Namn på beten!!! (kontroversiell benämning på salmofärg? /mod) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Namn på beten!!! (kontroversiell benämning på salmofärg? /mod)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Namn på beten!!! (kontroversiell benämning på salmofärg? /mod)

Hej allihop!
    Var och kikade på fiskegrejer och såg att det kommit en salmo slider som var rosa med svart rygg. Jag gillar rosa beten och blev glad att se nått nytt men tyvärr vändes denna glädje när jag vände och läste på baksidan på förpackningen.

Jag blir så less när jag insåg att färgen kallas YOUNG P***Y!!!

Kanske tycker ni att jag överreagerar men jag tycker man ska försöka stoppa denna utveckling som inte hör hemma i dagens samhälle.
    Det är inte ok att kalla ett bete för nånting som kan kränka eller på annat sätt diskriminera så jag tycker tillverkare och leverantörer borde TA SITT ANSVAR!!!

Så nu ligger det ingen rosa slider i lådan och jag hoppas fler gör som jag.

/ H
    Senast ändrad av harlequine; 2016-01-17, 01:56.

Jag fick en rosa Belly Buster av en kompis som propagerar
    för rosa drag i allmänhet .

Betesnamnet är airbrushat på buken ; Gay-Birger

Troligen stötande om man hetat Birger och varit bög

Ärligt talat tycker jag Gazakonflikten eller Mugabes välde
    är mer värt att rikta sin ilska mot ......

Men det är ju bara min åsikt , inget som andra behöver gå efter
    Spiggpimplare

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
      Hej allihop!
      Var och kikade på fiskegrejer och såg att det kommit en salmo slider som var rosa med svart rygg. Jag gillar rosa beten och blev glad att se nått nytt men tyvärr vändes denna glädje när jag vände och läste på baksidan på förpackningen.

Jag blir så less när jag insåg att färgen kallas YOUNG *****!!!

Kanske tycker ni att jag överreagerar men jag tycker man ska försöka stoppa denna utveckling som inte hör hemma i dagens samhälle.
      Det är inte ok att kalla ett bete för nånting som kan kränka eller på annat sätt diskriminera så jag tycker tillverkare och leverantörer borde TA SITT ANSVAR!!!

/ H

Hoppas att du kan somna inatt, annars finns det ju psykologer du kan prata ut med om ditt fruktansvärda trauma du var med om idag.

Kommentera

Å andra sidan så kan man inte ignorera mindre problem bara för att det finns större.

I så fall borde alla i Sverige hålla käften och sluta klaga... alltid finns det någon annan någonstans i världen som har det sämre.

Min ståndpunkt (ursäkta uttrycket): Utan visat missnöje kan inte samhällsutvecklingen gå framåt.

Själv blir jag duktigt irriterad när företag försöker sälja fiskeutrustning med hjälp av lättklädda damer. När fan hade någon en toppless brud i string med sig ut på ismete senast?

I Sverige så har vi, tack och lov, ganska lite av den typen av reklam.

Namnet på nya sliderfärgen kan väcka anstöt. Förlöjliga inte den som tagit illa vid sig. Det visar bara på intolerans - alla har rätt till en åsikt.

__________________________________________________ __________

En liten tanke: borde inte alla som har problem med en rulle eller lina sluta starta trådar för detta? I Östtimor slaktas ju människor varje dag.
        Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-02-23, 10:59.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Hej igen!
          Jo det är klart att det finns större saker att rikta sin ilska mot men jag skrev ut hela namnet som förkortas YP och det blev direkt censurerat och då är det inte ok att använda namnet på detta forum.
          Varför skulle det då vara mer ok att ha detta namn på en produkt som säljs i butik, eftersom det uppenbarligen verkar stötande på något sätt?
          Jag tycker det är tråkigt att inte folk bryr sig om dessa saker, eftersom det inte är tillåtet i lagen att diskriminera, hets mot folkgrupp osv...
          Hur ska saker förbättras om ingen påpekar att nått är fel...
          / H

Kommentera

Kan väll hålla med!? Är det inte "Västerviks sportfiskecamps" egna färg? Jag kan ha fel, var en kille på beoutdoor som sa det!

Hus som helst är det en bra färg som borde kunna kallas något annat än YP...

PS. klart det finns bättre fighter att välja, men det är ju upp till var och en vilken dom väljer!

Skitfiske!
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              Hej allihop!

Jag blir så less när jag insåg att färgen kallas YOUNG *****!!!

/ H
              Ah men fyfan nu får du väl lägga av, snacka om att överreagera. PK-maffian får större fäste för varje dag som går.
              "There's always a bigger fish"

Kommentera

Ursprungligen postat av Hampa Visa inlägg
                Ah men fyfan nu får du väl lägga av, snacka om att överreagera. PK-maffian får större fäste för varje dag som går.
                Hej Hampa!
                Tråkigt att du tycker jag ska vara tyst och acceptera något som i laga skrift INTE är tillåtet.
                Jag hade hoppats att vi hade kommit längre i utvecklingen och att dom yngre generationerna skulle vara mer villiga att förändra samhället vi lever i.
                / H

Kommentera

var står det att det är förbjudet att skriva young p*ussy ?
                  slår vad om att ingen jävel skulle brytt sig om det stog young d*ick eller nåt .
                  allt jävla tjat om kvinno diskriminering är så jävla övertjatat . varenda grej som är nåt om tjejer så är det diskreminering men ingen bryr sig om det är om killar ?

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
                    var står det att det är förbjudet att skriva young p*ussy ?
                    slår vad om att ingen jävel skulle brytt sig om det stog young d*ick eller nåt .
                    allt jävla tjat om kvinno diskriminering är så jävla övertjatat . varenda grej som är nåt om tjejer så är det diskreminering men ingen bryr sig om det är om killar ?
                    Jag blev lika upprörd när jag läste i ett inlägg ovan om Gay-Birger Bustern.
                    / H

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 000 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B