Jiggen som alla talar om... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggen som alla talar om...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Min erfarenhet efter att ha testat Relaxjiggarna. Dom fungerar bäst när vattentempen inte är för kylig. Relaxen går in på shadtypen. Fast den är i egentligen nåt mellanting. Fladdrar inte lika fort som shaden. Men har en annan gång en grubern med. Är lite mer åt vobblerrörelser. Relaxen har sina poänger. Men är inget märkvärdig. Är nog mer vem som håller i spöet. Finns en uppsjö med jiggar som håller bättre klass. Är nog lite Flying Lure varning
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• Ursprungligen postat av elanen
      Min erfarenhet efter att ha testat Relaxjiggarna. Dom fungerar bäst när vattentempen inte är för kylig. Relaxen går in på shadtypen. Fast den är i egentligen nåt mellanting. Fladdrar inte lika fort som shaden. Men har en annan gång en grubern med. Är lite mer åt vobblerrörelser. Relaxen har sina poänger. Men är inget märkvärdig. Är nog mer vem som håller i spöet. Finns en uppsjö med jiggar som håller bättre klass. Är nog lite Flying Lure varning

Det är nog du som är den flygande luringen...har nog sett din musche...alla vet att du sysslar med öststats-kontraspionage. Lovprisar USA och kastar skit på öst, bara för att se vilka som är "på din sida", bara för att sedan skicka dem till GULAG! Alla vet att du lärt dig pimpla på den ryska pimpelakademin!
      DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

• Jag gillar Relax Kopyto även fast jag bara fått smågurkor hittills på den, däremot gillar inte Relax och Zalt-wobbler varandra, håll isär dom.
        Första jiggen i Sverige var väl Vibrotail, Normark körde hård marknadsföring på dom redan 1975 i tidskriften Svenskt Fiske.
        Senast ändrad av Alessandro; 2006-05-22, 07:54.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• relax koptyo är grym, gillar inte alls de vanliga shad jiggarna, stela och livlösa, ska ge mig på att gjuta relax och smälta hemma

Kommentera

• En bra shadjigg ska ha ryggrad (stjärten ska inte hänga ner), men vara mjuk i sidled för bäst rörelse. Dom flesta jiggar är antingen hårda i materialet, dålig rörelse. Eller mjuka, men utan ryggrad. Stjärten hänger då bara vid långsam inspinning.
            Inga av dom problem finns hos Relax. Det finns många bra jiggar och relax är bland dom bästa.
            Bara när man fiskar paralellt med andra fiskare vet man om man är duktig eller inte. Är lätt även för en dålig fiskare att fånga många och långa om han bara fiskar i ett tillräckligt bra vatten.
            Är man duktig på ett fiske spelar det liten roll var man fiskar, fisket sitter i ryggmärgen och man kommer lyckas även om man inte fiskat på platsen tidigare.
            Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 303 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art