I sin fulla rätt - tack och adjö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I sin fulla rätt - tack och adjö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Nej, nu tror jag att jag börjar bli litet förbannad. På vilket sätt menar du att jag har dålig attityd här på FS?
    Det är inget att bli förbannad över, det är min personliga åsikt.
    Jag tycker att du är gnällig och ifrågasättande om det mesta, det borde väl inte vara någon nyhet för dig?
    Vi har ju haft skilda åsikter om det mesta, historiskt sett.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
      Det är inget att bli förbannad över, det är min personliga åsikt.
      Jag tycker att du är gnällig och ifrågasättande om det mesta, det borde väl inte vara någon nyhet för dig?
      Vi har ju haft skilda åsikter om det mesta, historiskt sett.
      Vissa personliga åsikter blir påhopp/förolämpningar om man ger uttryck för dem. Att tycka att någon är, till exempel, en idiot eller en skitstövel är förvisso en åsikt men om man kallar någon för idiot, eller skitstövel, blir det också en förolämpning. Det har du säkert klart för dig. Min uppfattning är att du gett uttryck för din personliga åsikt på ett sätt som innebär ett påhopp och en förolämpning. Vad jag tycker om det avstår jag från att ge uttryck för. Man bör, särskilt på ett diskussionsforum, kunna ha och tolerera åsiktsskillnader utan att ta till förolämpningar när man saknar något vettigt att bidra med, eller hur?

Kommentera

Vissa personliga åsikter blir påhopp/förolämpningar om man ger uttryck för dem. Att tycka att någon är, till exempel, en idiot eller en skitstövel är förvisso en åsikt men om man kallar någon för idiot, eller skitstövel, blir det också en förolämpning. Det har du säkert klart för dig. Min uppfattning är att du gett uttryck för din personliga åsikt på ett sätt som innebär ett påhopp och en förolämpning. Vad jag tycker om det avstår jag från att ge uttryck för. Man bör, särskilt på ett diskussionsforum, kunna ha och tolerera åsiktsskillnader utan att ta till förolämpningar när man saknar något vettigt att bidra med, eller hur?
        Om du inte känner dig bekväm med min åsikt så är det bara att anmäla inlägget, så kanske en administratör tar bort det.
        Jag ser det inte som en förolämpning, mer som ett konstaterande.

Kommentera

Hoppas du läser detta Lausvik. Nu vet inte jag vilken typ av laddare du köpt från Feltema. Men det kan vara så att det inte är något fel på den. Är eller va batteriet helt urladdat känner inte laddaren (gäller smart-laddare) av att där finns något anslutet och stänger av sig för att skydda sina kretsar. Din berättelse att laddaren startade för att sedan stänga av sig tyder på att så kan vara fallet. Men det borde i så fall skett även med ctec-en då dom fungerar ungefär lika. Prova och anslut den till ett laddat eller mindre urladdat batteri. Läste att ctec laddar ner till 6V batterispänning, vissa modeller lägre. Den zafir 100 du senare köpt vet jag inte va det är. Zafir modellen finns inte ens omnämnda på Ctec:s hemsida. Har Feltemas laddare supply läge kan du prova det.

Om du anser att detta borde stå i bruksanvisningen så glöm att ha sådana krav på Feltemas produkter.
          Senast ändrad av Exxet; 2014-09-03, 19:59.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

I sin fulla rätt - tack och adjö!

Nåja, till skillnad från biltemaladdaren så har CTEK:en i alla fall klarat av en laddning.
            Min ctek dog efter nåt år, classes dito funkar fortfarande fint.
            Men det säger inget om alla laddare iofs.
            Bara egenupplevd fakta.
            Senast ändrad av Bowen; 2014-09-03, 19:56.
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
              Är eller va batteriet helt urladdat känner inte laddaren (gäller smart-laddare) av att där finns något anslutet och stänger av sig för att skydda sina kretsar. Din berättelse att laddaren startade för att sedan stänga av sig tyder på att så kan vara fallet. Men det borde i så fall skett även med ctec-en då dom fungerar ungefär lika.
              Med CTEK-laddaren var det inga som helst problem att ladda batteriet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 281 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art