi provböjde från Harrison.Senast ändrad av limnos; 2008-02-06, 00:53."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
Guest
Det är inte så jag menar. Jag har aldrig sagt att Harrison är bäst. Jag har inte fiskat med mina ens, de har ju inte ens levererats. Det jag menar är att jag tror inte det går att säga att Century ÄR bäst. Det och att Mad Dane är lite jäv.
Vad jag hört är det iaf ingen som någonsin varit missnöjd med Century.Senast ändrad av Guest; 2008-02-05, 23:41.
Kommentera
-
Har drillat på Century och kastat med dem även om jag inte äger några och de var helt ok, svårt att bedöma något sådant på tio kast och en drillning.
Vad som är det bästa spöt är mycket individuellt. Är man själv nöjd med spöt, det uppfyller ens krav och fungerar som man önskar är det bra. Känns spöt dessutom som en del av armen/ kroppen och det känns lika naturligt att använda det som att dra i snorren så har man rätt spö. Alltså det bästa för just sig själv. Sen om det heter Fox, Ron Thompson, Harrison eller Century tycker jag man ska skita i. Det är inte namnet på spöt eller prislappen på det man fiskar med.
Själv kör jag Fox Ethos med underbar parabolisk helaktion och de tar jag med mig i graven. Oavsett om jag skulle få andra spön så skulle jag inte byta.
Bara att bända, provkasta eller sniklåna polarens spön och testa, köper man spön är ju tanken att man ska ha dem en tid framöver så det är viktigt att hitta rätt.
Hur som hur. Det viktiga är att man själv är nöjd, spön är högst personligt!
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggHar drillat på Century och kastat med dem även om jag inte äger några och de var helt ok, svårt att bedöma något sådant på tio kast och en drillning.
Vad som är det bästa spöt är mycket individuellt. Är man själv nöjd med spöt, det uppfyller ens krav och fungerar som man önskar är det bra. Känns spöt dessutom som en del av armen/ kroppen och det känns lika naturligt att använda det som att dra i snorren så har man rätt spö. Alltså det bästa för just sig själv. Sen om det heter Fox, Ron Thompson, Harrison eller Century tycker jag man ska skita i. Det är inte namnet på spöt eller prislappen på det man fiskar med.
Själv kör jag Fox Ethos med underbar parabolisk helaktion och de tar jag med mig i graven. Oavsett om jag skulle få andra spön så skulle jag inte byta.
Bara att bända, provkasta eller sniklåna polarens spön och testa, köper man spön är ju tanken att man ska ha dem en tid framöver så det är viktigt att hitta rätt.
Hur som hur. Det viktiga är att man själv är nöjd, spön är högst personligt!
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av Jenk Visa inläggMink, ha lite hopp nar det galler manskligheten. Ibland ger faktiskt folk rad utan att vara jav i fragan. Eller t.om att de ar jav och anda svarar med hjartat och sager det spo de verkligen gillar bast.
Kommentera
-
ABU Enticer carp är världens bästa karpspö, men aningen dyra kanske.Gädda & Jäger
www.gaddajager.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 886 visningar
0 gillar