Ursprungligen postat av barabajare
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggTror också att det finns anledning att söka de större i andra banor än att bara köra strandnära grundområden.....tror inte för inte att det relativt ofta händer att man hör att de största har fångats vid slumpfiske när man egentligen har varit ute på gäddjakt....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggDe är ju allmänt kända (och vet man inte vilka åar och bäckar i länet som är reproduktionslokaler för öring så är det bara att gå in på länsstyrelsens hemsida) och är det något som har större betydelse för beståndet än C&R så är det att dessa vattendrag är fredade. Själv bor jag i Norrtälje och har min arbetsplats intill Norrtäljeån och har kunnat konstatera att ett omfattande tjuvfiske (mest mete bedrivet av ungar) obeivrat bedrivs i ån. Det känns som att sila mygg och svälja kameler att mot den bakgrunden mörka bra lokaler för kustspinn, men det är förstås bara min åsikt.
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barabajare Visa inläggNu hänger jag inte med, menar du att jag mörkar?
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggDream on! Fortsätt drömma om de stora och fortsätt vara glad över dina sprall... :-)
...det räcker ju nästan med en sådan här utsikt som idag för att man skall bli religiös.....Senast ändrad av Silverbågen; 2013-01-13, 19:59.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg...det räcker ju nästan med en sådan här utsikt som idag för att man skall bli religiös.....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggDrömma måste man ju få....har man känt suget hos en 4-kilosöring så vill man ju känna det igen....samtidigt är det inte det minsta svårt att glädjas åt de små rackarna.....även bomturerna skänker glädje....så även andras rapporter om landade fiskar
[ATTACH=CONFIG]49537[/ATTACH]
...det räcker ju nästan med en sådan här utsikt som idag för att man skall bli religiös.....
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barabajare Visa inläggFin bild, är det is som flyter omkring?
Bb
Kommentera
-
Här blev de liv!!
Lausvik @@ Lustigt att du menar att de som inte vill skylta med örings-platserna har dålig attityd.. tycker du verkar ha problem med attityden. Tänk mindre så inskränkt du tror du hjälper andra men tänk lite på dom som ändå letat noga noga på den långa 1 kilometern då efter sina spottar dit man åker för att i lugn njuta av naturen.. Ja är alla fall inte gla att du visar min lilla spott precis så där. har inte många än. men nu får jag väl leta flera för nu lär du och många till vitja den varje helg.. kul. Det låter som du tycker att det flodas av öringar i havet eller ochså spelar det ingen roll för dig om du fångar nåra. Jajja hoppas sen att du har rätt, tråk om de blir som ljusterö me tjuvfiske i ån fulla stränder som i våras.
Hoppas du kan ta åsikterna på bra sätt ändå fast de låter grinigt.
Var föresten vid lausviksfotot idag, eftersom vi ska vara noga.. Massa is där inne men utanför fick Chefen en på ett och ett halft..den blev mat =/. brorsan hans och kollegan kände inget. Jag fick en pytte på cirka 30-40 Cm på röd/svart toby C&r. Firman har stängt i veckan så ska testa igen.. Har tyvär långt att åka men kul när det är värt. Det var inte många där 2 st såg ut som de hade flöten.
Fin bild bågen! ser kallt ut där ochså.. Fiskar du brevik eller lervik? fick tips på sportfiskeboden att det är bra där fast bäst på vårarna?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 757 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline