Jag vet att man ska spara alla kvitton på allt man köper för att kunna visa upp dem vid eventuell reklamation. Detta har jag aldrig gjort. Livet är for kort för att man som privatperson ska ägna en del av det åt att bevara och systematisera kvitton. Så Biltema i Norrtälje var i sin fulla rätt när de för en timme sedan propsade på att få se kvittot för den batteriladdare jag köpte där i juli och som inte fungerar (och aldrig har fungerat). Jag lämnade laddaren där för att slippa ta den till återvinningsstationen, vände på klacken och gick ut ur butiken för sista gången.
Biltema hör till de företag som säljer produkter som man i stort sett endast kan köpa där. Därför retar det mig att de åberopar formaliteter när man fått en defekt sådan produkt. Såvitt jag vet är alla batteriladdare Biltema säljer kass och i vart fall är deras kundbemötande det.
Nu sitter mitt batteri inkopplat på en märkesladdare som fungerar som den ska.
Biltema hör till de företag som säljer produkter som man i stort sett endast kan köpa där. Därför retar det mig att de åberopar formaliteter när man fått en defekt sådan produkt. Såvitt jag vet är alla batteriladdare Biltema säljer kass och i vart fall är deras kundbemötande det.

Nu sitter mitt batteri inkopplat på en märkesladdare som fungerar som den ska.

Kommentera