Min erfarenhet efter att ha testat Relaxjiggarna. Dom fungerar bäst när vattentempen inte är för kylig. Relaxen går in på shadtypen. Fast den är i egentligen nåt mellanting. Fladdrar inte lika fort som shaden. Men har en annan gång en grubern med. Är lite mer åt vobblerrörelser. Relaxen har sina poänger. Men är inget märkvärdig. Är nog mer vem som håller i spöet. Finns en uppsjö med jiggar som håller bättre klass. Är nog lite Flying Lure varning
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jiggen som alla talar om...
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av elanenMin erfarenhet efter att ha testat Relaxjiggarna. Dom fungerar bäst när vattentempen inte är för kylig. Relaxen går in på shadtypen. Fast den är i egentligen nåt mellanting. Fladdrar inte lika fort som shaden. Men har en annan gång en grubern med. Är lite mer åt vobblerrörelser. Relaxen har sina poänger. Men är inget märkvärdig. Är nog mer vem som håller i spöet. Finns en uppsjö med jiggar som håller bättre klass. Är nog lite Flying Lure varning
Det är nog du som är den flygande luringen...har nog sett din musche...alla vet att du sysslar med öststats-kontraspionage. Lovprisar USA och kastar skit på öst, bara för att se vilka som är "på din sida", bara för att sedan skicka dem till GULAG! Alla vet att du lärt dig pimpla på den ryska pimpelakademin!DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...
Kommentera
-
Jag gillar Relax Kopyto även fast jag bara fått smågurkor hittills på den, däremot gillar inte Relax och Zalt-wobbler varandra, håll isär dom.
Första jiggen i Sverige var väl Vibrotail, Normark körde hård marknadsföring på dom redan 1975 i tidskriften Svenskt Fiske.Senast ändrad av Alessandro; 2006-05-22, 07:54.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
En bra shadjigg ska ha ryggrad (stjärten ska inte hänga ner), men vara mjuk i sidled för bäst rörelse. Dom flesta jiggar är antingen hårda i materialet, dålig rörelse. Eller mjuka, men utan ryggrad. Stjärten hänger då bara vid långsam inspinning.
Inga av dom problem finns hos Relax. Det finns många bra jiggar och relax är bland dom bästa.
Bara när man fiskar paralellt med andra fiskare vet man om man är duktig eller inte. Är lätt även för en dålig fiskare att fånga många och långa om han bara fiskar i ett tillräckligt bra vatten.
Är man duktig på ett fiske spelar det liten roll var man fiskar, fisket sitter i ryggmärgen och man kommer lyckas även om man inte fiskat på platsen tidigare.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 303 visningar
1 gilla