Namn på beten!!! (kontroversiell benämning på salmofärg? /mod) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Namn på beten!!! (kontroversiell benämning på salmofärg? /mod)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Snacka om dålig fantasi.......Det var det löjligaste namn jag någonsin hört. Jag har väntat på att Salmo Slider skulle komma i nya färger, men "f*itt rosa" slår ju alla rekord........Sjukt

Kommentera

Den har funnits ett par år och färgkoden heter YP.
      Senast ändrad av Alessandro; 2009-02-15, 11:34.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Självklart hade dom ju kunnat döpa den till nått annat och visst ska gränsen dras nånstans.
        Jag personligen skiter i om ett drag/wobbler eller nått annat fiskeredskap kallas för storstocken eller p*ussy killer eller vad som helst, så länge det levererar, vi säljer tändare på jobbet med damer i underkläderna, endel bryr sig, men dom flesta vill ha eld på ciggen.

Om det hade varit en kille i underkläder blir ingen irriterad

Skulle vara bygggubbarna då

Finns fler saker att bli irriterad över, typ våren ? vars är den ?

Kommentera

Jag tycker det är intressant att vi sportfiskare bryr oss om miljö genom att välja nya bättre motorer, kanske kör vi med elmotor, vi bryr oss om fiskarna vi fångar genom fiskevård, c&r osv..
          Det vore trevligt att även kunna vara stolt sportfiskare och göra något för människorna omkring oss. Det är antagligen mest män som sportfiskar och vi kan väl försöka få bort sexism och liknande saker från vår hobby som kan väcka anstöt.
          Jag tycker man ofta kan läsa i olika inlägg hur manligt fiske är, då tycker jag vi kan vara riktiga män och sluta upp med dessa fasoner omedelbums!
          / H

Kommentera

Håller med!

Halloj!

Man kan ju undra hur salmo eller dem som hittar på namnen har tänkt, "vi tar ett namn som hälften av jordens befolkning kan känna sig kränkt av, då säljer den säkert jättebra!" !!!???

Alla kanske inte uppfattar detta som så viktigt, men det finns ju folk som gör det ink jag! Hur kan man då bara välja ett sånt namn??? inte bra reklam arbete där inte! Lär ju inte sälja bättre pga detta namn iaf. Man hoppas ju att det inte är så att de tror att vi män tycker detta är ett riktigt coolt namn! För det är i så fall att nedvärdera oss riktigt mycket! Klart man kan leka med orden för att hitta på nått kul men detta är att gå över gränsen tycker iaf jag.

Det kan ju inte klassas som folkmord, men det känns väldigt onödigt. Hoppas folk tänker efter lite mer innan det namnger drag i fortsättningen!

Over and out!

Edge

Kommentera

Jag håller med, det är ett overkligt töntigt namn. Jag tycker det är pinsamt, det visar ju på hur man tänker att vi som fiskar tänker... Lite roligt att en sån enkel sak som att drage är Rosa skall göra att tillverkaren måste komma ursäkta sig med att sätta ett extra manligt/tufft/förnedrande namn påre. Känns som böganspelningar i namnet är standard på rosa drag, norpan har väl nån som hetter nåt med pride å så bög-bustern å ja.. finns säkert fler.

Jag undrar alltid hur de tänker när de väljer ett sånt där namn:
              "ja "ung-fi*tta" det är ju för fan genialt lasse!!! det tar vi!"

Det är bra att reagera. Mer sånt.
              När drar vi?

Kommentera

Inget namn man borde välja. Jag och antagligen vissa ansdra kan nog tycka att en del överreagerar men det är något som vi måste ta hänsyn till! Vi reagerar nog på något som dom tycker är onödigt ibland.?? Varför inte döpa den till Pinkis?

Ursäkta stavning
                Senast ändrad av raketjohan; 2009-02-15, 15:42.

Kommentera

Sällar mig till skaran som tycker att det är ett riktigt, riktigt dåligt namn och att det är läge att reagera. YP kom till för Sportfiskemässan förra gången den var i Sthlm, då var fortfarande Västervikscampen i Forsbergs ägo.
                  Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Jag tycker det vore intressant att höra hur återförsäljarna tänker angående detta. Bryr man sig bara om pengarna eller vågar man dra in produkter som denna sliderfärg pga namnet?
                    Känns som om butikerna borde påpeka detta till sina leverantörer eftersom det tydligen finns fler än jag som bryr sig.
                    Det finns ju personer på detta forum som har anknytning till sportfiskeindustrin, vore kul att höra er åsikt. Är det verkligen ingen som kommenterat detta tidigare?
                    / H

Kommentera

Vad är det för fel på "Ung Katt"?

Det blir vad man gör det till... SNUSKHUMMRAR!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 015 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B