Slipning av isborr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slipning av isborr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har lämnat in en krona två gånger och aldrig blivit nöjd. Visst man kommer igenom isen men det tar en jäkla tid.

Min affär skickade iväg det till Finland och någon som skulle vara väldigt duktig, men det räckte tydligen inte.

Har en krona hemma som skulle behövas slipas går det verkligen att få den lika bra som en ny? Är själv väldigt tveksam..

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink
      Jag har lämnat in en krona två gånger och aldrig blivit nöjd. Visst man kommer igenom isen men det tar en jäkla tid.

Min affär skickade iväg det till Finland och någon som skulle vara väldigt duktig, men det räckte tydligen inte.

Har en krona hemma som skulle behövas slipas går det verkligen att få den lika bra som en ny? Är själv väldigt tveksam..
      Det går absolut att få en borrkrona lika bra eller bättre än en ny. Att skicka iväg skäret till Finland verkar överdrivet då det finns många som slipar skär i Sverige med utmärkt resultat.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
        Det går absolut att få en borrkrona lika bra eller bättre än en ny. Att skicka iväg skäret till Finland verkar överdrivet då det finns många som slipar skär i Sverige med utmärkt resultat.
        Får ta och lämna in det igen på ett annat ställe, vore skönt och ha ett i reserv

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
          Ja du Karl-Gerry abborrekung, nu spelar det nog ingen roll om din UR Rantanen är vass eller inte. Med det här barometertrycket som svänger ner mot 970 mb står nog flertalet abborrar stilla och trycker mot botten. Inte ens varma Powerstövlar kan få en att tro på bra abborrfiske i morgon. Jag längtar efter nästa högtryck!
          Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink

Som jag skrev innan blir det minst lika vasst. Sedan kan man ju ställa skärvinkeln och på sätt anpassa borret lite

Tydligen finns det många amatörer där ute som tror dom kan eftersom det finns många skeptiska till att det går att slipa. DET GÅR
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              Som jag skrev innan blir det minst lika vasst. Sedan kan man ju ställa skärvinkeln och på sätt anpassa borret lite

Tydligen finns det många amatörer där ute som tror dom kan eftersom det finns många skeptiska till att det går att slipa. DET GÅR
              Får ta och kolla upp det här i affären vore fint att få bättre grepp på borren. Tar hellre i lite än står och vevar en stund.

Kommentera

Ja du jag har ett tips till dej
                Du koper 3 fina illrar po ICA.
                Du koper ockso ett hamsterhjul som du loter dom fina illrarna springa i och fixa fram gnistor dar kan du vassa bladen

FARMA ILLRAR BOYS!

Kommentera

har lämnat in skär och fått fula bytesskär flera gånger.. ALLA har varit väldigt vassa och fint slipade.. tror att ca e billigast.. kanske fly fisherman gör det fortfarande också..
                  enda tråkiga är som sagt att lämna in ett nytt och få ett som e 100år gammalt, men det är ju resultatet som räknas i det här fallet

Kommentera

Ursprungligen postat av hmm
                    har lämnat in skär och fått fula bytesskär flera gånger.. ALLA har varit väldigt vassa och fint slipade.. tror att ca e billigast.. kanske fly fisherman gör det fortfarande också..
                    enda tråkiga är som sagt att lämna in ett nytt och få ett som e 100år gammalt, men det är ju resultatet som räknas i det här fallet
                    Jo, men det händer ju inte så ofta att man borrar i sten Annars är mnan ju ute i god tid så man får sina grejor fixade.
                    sigpic

Kommentera

En sak är 100% säker, du får inte till det själv! Tipsen ovan är nödgrejor som är bra att kunna för att rädda resten av fisketuren men sen är det obönhörligen omslipning som gäller. Det finns även ett sorts diamantbryne som många tävlingsfiskare har om olyckan är framme på en tävling, kräver övning för att det skall bli bra sägs det och det är fortfarande omslipning som gäller när man kommer hem.
                      Lämna in på en affär som har inbytesskär, dom skall vara minst lika bra som ny annars är det bara att lämna tillbaka skiten. Slipar hos en privatare i Bollnäs och jag kan lova att dom blir vass... Många tävlingsfiskare som passar på att slipa sina skär hos honom när dom är i krokarna. När man tävlar och gör 60-100 hål i 30-60 cm is på en normal tävling så är det otroligt viktigt att ha rätt drag i grejorna. Jag har min rantanen ställd för kärnis och sen har jag en mora om det blir dubbelis och stöp.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      217 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...