Ang naken-/porrbilder i fotoalbumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang naken-/porrbilder i fotoalbumet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
    Nu var det ju inte dom två första bilderna som var problemet utan den sista, vet inte om du såg den.
    Jag med sitter med mina barn och kollar i fotoalbumet ibland och det tror jag fler gör, det sista man vill förklara är varför tanten ligger med snigelslem över hela kroppen. Jag vet inte hur många som hörde av sig till Bergman men jag var en av dom som tyckte att det inte lirade på ett fiskeforum.
    Nakna tjejer på fiskerelaterad bild säger jag inget om. Vill jag däremot se porrbilder kollar jag på andra sidor, utan barn i närheten.
    Jodå den såg jag också och reagerade starkt även jag.
    Den plockades ju bort till slut vilket var helt i sin ordning. Den hade inget med fiske att göra och var rent vidrig.

Jag pratade självklart om karpbilderna, vilket den här tråden också handlar om.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
      Visst ska porrbilder inte finnas här, möjligtvis inte heller någon form av nakenbild. Men var då konsekventa och plocka bort allt oavsett om det är män eller kvinnor som visar bröst eller könsorgan.
      Ska det vara så ska det vara åt båda håll.

Den som mår så dåligt av kvinnlig nakenhet i samband med en hobby som ägs av män så borde man nog ta sig en funderar på om det kanske är en själv som har problem istället för att börja skrika "pervo" eller kalla porrsurf för "fulsurf"
      Inget fult med att titta på nakna kvinnor, det har män velat göra i alla tider och så kommer det fortsätta vara.
      Ta som exempel tjejerna som viftar på flaggor innan alla Formula 1-lopp på TV, ta tjejerna som svansar runt i ringen mellan ronderna i boxning.

Mans-ägda sporter är på det viset och bara för att man försöker vara politiskt korrekt och låtsas som att man inte uppskattar det (och kvinnor som tycker det är sexistiskt) så är det inget fel på det alls. En man som inte uppskattar naken hud hos en kvinna, oavsett om han är gift eller inte, är inte normen utan tvärtom. Man ska inte låta dessa udda män förtrycka en.

Blunda, skrik inombords, men har man något emot det så kan man hålla det för sig själv och svälja sin stolthet.
      "Mans-ägda sporter är på det viset" "Man ska inte låta dessa udda män förtrycka en"
      Snacka om att gå balansgång. Så du menar att bara för att det finns ett sexistiskt kvinnoförtryck, så är det bara att acceptera detta, och dessutom anamma det i andra sammanhang? Udda män... Jag kan inte annat än tolka det som homosexuella män i det sammanhanget. Att kalla homosexualitet, "inte normen" och "udda", är inte bara fruktansvärt förlegade "argument" från stenåldern. Det är också helt befriat från kunskap och acceptans. Man kan ju undra om du röstade SD också?
      Zebaztian ZzZ

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Visst ska porrbilder inte finnas här, möjligtvis inte heller någon form av nakenbild. Men var då konsekventa och plocka bort allt oavsett om det är män eller kvinnor som visar bröst eller könsorgan.
        Ska det vara så ska det vara åt båda håll.

Den som mår så dåligt av kvinnlig nakenhet i samband med en hobby som ägs av män så borde man nog ta sig en funderar på om det kanske är en själv som har problem istället för att börja skrika "pervo" eller kalla porrsurf för "fulsurf"
        Inget fult med att titta på nakna kvinnor, det har män velat göra i alla tider och så kommer det fortsätta vara.
        Ta som exempel tjejerna som viftar på flaggor innan alla Formula 1-lopp på TV, ta tjejerna som svansar runt i ringen mellan ronderna i boxning.

Mans-ägda sporter är på det viset och bara för att man försöker vara politiskt korrekt och låtsas som att man inte uppskattar det (och kvinnor som tycker det är sexistiskt) så är det inget fel på det alls. En man som inte uppskattar naken hud hos en kvinna, oavsett om han är gift eller inte, är inte normen utan tvärtom. Man ska inte låta dessa udda män förtrycka en.

Blunda, skrik inombords, men har man något emot det så kan man hålla det för sig själv och svälja sin stolthet.
        Du trollar.

Ställ dig frågan om hur attraktivt det blir för kvinnor att regga sig på fiskesnack om bilder som syftar på sexuella undertoner gentemot just kvinnor. Jag skulle bli mycket förvånad om merparten av de som du gör upprop skulle acceptera bilder med homosexuella anspelningar.

Sen är du inte direkt den vassaste kroken i lådan om du inte fattar att fiskesnack har affärskontakter som troligen inte vill figurera i samband med dessa bilder.

Men ett tips är, tänk till och försök se från andra sidan. Då kommer du att få lite förståelse för logiken.
        www.hellfish.se

Kommentera

Jag håller med Tintin här. Och angående affärskontakter så är det nog intressant för dem att så många som möjligt tittar på sidan. Det är mest killar och män som är sportfiskare. Lättklädda damer funkar alltid och kommer så att göra i en ej överskådlig tidsrymd framåt.
          P.S Jag har ej sett bilderna som tråden ursprungligen handlade om.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Det aset som la upp den grova bilden fattar nog inte att det är väldigt många unga medlemmar som kollar. Väldigt opassande och respektlöst

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
              Jag håller med Tintin här. Och angående affärskontakter så är det nog intressant för dem att så många som möjligt tittar på sidan. Det är mest killar och män som är sportfiskare. Lättklädda damer funkar alltid och kommer så att göra i en ej överskådlig tidsrymd framåt.
              P.S Jag har ej sett bilderna som tråden ursprungligen handlade om.
              Tja, det är din åsikt. Men det är ju bara att kolla Bergmans inlägg först i tråden.
              www.hellfish.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Captain_Lovestar Visa inlägg
                Tja, det är din åsikt. Men det är ju bara att kolla Bergmans inlägg först i tråden.
                Vart är "Gilla-knappen" när man behöver den?
                Zebaztian ZzZ

Kommentera

Eller knappen där man delar ut Rättrådighetspoäng
                  Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Hehe. Det skulle nog bli en hel del knappar om alla förslag gick igenom, eller vad tror du Micke?
                    Zebaztian ZzZ

Kommentera

Hmm... vars är ALQ när man behöver honom?

För övrigt, jag skulle gilla en "sunt förnuft"-knapp

Jag är är ingen moralens väktare, däremot gillar jag inte att inte har förståelse för genusfrågor. Vill man kolla på porr eller bilder som anspelar ditåt är det ok för mig, dock inte på detta forum som handlar om fiske. Prova att tillämpa samma logik gällande bilder på er arbetsplats.
                      www.hellfish.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      82 svar
                      28 413 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Ziggystardust  
                      Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                      0 svar
                      124 visningar
                      0 gillar