Ursprungligen postat av tintin_jkpg
Visa inlägg
Du kan ju dra en parallell till moderna arbetsplatser, förr i tiden ( inte så många år sen som man tror) var det inom vissa yrken inte ovanligt med nakenbilder uppsatta på väggarna på arbetsplatsen. Denna kulturella yttring har kraftigt gått bakåt de senaste 20 åren, mycket pga av inte bara kvinnor påpekat det olämpliga i det budskap dessa bilder sänder till de som besöker eller jobbar på arbetsplatsen. Jag misstänker att du inte skulle komma på tanken att sätta upp en bild i A4-storlek på din arbetsplats med motiv av den typen som förekom i fotoalbumet? Detta innefattar naturligtvis även bilder av båda könen. Jag vill inte jobba på en sån arbetsplats, vill du? Ytterligare parallell kan dras till fiskesnack.com, om du tänker dig att du jobbade i en fiskebutik med nakenbilder på väggarna. Det skulle garanterat driva bort en del av kunderna.
Förstår du min poäng nu? På fiskesnack gäller endast fiskerelaterade bilder, nakenbilder (även med fiskemotiv) finns det andra forum för. Hur mycket hud som visas av man eller kvinna är oväsentligt, avsikten med bilden är det som räknas. Och avsikten med de bilder som förekom och gav upphov till tråden var att visa för besökare att här på Fiskesnack räknas tjejer som ett fint pynt, men det är herrarna som fiskar. Det subliminala budskapet är att kvinnor på forumet är sexuella objekt, oavsett vad bilder föreställer då en kvinna är med i den.
Kommentera