I sin fulla rätt - tack och adjö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I sin fulla rätt - tack och adjö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skulle aldrig falla mig in att gå tillbaka med en vara utan kvitto, och sedan dessutom bli sur när man blir nekad...
    Sandlådenivå på denna tråden tycker jag!

Kommentera

Gick tillbaka med ett spö-set som var 1 mån gammalt och trasigt som jag hade köpt på Clas Ohlson (och registrerat köpet med Club Clas-kortet). Jag hade inget kvitto, utan dom scannade mitt kort bara. Det fungerade, men var inte rekommenderat sa personen i kassan!

Och så vill jag lägga till det här:
      Det är helt sjukt att kvitton oftast är frasiga papperslappar som slits och bleknar efter en kort tid. Kvittot bör man få som SMS, e-post eller ett riktigt skrivarpapper. Annars råkas dom lätt slängas tillsammans med ICA-kvittona eller annat skräp hemma.
      Senast ändrad av oskars; 2014-09-03, 08:34.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
        Skulle aldrig falla mig in att gå tillbaka med en vara utan kvitto, och sedan dessutom bli sur när man blir nekad...
        Sandlådenivå på denna tråden tycker jag!
        Vi ar det en gång till: Den primära orsaken till att jag spillde tid på ett ta mig till Biltema med den icke fungerande laddaren var att jag ville ha klarlagt att det verkligen var fel på laddaren och inte jag som gjorde något fel. Detta trots att jag inte hade kvittot kvar. När det stod klart för mig (a) att laddaren var skräp och (b) att Biltema inte avsåg att göra något åt saken valde jag att sluta handla där. Tycker du att det är barnsligt av mig så kan jag leva med det.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          Tycker du att det är barnsligt av mig så kan jag leva med det.
          Hade du haft ett kvitto med dig och råkat ut för samma sak så hade jag förstått dig, nu gör jag det inte.
          För mig är det ingen nyhet att kvittot ska med vid byte/reklamation.

Kommentera

Tycker definitivt man aktivt kan arbeta emot butiken vad gäller kvittokrav, så länge dom inte skaffar ett bättre system för kvittona.

Kommentera

De hjälper ju dig mer än gärna om du inte vore så förbannat lat och gå in på internetbanken och leta fram dagen du köpte den. Du sitter hellre och tjurar skyller på biltema istället för att ägna en minut att leta fram kontoutdraget och göra rätt för dig. Du kan ta dig tiden att komponera ihop denna tråd. Men du kan inte logga in på internetbanken i 1 minut och leta fram kontoutdraget..... Som nån skrev gammal tjurgubbe. Detta genomsyrar alla dina trådar här på forumet.

Tack (och som jurist är jag väl medveten om allt du skriver) men att hålla på och rota fram kontoutdrag och att lägga ned tid och engagemang på att tjafsa om en pryl för några hundralappar ids jag helt enkelt inte. Artikeln i fråga är det, såvitt jag vet, endast Biltema som säljer och väljer de att vara vrånga mot en kund istället för att bara beklaga att prylen inte fungerade och ta sitt ansvar så väljer de samtidigt, i alla fall när det handlar om mig, bort den kunden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                De hjälper ju dig mer än gärna om du inte vore så förbannat lat och gå in på internetbanken och leta fram dagen du köpte den. Du sitter hellre och tjurar skyller på biltema istället för att ägna en minut att leta fram kontoutdraget och göra rätt för dig. Du kan ta dig tiden att komponera ihop denna tråd. Men du kan inte logga in på internetbanken i 1 minut och leta fram kontoutdraget..... Som nån skrev gammal tjurgubbe. Detta genomsyrar alla dina trådar här på forumet.
                Men tänk om jag betalade kontant? Är jag fortfarande en förbannat lat gammal tjurgubbe då? Och vad har du emot att folk lägger tid på att komponera inlägg på forumet?

edit. Att min egenskap av gammal tjurgubbe genomsyrar alla mina trådar här på forumet är ett osakligt (och osmakligt) påhopp. Det må vara att du inte gillar mig eller möjligen ogillar äldre (gamla tjurgubbar) men någon måtta får det väl ändå lov att vara? Fast jag kanske är gammalmodig när jag inte kallar yngre personer som har andra åsikter än de jag själv hyser för oförskämda snorungar?
                Senast ändrad av lausvik; 2014-09-03, 09:37.

Kommentera

Hade du haft ett kvitto med dig och råkat ut för samma sak så hade jag förstått dig, nu gör jag det inte.
                  För mig är det ingen nyhet att kvittot ska med vid byte/reklamation.
                  Det var ingen nyhet för mig heller. Jag påpekade bara stillsamt att butiken naturligtvis själva kan välja hur de vill behandla sina kunder. Det finns ju ingen lag som hindrar dem att bortse från att kräva kvitto OM de vill vara litet tillmötesgående. När man läser vissa inlägg här får man ju närmast intrycket att den som inte sparar kvitton är kriminell eller i vart fall en synnerligen suspekt individ.

Kommentera

Det var ingen nyhet för mig heller. Jag påpekade bara stillsamt att butiken naturligtvis själva kan välja hur de vill behandla sina kunder. Det finns ju ingen lag som hindrar dem att bortse från att kräva kvitto OM de vill vara litet tillmötesgående. När man läser vissa inlägg här får man ju närmast intrycket att den som inte sparar kvitton är kriminell eller i vart fall en synnerligen suspekt individ.
                    Du tolkar det tydligen som du vill.
                    För att klargöra så att t.o.m en treåring förstår: Har jag kvitto så går jag tillbaks till butiken, har jag INTE kvitto så går jag till miljöstationen.

Kommentera

Du tolkar det tydligen som du vill.
                      För att klargöra så att t.o.m en treåring förstår: Har jag kvitto så går jag tillbaks till butiken, har jag INTE kvitto så går jag till miljöstationen.
                      Miljöstationen? Är det där man får svar på frågor om hur produkten ska användas? Man lär sig hela tiden på det här fantastiska forumet som, tydligen, följs även av treåringar...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 281 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art