Kanarieöarna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanarieöarna!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tjena

Skall ner till Puerto dr Mogan om exakt 2 veckor. Jag hoppas på att kunan åka ut på en fisketur.
    Jag har dock en fundering. Kan man ta med eventuell fisk hem? Jag menar, om jag har tur att plocka en tonfisk, kan och får man ta med den hem. Och isf hur gör man? Packar ett paket med torris och skickar?

Kommentera

Ursprungligen postat av MrTazz Visa inlägg
      Tjena

Skall ner till Puerto dr Mogan om exakt 2 veckor. Jag hoppas på att kunan åka ut på en fisketur.
      Jag har dock en fundering. Kan man ta med eventuell fisk hem? Jag menar, om jag har tur att plocka en tonfisk, kan och får man ta med den hem. Och isf hur gör man? Packar ett paket med torris och skickar?
      Alt går hvis man bare vil det nok. Men vær obs på at det kan bli dyrt og komplisert hvis du vil gjøre det skikkelig.

Ofte selger båtene dagens fangst til lokale restauranter etc, så det kan hende at du blir nødt til å betale båten for å få ta med "din" fisk. Det bør ikke være noe problem å få kjøpt en isoporkasse av en lokal fiskehandler eller liknende, men tørris kan bli en utfordring. Jeg kjenner ikke reglene for å ta med fisk hjem til Sverige, det kan hende det er noen skjemaer etc som skal fylles ut, men det kan du sikkert sjekke ved litt googling.

Så må du ha noen hjemme som kan ta i mot pakken, den bør nødvendigvis ikke ligge å vente på at du skal komme hjem. Ekspresslevering med fly og bud over natten koster litt penger.
      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
      20 svar
      2 635 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg skyler
      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
      0 svar
      177 visningar