Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Första riktade HÖ-passet med flugspöt avklarat för säsongen.....första Bom-pass rapporten.....lär bli fler......
    /S
    Kul att du håller stilen...

Kommentera

• Är det någon som haft någon fiskelycka? Funderar på att kasta lite på söndag.

Kommentera

• Var ute runt Skeppsholmen igår och kastade. Det var ett dött hav, inga vak, inte ett tillstymmelse till någon slags fisk. Däremot väldigt lågvatten. Samband?

Kommentera

• Stockholms Havsöringssällskap kör fisketräff nu på söndag den 27/10 vid Bogesunds brygga. Gamla och nya medlemmar är välkomna så in på www.shs08.se och anmäl er om ni inte redan har gjort det...

Vi ses!

/S
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Höstens första pass efter havsöringen och det kändes precis som vanligt. Inte en kontakt. Stormvinden utmanade min Calcutta DC och faktiskt orsakade en tendens till linresning. Måste bero på att jag är ringrostig. Otroligt lågt vatten och lite för varmt i vattnet gjorde inte saken lättare. Så nu väntar jag med spänning på att silvret ska smyga sig närmare land när kvicksilvret sjunker så sakta.
            /H

Kommentera

• Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              Höstens första pass efter havsöringen och det kändes precis som vanligt. Inte en kontakt. Stormvinden utmanade min Calcutta DC och faktiskt orsakade en tendens till linresning. Måste bero på att jag är ringrostig. Otroligt lågt vatten och lite för varmt i vattnet gjorde inte saken lättare. Så nu väntar jag med spänning på att silvret ska smyga sig närmare land när kvicksilvret sjunker så sakta.
              /H
              I torsdags i förra veckan smet jag iväg på en kort em tur till kusten på hemmaplan.....havet låg spegelblankt och på första kastet ser jag en öring komma smygande efter vicken....vevstop....öringen gör en tendens till utfall men tvekar och vänder sedan utåt igen...tar ett nytt kast...ny följare...något större....men ingen tendens till hugg.....nöter på på platsen utan hugg eller fler visuella kontakter.....förflyttar mig lite längre ut på udden och drar ett långt kast ut i farleden......börjar veva......och får då se....två meter nedanför Klippan där jag står...en praktfull öring på garanterat 3 kg +.....sakta glida förbi mitt framför näsan......expressvevning för att snabbt kunna kasta i riktning där öringen gled iväg....men men.....resultatlöst.....hämtade flugspöt och testade med det en stund.....men mitt Window of opportunity var borta....

Hursomhelst en klar pulshöjare och skön bekräftelse på att silvret nu börjar röra sig längs våra kuster.....så det är bara att börja nöta..

/S
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

I torsdags i förra veckan smet jag iväg på en kort em tur till kusten på hemmaplan.....havet låg spegelblankt och på första kastet ser jag en öring komma smygande efter vicken....vevstop....öringen gör en tendens till utfall men tvekar och vänder sedan utåt igen...tar ett nytt kast...ny följare...något större....men ingen tendens till hugg.....nöter på på platsen utan hugg eller fler visuella kontakter.....förflyttar mig lite längre ut på udden och drar ett långt kast ut i farleden......börjar veva......och får då se....två meter nedanför Klippan där jag står...en praktfull öring på garanterat 3 kg +.....sakta glida förbi mitt framför näsan......expressvevning för att snabbt kunna kasta i riktning där öringen gled iväg....men men.....resultatlöst.....hämtade flugspöt och testade med det en stund.....men mitt Window of opportunity var borta....

Hursomhelst en klar pulshöjare och skön bekräftelse på att silvret nu börjar röra sig längs våra kuster.....så det är bara att börja nöta..

/S
                Här nere i Blekinge har jag sett de vackra pjäserna dra runt klippor o skär hela sommaren utan att lyckas få dom att hugga. Först i Augusti landade jag min första sommaröring, o nu har vi stopp här...... Blir bra sugen när jag läser era inlägg, får kanske planera in en tur till Östkusten...

Kommentera

/S
                  Hade ett exakt likadant ögonblick med en 110+gädda i våras.. Galet drygt. Men bara på't igen, snart sitter silvret där
                  Patte - Fiske från land
                  http://patteffl.wordpress.com/
                  Facebook
                  https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
                  http://fishbrain.com
                  Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
                  http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Jag tänkte köra 2 bomturer i södra i helgen. Om något oväntat händer så kommer en rapport här :-)

Kommentera

• 1 tappad och ett bommat hugg på hexxen, körde en del fluga också men inget hugg. På't igen imorrn!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 948 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      459 visningar
                      0 gillar