Ursprungligen postat av Gutbucket
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa karpspö??
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Mink! Visa inläggNej, därför jag skrev tillräckligt duktig. Handlar om mycket mer än att skriva bra. Man måste skriva om rätt saker, och på rätt sätt. Men det är ett alternativ till att vara sponsrad och tvingas motprestera. Det låter ju nästan hemskt att vara sponsrad så som det framförs här...
Nej det är inte på något sätt hemskt att vara sponsrad, men som både David och jag skrivit så förväntas man göra en motprestation och inget är gratis.
Tror du någon av mina sponsorer betalar mig pengar för att jag ska fiska med deras produkter?
Känns som att du får ta och tagga ner dig lite vännen.
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggOch det får jag intrycket av att du anser dig vara?
Nej det är inte på något sätt hemskt att vara sponsrad, men som både David och jag skrivit så förväntas man göra en motprestation och inget är gratis.
Tror du någon av mina sponsorer betalar mig pengar för att jag ska fiska med deras produkter?
Känns som att du får ta och tagga ner dig lite vännen.
Jag har aldrig ens funderat på att skriva artiklar, men det finns fortfarande en möjlighet att göra det... Du tolkar mina inlägg helt fel.
Det är klart ni måste komma med en motprestation, det jag menar är, att om man redan fiskar sjukt mycket och är duktig så är det därför man får sponsringen, då är det inte såå svårt att fortsätta likadant. Det handlar om marknadsföring och att företagen vill visa att duktiga personer använder deras saker.
Likväl är det sponsring att få beten, spön, mäsk, kläder osv gratis eller till kraftigt reducerat pris. Men det är väl det mest logiska i hela världen att det krävs någon form av motprestation. Båda skall ju tjäna på det...
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggSen kan man väl inte kalla det att tvingas motprestera som du skriver. Sponsring i fiskevärlden är ett ömsesidigt sammarbete mellan två parter snarare än att det klirrar på kontot.
Och vad i hela världen får dig att tro att det bara är din sponsring vi talar om.Senast ändrad av Guest; 2008-02-06, 21:12.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mink! Visa inläggJag vet att du inte får några pengar för att fiska.
Jag har aldrig ens funderat på att skriva artiklar, men det finns fortfarande en möjlighet att göra det... Du tolkar mina inlägg helt fel.
Det är klart ni måste komma med en motprestation, det jag menar är, att om man redan fiskar sjukt mycket och är duktig så är det därför man får sponsringen, då är det inte såå svårt att fortsätta likadant. Det handlar om marknadsföring och att företagen vill visa att duktiga personer använder deras saker.
Likväl är det sponsring att få beten, spön, mäsk, kläder osv gratis eller till kraftigt reducerat pris. Men det är väl det mest logiska i hela världen att det krävs någon form av motprestation. Båda skall ju tjäna på det...
Bra då kan de som vill använda tråden till att diskutera spön då.
Att fiska mycket kostar mycket, är man sponsrad fiskar man ofta mer och då kostar det också mer. Framför allt kostar det tid man kunde ha fiskat.
Men, jag tror inte många blir rika på att skriva artiklar, även det är mer en kul grej som kanske genererar några kronor.
ABU Atlantic 463, anno 1980 är världens bästa karpspö!
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggNej jag talar inte bara om min sponsring, men jag har vänner runt om i Europa och de är sponsrade. De sliter som djur för de prylarna. Jag har det bättre
Du verkar vara en arg och sur kille du.
Jag är helt med på att man ofta får slita för att vara sponsrad, det jag menar är att många av de som är sponsrade är fiskenarkomaner och de hade fiskat oerhört mycket ändå. Att man är sponsrad av ett företag måste också leda till att man knyter många bra kontakter osv. Det är något som inte syns utåt, men som är en väldigt bra bonus.
Kommentera
-
Æven om det inte ær uttalat, blir det lætt att man styr sitt fiske som "sponsrad". Passa på att gøra vissa fisken før att de sannolikt kan ge ngra fiskar som gør sig bra på bild, æven om man inte ær jættesugen. (Tegelbrukskarpar, kævlingegæddor) Eller fiskar med vissa grejor?
Jag har bara nosat lite på den vælden, och den passar mig ganska dåligt. Dom som lever det mer fullt ut ær beroende av att rapportera, att bilder med rætt grejor syns. Før att hålla sig het hos "sponsorerna".
Blir lætt att fokus flyttas från sjælva fisket, till att leverera..Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 882 visningar
0 gillar