Ang naken-/porrbilder i fotoalbumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang naken-/porrbilder i fotoalbumet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
    Jag undrar om jag någonsin läst ett inlägg med så många FELAKTIGA antaganden.

Nej jag röstade inte på nynazisterna i det där vidriga partiet.
    Nej det var inte homosexuella män jag syftade på, homosexuella män och kvinnor respekterar jag stort.
    Jag menade asexuella män som inte ser en naken kvinnokropp som något vackert, och de män som skriker "kvinnoförakt" och "förnedrande mot kvinnor"så fort de ser sexuellt anspelande foton med kvinnor.

Som om kvinnor inte själva kan bestämma hur de vill bli poträtterade utan behöver män som håller dem om ryggen vad de än ska göra här i livet. Det är NI som håller tillbaks kvinnorna i samhället. Beter er som om de vore barn som inte kan tänka och bestämma själva.
    1800-talets kristna påminner det om.
    Jag antar att du tycker att det är värt att färre kvinnor kommer att besöka forumet om det finns nakenbilder på just kvinnor (och för all del på män) som du kan titta på och skrocka åt, och som vissa kommer att skriva Åsa-Nisse-kommentarer till. Jag är medveten om att det finns kvinnor som inte bryr sig om att det finns nakenbilder på forumet, och det är ok för mig. Vad jag försöker belysa för dig och flertalet andra med grottstadie-mentalitet i ämnet är att det kommer att sänka forumets rykte främst bland kvinnor, men även bland män.

Du kan ju dra en parallell till moderna arbetsplatser, förr i tiden ( inte så många år sen som man tror) var det inom vissa yrken inte ovanligt med nakenbilder uppsatta på väggarna på arbetsplatsen. Denna kulturella yttring har kraftigt gått bakåt de senaste 20 åren, mycket pga av inte bara kvinnor påpekat det olämpliga i det budskap dessa bilder sänder till de som besöker eller jobbar på arbetsplatsen. Jag misstänker att du inte skulle komma på tanken att sätta upp en bild i A4-storlek på din arbetsplats med motiv av den typen som förekom i fotoalbumet? Detta innefattar naturligtvis även bilder av båda könen. Jag vill inte jobba på en sån arbetsplats, vill du? Ytterligare parallell kan dras till fiskesnack.com, om du tänker dig att du jobbade i en fiskebutik med nakenbilder på väggarna. Det skulle garanterat driva bort en del av kunderna.

Förstår du min poäng nu? På fiskesnack gäller endast fiskerelaterade bilder, nakenbilder (även med fiskemotiv) finns det andra forum för. Hur mycket hud som visas av man eller kvinna är oväsentligt, avsikten med bilden är det som räknas. Och avsikten med de bilder som förekom och gav upphov till tråden var att visa för besökare att här på Fiskesnack räknas tjejer som ett fint pynt, men det är herrarna som fiskar. Det subliminala budskapet är att kvinnor på forumet är sexuella objekt, oavsett vad bilder föreställer då en kvinna är med i den.
    www.hellfish.se

Kommentera

En kommentar generellt till er som förespråkar möjligheten till nakenbilder i forumet. Ni har inte tänkt till på att det faktiskt finns barn registrerade på forumet, som inte har förmågan att resonera kring bilderna på ett vuxet sätt. Era attityder kommer att påverka dem.
      www.hellfish.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Captain_Lovestar Visa inlägg
        Det märks att du är berusad..

Din logik är ganska rolig. " Jag får inte se nakna kvinnor i fotoalbumet. Jag gillar nakna kvinnor. De som säger att jag inte får se på nakna kvinnor i fotoalbumet måste alltså inte gilla nakna kvinnor. De måste då gilla nakna män. Då ska de f-n inte få se det de gillar heller, nakna män. Det ska vara rättvist!"

Jag hoppas du förstår poängen.
        Jag är garanterat helt nykter, och jag kan ärligt säga att jag inte ser var du läser ut den logiken.
        Allt som Tintin och G1zm0 har skrivit är att ska man förbjuda avklädda bilder så ska man göra det fullt ut, inte bara förbjuda halvnakna kvinnor med fiskar, man ska då också ta bort de andra anvisade bilderna.
        Ska man dra en gräns ska den inte vara flytande, den ska för all enkelhet vara helt konsekvent.

Att du inte förstår det är för mig en gåta.
        I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
        http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
        http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Nu tycker jag vi gemensamt sjunger "We shall overcome"

Kommentera

Ursprungligen postat av keldor Visa inlägg
            Jag är garanterat helt nykter, och jag kan ärligt säga att jag inte ser var du läser ut den logiken.
            Allt som Tintin och G1zm0 har skrivit är att ska man förbjuda avklädda bilder så ska man göra det fullt ut, inte bara förbjuda halvnakna kvinnor med fiskar, man ska då också ta bort de andra anvisade bilderna.
            Ska man dra en gräns ska den inte vara flytande, den ska för all enkelhet vara helt konsekvent.

Att du inte förstår det är för mig en gåta.
            Alla gränser blir flytande iom att det inte går att vetenskapligt definiera "naken". Vi kan komma överens om att påklädd innebär tröja och byxor, eller att det innebär linne och byxor, eller att det innebär bar överkropp men inte underkropp osv. Det är alltså godtyckligt utifrån medlemmarnas definition. Jag misstänker att de flesta här på forumet skulle definiera en man med byxor och bar överkropp som "inte naken", men att de nog skulle definiera en kvinna med bar överkropp och byxor som "naken eller semi-naken". Vad som i övrigt skiljer dessa bilder åt är även att på bilden med kvinnan i bar överkropp kommer kommentarerna att ha en sexuell underton, men i kommentarerna till en motsvarande man med bar överkropp kommer de sexuella undertonerna att vara få eller icke-existerande.

Jag förstår mycket väl vad Gizmo menar. Vill man ha en seriös framtoning på forumet så bör man undvika nakenbilder och bilder med sexuell underton. Det håller jag med om.

Jag misstänker att tråden bliir låst eller redigerad snart, det har ju spårat ur för länge sen.
            www.hellfish.se

Kommentera

Japp lovestar är ju det jag menar, för mig har det ingen betydelse varken med nakna män eller kvinnor. Men ska gränsen dras ska det vara lika för alla. Och folk som nämner barn, det är inte godtyckligt med två nipplar men ett hårigt gubbarsle med en jerk i röven är ok.

Tycker bara att ska inget få förekomma gäller det båda könen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                Vill bara markera att det INTE är ok med varken nakenbilder eller porrbilder här på Fiskesnack.com. Vill man kika på sådant så finns det mängder av andra sidor på nätet...

Jag vill att ni rapporterar sådana bilder så rensas dem bort så fort vi kan. Varning eller banning blir följden beroende på hur grov bilden är.

Over and out / Bergman
                Jag lyfter på HATTEN Bergman och ger dig en eloge för ditt kurage i denna fråga.

rolf
                Senast ändrad av Harmageddon; 2011-01-22, 19:34. Anledning: f

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                82 svar
                28 413 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Ziggystardust  
                Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                0 svar
                124 visningar
                0 gillar