Ursprungligen postat av Silverbågen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Stockholms Havsöringssällskap kör fisketräff nu på söndag den 27/10 vid Bogesunds brygga. Gamla och nya medlemmar är välkomna så in på www.shs08.se och anmäl er om ni inte redan har gjort det...
Vi ses!
/S
Kommentera
-
Höstens första pass efter havsöringen och det kändes precis som vanligt. Inte en kontakt. Stormvinden utmanade min Calcutta DC och faktiskt orsakade en tendens till linresning. Måste bero på att jag är ringrostig. Otroligt lågt vatten och lite för varmt i vattnet gjorde inte saken lättare. Så nu väntar jag med spänning på att silvret ska smyga sig närmare land när kvicksilvret sjunker så sakta.
/H
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggHöstens första pass efter havsöringen och det kändes precis som vanligt. Inte en kontakt. Stormvinden utmanade min Calcutta DC och faktiskt orsakade en tendens till linresning. Måste bero på att jag är ringrostig. Otroligt lågt vatten och lite för varmt i vattnet gjorde inte saken lättare. Så nu väntar jag med spänning på att silvret ska smyga sig närmare land när kvicksilvret sjunker så sakta.
/H
Hursomhelst en klar pulshöjare och skön bekräftelse på att silvret nu börjar röra sig längs våra kuster.....så det är bara att börja nöta..
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggI torsdags i förra veckan smet jag iväg på en kort em tur till kusten på hemmaplan.....havet låg spegelblankt och på första kastet ser jag en öring komma smygande efter vicken....vevstop....öringen gör en tendens till utfall men tvekar och vänder sedan utåt igen...tar ett nytt kast...ny följare...något större....men ingen tendens till hugg.....nöter på på platsen utan hugg eller fler visuella kontakter.....förflyttar mig lite längre ut på udden och drar ett långt kast ut i farleden......börjar veva......och får då se....två meter nedanför Klippan där jag står...en praktfull öring på garanterat 3 kg +.....sakta glida förbi mitt framför näsan......expressvevning för att snabbt kunna kasta i riktning där öringen gled iväg....men men.....resultatlöst.....hämtade flugspöt och testade med det en stund.....men mitt Window of opportunity var borta....
Hursomhelst en klar pulshöjare och skön bekräftelse på att silvret nu börjar röra sig längs våra kuster.....så det är bara att börja nöta..
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggI torsdags i förra veckan smet jag iväg på en kort em tur till kusten på hemmaplan.....havet låg spegelblankt och på första kastet ser jag en öring komma smygande efter vicken....vevstop....öringen gör en tendens till utfall men tvekar och vänder sedan utåt igen...tar ett nytt kast...ny följare...något större....men ingen tendens till hugg.....nöter på på platsen utan hugg eller fler visuella kontakter.....förflyttar mig lite längre ut på udden och drar ett långt kast ut i farleden......börjar veva......och får då se....två meter nedanför Klippan där jag står...en praktfull öring på garanterat 3 kg +.....sakta glida förbi mitt framför näsan......expressvevning för att snabbt kunna kasta i riktning där öringen gled iväg....men men.....resultatlöst.....hämtade flugspöt och testade med det en stund.....men mitt Window of opportunity var borta....
/SPatte - Fiske från land
http://patteffl.wordpress.com/
Facebook
https://www.facebook.com/PatteFFL
Betesmoderator på FishBrain
http://fishbrain.com
Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 677 visningar
0 gillar