Ursprungligen postat av karki
Visa inlägg
I den mån Kapellskär motsvarar vad du menar med en "exakt plats" tycker jag alltså att det är helt i sin ordning att nämna den även på nätet. Vad gäller attityden på SHS så är det just detta jag menar, att man delat in Stockholms skärgård i tre områden och undviker mer precisa platsangivelser än, tex, norra delen. Indelningen är så grov att den är meningslös. På en sida som kommit till för att stimulera intresset för sportfiske efter havsöring är en sådan missunsam attityd, som jag ser det, kontraproduktiv.
Jag delar på det stora hela Vickes uppfattning om vad som är en hot spot. Han beskriver på några ställen i sin utmärkta blogg hur han på flera plaster har små områden, kanske någon eller några kvadratmeter, där han av erfarenhet vet att chansen att få (en skaplig) öring är särskilt stora. Sådana "exakta platser" hållar man naturligtvis för sig själv (eller kanske delar med sig av till sina allra bästa fiskevänner) men att inte kunna nämna en plats som Kapellskär är, som jag ser den, överdrivet ogint.
Kommentera