Bästa karpspö?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa karpspö??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
    Det tycker inte jag. Man kan inte æta fiskegrejor, eller betala hyran med dom. En sponsor ær någon som bidrar med ekonomiska medel?
    Ok...men om man får fiskesakerna man ändå behöver billigare, eller gratis, blir det mer av den vanliga lönen kvar, och i slutändan mer pengar kvar i plånboken än om man inte är sponsrad alls. Och är där inte mer pengar kvar i plånboken har man iaf fått mer fiskesaker för pengarna.

Börjar dock bli lite OT, sorry för det

Och jag måste lägga till, att vara sponsrad som t.ex. många duktiga karpfiskare är, är värt ganska mycket pengar. Med tanke på vilka summor man kan köpa mäsk och boilies för, blir det en hel del av det.
    Senast ändrad av Guest; 2008-02-06, 20:38.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg
      Att vara sponsrad är jättebra, men inte alltid så glamoröst som det låter. Oftast krävs en mot prestation ex, du fångar fisk, tar bilder och skriver eller att du gör något annat. Ingenting är helt gratis.
      Nej det är helt klart, men om man ändå hade lagt lika mycket tid ute även osponsrad så kan man iaf se det som en trevlig bonus

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
        Ok...men om man får fiskesakerna man ändå behöver billigare, eller gratis, blir det mer av den vanliga lönen kvar, och i slutändan mer pengar kvar i plånboken än om man inte är sponsrad alls. Och är där inte mer pengar kvar i plånboken har man iaf fått mer fiskesaker för pengarna.

Börjar dock bli lite OT, sorry för det

Och jag måste lägga till, att vara sponsrad som t.ex. många duktiga karpfiskare är, är värt ganska mycket pengar. Med tanke på vilka summor man kan köpa mäsk och boilies för, blir det en hel del av det.
        Skriv ett inlägg när du vaknat vännen
        sigpic

Kommentera

Det handlar væl alltid om någon typ av "bytesaffær".

Tycker bara att det krævs mer æn en T-shirt med stor logga i færgglad færg før att man skall vara sponsrad?

Ær vad olika vad man tycker olika saker ær vært, och vilket behov man har av dom?

Det ær min arbetsgivare som ser till att det finns pengar på mitt konto, dock inte utan motprestation. Sponsor?
          Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Skriv ett inlägg när du vaknat vännen
            Så det finns inte ganska många duktiga karpfiskare som är sponsrade i Europa? allt handlar inte om lilla sverige

Kommentera

Oavsett hur mycket sponsrad någon är så måste de prestera. Desto mer sponsring desto mer tid på att skriva etc, desto bättre bilder behöver du och desto mer måste du prestera. Bara att inse att fiske är en livstil och leva med det. Lägg där till att du måste fånga mer än andra, kanske ta ledigt från ditt jobb för att hinna fiska mer och åka och mäska mm. De flesta som lever på fisket är konsulter och får jobba sin beskärda del.
              sigpic

Kommentera

botrik har rätt dags för en ny tråd s-range blev det

Kommentera

Oavsett hur mycket sponsrad någon är så måste de prestera. Desto mer sponsring desto mer tid på att skriva etc, desto bättre bilder behöver du och desto mer måste du prestera. Bara att inse att fiske är en livstil och leva med det.
                  Ja, och vad är det jag skrivit längre upp? Man fiskar ändå mkt för att det är roligt, och då är det bättre i slutändan att vara sponsrad. Vill man inte vara det för att man känner att motprestationen som krävs är för stor, ja då behöver man inte tacka ja.

Är man tillräckligt duktig på att skriva kan man istället frilansa och sälja artiklarna. Då är det inte längre sponsring vi talar om, utan ett arbete.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
                    Ja, och vad är det jag skrivit längre upp? Man fiskar ändå mkt för att det är roligt, och då är det bättre i slutändan att vara sponsrad. Vill man inte vara det för att man känner att motprestationen som krävs är för stor, ja då behöver man inte tacka ja.

Är man tillräckligt duktig på att skriva kan man istället frilansa och sälja artiklarna. Då är det inte längre sponsring vi talar om, utan ett arbete.

Anser du det vara lätt att sälja artiklar?
                    sigpic

Kommentera

Tycker också det börjar bli så smått OT (men fortfarande intressant)

Jag är väldigt nöjd med mina 12´ Harrison Ballista 3lb, lite mjukare spö som är en dröm och drilla fisk på, men skull kunna tänka mig några lite toppigare spö, när man behöver kasta nån extra meter typ Harrison Chimera eller liknande men bara som komplement.
                      Har även känt på ett fåtal av Centurys spö, men dom har inte riktigt fallit mig i smaken även om det är kanonfina spö, sen så är ju klingorna på harrison spöna grymmt mycke sexigare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                      29 svar
                      4 899 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37