Bästa karpspö?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa karpspö??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bäst Karpspön

Hemma kör jag mest med mina NG 2,75 Lb eller mina gamla Armalite 2,50 Lb. Har även Hybor i 2,25 Lb om det är ett vattren utan alles för mycket snags. Sköna att drilla fisk på. Använder ett Armalite 1,50 lb till Stalkin Fisket

Utomlands har jag mina gamla Kevin Maddox Exocet 13 fot

Kommentera

Ursprungligen postat av Mad Dane Visa inlägg
      Century byggar världens bästa karpspön... Har mycket svårt att se andra som håller samma klass.

Har century spön som snart har 20 år på baken och är fortfarende lika fina och de är som dröm att fiska med.

Träffar man alla karpvärldens " Största stjärnar" utomlands fiskar stort set alla med Century utom dem som är sponsrade av andra företag. Det är fakta.
      Sponsrar inte Century någon i världen? Vilka av karpvärldens största stjärnor är inte sponsrade? Är inte du något jävig i detta uttalande? Hur fastställer man att Century bygger världens bästa karpspön?

Väldigt tveksam till att det finns ett enda bästa spö/märke oberoende av situation samt vilka egenskaper du är ute efter.

Kommentera

Mink! Man tar ett Harrison i ena handen och ett Century i andra, osså kastar man det först nämnda så långt man orkar - ända bort till Elanen's container. Det är en standardiserad metod.
        "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Bästa Karpspö

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
          Sponsrar inte Century någon i världen? Vilka av karpvärldens största stjärnor är inte sponsrade? Är inte du något jävig i detta uttalande? Hur fastställer man att Century bygger världens bästa karpspön?

Väldigt tveksam till att det finns ett enda bästa spö/märke oberoende av situation samt vilka egenskaper du är ute efter.

Jag resar mycket ,fiskar i många länder och träffar många karpfiskare och största delen av dem fiskar med Century ( Dom som själva skal betala för sina spön).

Har även mött flera av de såkalde sponsrade grabbar som privat fisker med Century och tar fram sina sponsor spön när det är dax för interview och reportagen.... Lite löjligt men karpfisket är en grym stor buisniss i England och nede på kontinenten

Givetvis finns det spön till olika egenskaper till varje modell och det är väl därför att Century har 8-10 olika modellar.

Finns en del andra märken som öxå är bra, men någon skal jo vara bäst och i detta tillfället är det Century.

Sen kan var jo var och en tycka vad man vill

Kommentera

Har faktiskt aldrig kännt på ett century spö, men någon gång lär vell bli den första!
            go fishing

Kommentera

Century byggar världens bästa karpspön... Har mycket svårt att se andra som håller samma klass.

Har century spön som snart har 20 år på baken och är fortfarende lika fina och de är som dröm att fiska med.

Träffar man alla karpvärldens " Största stjärnar" utomlands fiskar stort set alla med Century utom dem som är sponsrade av andra företag. Det är fakta.
              Alla stora stjärnor är sponsrade

Ingen som har känt på Greys Platinum? De får bra kritik.
              Mete framför allt!
              www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
                Vilka av karpvärldens största stjärnor är inte sponsrade?
                Skulle precis skriva exakt som du skrivit, men du hade redan så

Jag signerar det där.

Kommentera

Jo. De är jättefina. Fick lite negativ publicitet för att de gick av till en början, men det tycks Greys ha fixat till med senare modeller.

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
                  Ingen som har känt på Greys Platinum? De får bra kritik.
                  "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Bästa Karpspön

Det är inta så många som man tror som är sponsrade och de flesta är Engelskmen.

Kanske där finns 15-20 gubber som levar på fisket och da pratar vi om folk som Terry Hearn, Jim Shelly mm. De har även andra intäkter som böker och fiskeguider.

Alla de andra har ett vanligt jobb brevid och får endast några småbitar och beten och får köpa de dyra prylor till rabat pris.

Fiskade med Frank Warvick på WM i Raduta och han hade inta en spän i plånboken och kunna inta ens köpa bira på efterfesten efter Galla Middagen.

De andra grabbar bjöd honom på båtbiletten så han kunna åka hem igen och da han kom hem hade elen stängs av i huset hemma och frugan var tokig... Så dett är inte så fett som det låter.

Kommentera

Det är inta så många som man tror som är sponsrade och de flesta är Engelskmen.

Kanske där finns 15-20 gubber som levar på fisket och da pratar vi om folk som Terry Hearn, Jim Shelly mm. De har även andra intäkter som böker och fiskeguider.

Alla de andra har ett vanligt jobb brevid och får endast några småbitar och beten och får köpa de dyra prylor till rabat pris.

Fiskade med Frank Warvick på WM i Raduta och han hade inta en spän i plånboken och kunna inta ens köpa bira på efterfesten efter Galla Middagen.

De andra grabbar bjöd honom på båtbiletten så han kunna åka hem igen och da han kom hem hade elen stängs av i huset hemma och frugan var tokig... Så dett är inte så fett som det låter.
                      Det är inte direkt någon nyhet att vissa lägger alla pengar på fiskesaker, oavsett om de är sponsrade eller inte. Vissa tjänar bra och har bra rabatt, men lyckas ändå bränna alla sina pengar på fiskesaker(inte direkt svårt).

Jag ifrågasätter inte att Century gör jävligt bra spön, jag ifrågasätter snarare att du är jäv i ditt uttalande, samt att jag anser att det är överdrivet. Ett spö är inte bäst för att det kastar längst, eller har bäst skrytfaktor. Jag har läst oerhört mycket i disskusioner ang t.ex. Greys, Harrison, Century osv och kommit fram till att många prisar Century, andra anser att Harrison är det absolut bästa, medans andra alltid sticker in och påpekar att de faktiskt tycker något annat.

Det bästa spöet är det man känner sig mest nöjd med. Och då är inte ett spö bäst i världen, för alla, så enkelt är det för mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                      29 svar
                      4 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37