Bästa karpspö?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa karpspö??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gutbucket: Får hålla med dig igen. Vad man gillar i spöväg är ytterst personligt, och man bör testa så många man bara kan innan man bestämmer sig.

Något som tycks hända de flesta karpfiskare efter ett tag är att de/vi upptäcker att det inte räcker med en uppsättning spön, och många införskaffar ett set för fiske på bekväm distans och ett set med lite mer krut i för långdistans.

Mink! Om Herr Dansk skulle använda fissnack som ett reklamplank så skulle han nog satsa mer på saker som säljs i större volymer... Snacka sig varm om energybeten, eller snacka sig helt sykt vildt om særlige jerkbaits. Men det hvet ham väl best selv? (ursäkta för låtsasdanskan)
    Senast ändrad av limnos; 2008-02-06, 01:05.
    "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Strax efter att jag hittade mina drömspön köpte jag mig en uppsättning 12 fotade 2,5 lbs spön för att använda mer i mina hemmavatten. Det var inga dåliga spön och hade jag bara haft dem hade jag säkert använt dem med glädje. Tyvärr blev de bara stående med några få pass som undantag, hittar man rätt spö vill man nog köra det. Använder mina till allt från fjuttfuske med glidande tackel på vintern där 2 kiloskarpar och uppåt fångas till att ha varit i Raduta och Fransk paylake. Tror att två uppsättningar är mer för fiskarens skull än själva fiskets skull.

Jag testade mina spön noga innan jag köpte dem, provkastade dem över parkeringen i Strömsnäsbruk, över bilar, över bussar kastade vi. Det gjorde det hela lite mer spännande
      sigpic

Kommentera

Gutbucket, nådde du fram till Garvaren (köpcentret mitt emot butiken)?
        Mete framför allt!
        www.Metetorget.com

Kommentera

Fiskat Med Century I Många år. Helt Ok Men Free Spirit är En Klass För Sig

Kommentera

Härligt. Nu har vi divergerande åsikter igen.

Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg
            Strax efter att jag hittade mina drömspön köpte jag mig en uppsättning 12 fotade 2,5 lbs spön för att använda mer i mina hemmavatten. Det var inga dåliga spön och hade jag bara haft dem hade jag säkert använt dem med glädje. Tyvärr blev de bara stående med några få pass som undantag, hittar man rätt spö vill man nog köra det. Använder mina till allt från fjuttfuske med glidande tackel på vintern där 2 kiloskarpar och uppåt fångas till att ha varit i Raduta och Fransk paylake. Tror att två uppsättningar är mer för fiskarens skull än själva fiskets skull.

Jag testade mina spön noga innan jag köpte dem, provkastade dem över parkeringen i Strömsnäsbruk, över bilar, över bussar kastade vi. Det gjorde det hela lite mer spännande

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
              Härligt. Nu har vi divergerande åsikter igen.
              Jag antar att du börjar tillfriskna från din feber.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
                Gutbucket, nådde du fram till Garvaren (köpcentret mitt emot butiken)?
                Vi provkastade dem utanför sporthallen i Strömsnäs på mässan... Det hade gått åt ett jäkla kast för att komma upp till Ljungby
                sigpic

Kommentera

Det är därför man behöver ett långkastar-kit.

Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg
                  Vi provkastade dem utanför sporthallen i Strömsnäs på mässan... Det hade gått åt ett jäkla kast för att komma upp till Ljungby

Kommentera

3 mil kan vara i längsta laget.
                    sigpic

Kommentera

Att kunna pricka ett hinklock på 3 mils håll är en jävla "edge".

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                      29 svar
                      4 883 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37