I sin fulla rätt - tack och adjö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I sin fulla rätt - tack och adjö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    följs även av treåringar...
    Uppenbarligen...

Kommentera

Kommentera

Om jag betalar kontant vilket händer ibland. Speciellt om det är elektronik så spar jag kvittot vid eventuella problem. Om jag väljer att kasta kvittot så vet jag att jag just gjorde valet att inte kunna lämna tillbaka/lämna in varan på garanti. Det är väl ändå ganska självklart att man som vuxen förstår innebörden av kvittot.

och ja Lausvik jag står fast vid min ståndpunkt att du är en tjurgubbe. Kollar man i alla dina inlägg och trådar så genomsyrar otrolig många detta.

Cannonball summerade upp det så otroligt bra: Har jag kvitto så går jag tillbaks till butiken, har jag INTE kvitto så går jag till miljöstationen. Det valet görs av dig som konsument inte av De "onda makterna hos Biltema"

Men tänk om jag betalade kontant? Är jag fortfarande en förbannat lat gammal tjurgubbe då? Och vad har du emot att folk lägger tid på att komponera inlägg på forumet?

edit. Att min egenskap av gammal tjurgubbe genomsyrar alla mina trådar här på forumet är ett osakligt (och osmakligt) påhopp. Det må vara att du inte gillar mig eller möjligen ogillar äldre (gamla tjurgubbar) men någon måtta får det väl ändå lov att vara? Fast jag kanske är gammalmodig när jag inte kallar yngre personer som har andra åsikter än de jag själv hyser för oförskämda snorungar?

Kommentera

Det är bara att konstatera att Cannonball, Nusebel mfl är som klippta och skurna för att vara kunder hos Biltema och att jag inte är det. Att sedan Nuzebel verkar tycka direkt illa om mig är naturligtvis beklagligt men, som sagt, något jag kan leva med. Jag tycker inte att de som fogar sig och sparar sina kvitton är dåliga människor. Inte heller retar det mig att andra inte alltid tycker som jag gör.

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
              och ja Lausvik jag står fast vid min ståndpunkt att du är en tjurgubbe. Kollar man i alla dina inlägg och trådar så genomsyrar otrolig många detta.
              Så du backar på "gammal" och "förbannat lat"? Varför det?

Kommentera

Som jag skrivit i nyinförskaffningstråden hoppas jag att du sparar kvittot nu. Även en CETEK för närmare tusenlappen kan paja, tro mig. Och jag är inte säker på att butiken du handlat den i är mer benägen än Biltema att låta dig reklamera utan kvitto...
                En annan gammal surdeg

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                  Som jag skrivit i nyinförskaffningstråden hoppas jag att du sparar kvittot nu. Även en CETEK för närmare tusenlappen kan paja, tro mig. Och jag är inte säker på att butiken du handlat den i är mer benägen än Biltema att låta dig reklamera utan kvitto...
                  En annan gammal surdeg
                  Nåja, till skillnad från biltemaladdaren så har CTEK:en i alla fall klarat av en laddning.

Kommentera

Surgubbar behövs, ger lite andra vinklingar på detta forum så att vi inte bara får trådar som handlar om "Rullen X fungerar för Jerk". Ska själv bli en surgubbe av rang inom ett år eller två.. =)

Visst ska man uppvisa kvitto om man vill reklamera något "by the book", men är en butik serviceinriktad tar de inte allt för hårt på det!

Kommentera

Nåja, till skillnad från biltemaladdaren så har CTEK:en i alla fall klarat av en laddning.
                      Och en grym kundservice, jag har skickat tillbaka en CTEK laddare utan kvitto, räckte med att jag uppgav serienumret till CTEK
                      Det va en som diod hade pajat i min nya CTEK MXS 25.
                      Senast ändrad av Leon; 2014-09-03, 13:21.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 281 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art