Jiggen som alla talar om... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggen som alla talar om...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Själv är jag lite mer åt de hållet att köpa "saker" för att öka chanserna att lyckas. Personligen tycker jag att allt fiske går ut på att lära sig att behärska en teknik "det finns inga genvägar till de perfekta ljudet (fisket)" Angående mindre mjukbeten. Min erfarenhet är inte enorm men är ändå tillräcklig för att kunna utlåta mig i detta sällskapet, att mycket handlar om en mjuk och lättviftad kropp om man nu kan säga så samt koncentration och jag har sagt det innan o säger det igen ekolod är att föredra. Det gör ju aldrig nått om man får testa tekniken på ett hett ställe...
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Efter mer än 50 års fiske har jag lärt mig en sak:
      Det viktigaste är inte redskapen utan fiskelyckan beror på vem som håller i dom.
      kalleh

Kommentera

Själv är jag lite mer åt de hållet att köpa "saker" för att öka chanserna att lyckas. Personligen tycker jag att allt fiske går ut på att lära sig att behärska en teknik "det finns inga genvägar till de perfekta ljudet (fisket)" Angående mindre mjukbeten. Min erfarenhet är inte enorm men är ändå tillräcklig för att kunna utlåta mig i detta sällskapet, att mycket handlar om en mjuk och lättviftad kropp om man nu kan säga så samt koncentration och jag har sagt det innan o säger det igen ekolod är att föredra. Det gör ju aldrig nått om man får testa tekniken på ett hett ställe...[/QUOTE] Btw har köpt en del jiggar ifrån u.s och visst håller dom bra "kvalle" men ger inte mycke för jiggarna som ligger 2år i en jiggbar.. Rozemeijer jiggarna är riktigt fina annars!!! annars kör jag mycke med jiggar typ powerworms efter borre

BTW

Någon som vet var jag kan hitta dragon mystery spöet?
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Har inte de på sportfiskecompaniet Dragon mystery spöet?..... det är ett jiggspö med känslig topp eller hur?

Kommentera

Jiggfiske efter senhost gos!

Detta fiske ar som allt annat fiske plankat av fran USA. Kolla bara pa professionella walleye nissarna i USA skulle jigga skiten ur varenda Svensk eller Polack. Aven dig Elanen Det enda fisket som inte ar plankat fran USA ar deadbait for gadda som britterna diggar. Anledningen det suger

Kommentera

Linuz, det är klart att man ska prova sig fram. Köpa nya beten o experimentera är ju halva nöjet... fortsätt med det. Vad jag menar är att det är sas inte betet som är avgörande när du jiggfiskar. Det är flera faktorer som avgör om du är framgångsrik eller inte.

Det skulle verkligen vara kul att se ett yrkesproffs fiska walleye och bass i USA. Har förstått att det är näst intill magiska i sitt fiske... De här superkänsliga spöna. Vad är de till för, superlätt jigg fiske? Jiggfsike med "ormar" utan tyngd? Har aldrig sett dem.
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

KAn bara säga att enda gången jag blivit otroligt imponerad av en sportfiskare var när vi var på guidning med ett Bass-proffs, sjukt imponerad blev jag då.......
                När vi fiskat av ställena han pekade på utan att få ngt så testade han efter oss om det stod fisk kvar på platsen. Första kastet på samtliga ställen genererade i fisk, men vi kände inte ett skit
                Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Vill påpeka en liten sak bara. ALLA jiggar görs inte alls i Tjottaheiti.
                  Action Plastics t.ex görs i USA men materialet köps in från Tyskland.
                  Det görs jiggar i t.ex Holland... osv.

Kommentera

Jenk, visst är vi plankare av mått i Sverige. Men att du inte kan påstå att en amerikan vet om mina heta platser på borre. Deras vatten är dom säkert bättre på än jag på mina. Har sett på TV när dom jiggar bass. Det är ju inte precis det fisket man själv håller på med. Flying Lure gick ju bet här som exempel.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Vilket tjat om att alla andra nationaliteter är så bra på det och det bla bla...
                      Det handlar ju om individuella fiskare. Det finns grymt duktiga svenskar som bitchslappar varenda amerikan när det gäller tex flugfiske efter lax både i teknik och fiske. Samtidigt finns det extremt duktiga bassfiskare i USA. Men det här är ju en helt ointressant diskussion. Ursprungligen handlade det om att vissa gamla getter (läs ELAkabanaNEN) håller egna trådar om hur han i sina "hemliga" sjöar (läs Magelungen, Drevviken, Uttran) är så grym på jiggfiske och att han är så oootroooligt mycket bättre än alla Sveriges Specimenfiskare tillsammans. ELAkabanaNEN sågar till höger och vänster och doppar sin breda näsa i vilket ämne det än må vara. Handlar det om Störfiske i Uzbekistan, så vet han bättre än de lokala fiskarna och kan t om ge egna tips om hur och med vilken utrustning som ska användas. Att ingen någonsin har hört talas om ELAkabaNEN i vare sig fiskepress eller överhuvudtaget någonstans ser han som en smärre bisak. Kunde kanske vara mer på sin plats att mytomanen tonade ner sig lite eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 373 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art