Jiggen som alla talar om... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggen som alla talar om...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av EpA
    Vilket tjat om att alla andra nationaliteter är så bra på det och det bla bla...
    Det handlar ju om individuella fiskare. Det finns grymt duktiga svenskar som bitchslappar varenda amerikan när det gäller tex flugfiske efter lax både i teknik och fiske. Samtidigt finns det extremt duktiga bassfiskare i USA. Men det här är ju en helt ointressant diskussion. Ursprungligen handlade det om att vissa gamla getter (läs ELAkabanaNEN) håller egna trådar om hur han i sina "hemliga" sjöar (läs Magelungen, Drevviken, Uttran) är så grym på jiggfiske och att han är så oootroooligt mycket bättre än alla Sveriges Specimenfiskare tillsammans. ELAkabanaNEN sågar till höger och vänster och doppar sin breda näsa i vilket ämne det än må vara. Handlar det om Störfiske i Uzbekistan, så vet han bättre än de lokala fiskarna och kan t om ge egna tips om hur och med vilken utrustning som ska användas. Att ingen någonsin har hört talas om ELAkabaNEN i vare sig fiskepress eller överhuvudtaget någonstans ser han som en smärre bisak. Kunde kanske vara mer på sin plats att mytomanen tonade ner sig lite eller?

Hmmmm....Faktum är ju att Elanens gädd och abborrpb är rätt hyfsade, dessutom så ryktas det om att han kommer att förekomma i fiskepressen...
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Nä men EPA nu tar du väl i. När påstod jag att jag var bättre än alla specimenfiskare. Nog för att jag tävlat i det. EPA, nu får du tagga ner. När har jag skrivit att jag är bra på flugfiske, havsfiske, trolla lax (öring), meta karp, ismeta, ja kan nog få till några saker till som jag inte behärskar. EPA, låter mer på dig som du är den avundsjuka och storskrävlande mytomanen i så fall. Dom som känner mig vet att så inte är fallet med mig. Att jag fiskat i 45 år borde nog satt sina spår. Att man blir gubbe i dina ögon bygger nog på att du är en barnunge i så fall. Hur mycket har du att komma med själv. Har inte läst nåt där du talar om för nån hur man ska fiska. Klaga verkar ju vara din melodi. Finns några som kommer in på FIske.Nu med samma gnäll stil som dig. Och dom tröttnar rätt fort.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Bbrf/Elanen

Lojlig diskussion kanske med all respekt tror faktiskt en av bassprona skulle fiska skjortan av er pa alla hemliga sjoarna Fick han bara tillgang till ett sjokort.
        Senast ändrad av Jenk; 2004-12-30, 20:48.

Kommentera

Jigga

Vad jag menar ar att en grym fiskare som ar bra pa att jigga ta Push Up till exempel skulle fiska skiten ur en samre jiggfiskare som mig aven pa mina egna vatten.

Kommentera

haha jenk kan du inte ta med nåt walleye-bass pro över hit!
            Vilket uppslag för TV4, elanen versus USA i abborrfiske! mvh
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Varför måste (nästan) alla inlägg balla ur? Ett inlägg om relax jiggen slutar i en pajkastning på över 85 inlägg. Tyvärr så verkar detta bli allt vanligare. T.ex. om någon lägger upp en bild på sin utrustning, så kommer ofelbart inlägg där personen är bortskämd, prylbög etc. Sätter någon in en annons under säljes haglar kommenterar om priset och annat som inte har något med annonsen att göra. Förut var jag en flitig besökare på fiskesnack. Numera är jag inte det längre pga all pajkastning.

Kommentera

Pikecatcher.

Jag skriver mina inlagg med glimten i ogat. Kul att gnabbas lite och inget illa ment.

Kommentera

Fan att ni bara orkar! Vem som är bäst på vad, hit och dit. Vilken jävla roll spelar det ö h t? Är inte det enda mätbara att man har sig själv som enda konkurrent?? Huvudsaken att man utvecklas och trivs i sitt eget fiske utifrån sina egna villkor, resten är ju för fan ren dynga. Snacka om fjortisdiskussion!

Kommentera

Pikecatcher, tycker själv att det är synd att det ska bli tjafs. Blir så lätt att tolka grejer fel. Men när det kommer tvärsäkra uttalanden om vissa saker måste man besvara det. Ex att polacker är bäst på jiggar och är bästa att fiska. Sen att man sedan blir kallat mytoman och gammal gags har väl kanske inte riktigt med saken att göra.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Jenk...Det tror jag faktiskt inte, även om det är en i högsta grad hypotetisk diskussion..Däremot skull han säkert krossa i gösjiggning...
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 125 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen