Kanarieöarna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanarieöarna!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lazinko
    Muränor är de absolut grymmaste fiskarna, hade gärna velat se en LIVE.
    bara sett de i akvarier hittils, ska satsa på o hålla en muräna i akvarie lite senare
    Du menar... ha en sånn hemma? då skulle jag svetsa fast locket på akvariet.. tänk om en sån jävel hoppar ut på vardagsrumsgolvet..då är det bara fram med hårspray å tändare som gäller
    MINST 5 KG!

Kommentera

Lyfter denna gamla tråden, ska till nån kanarieö v13, troligtvis fuertoventura. Sugen på fiske som man är så tar jag gärna emot tips på utrustning, fiskesätt osv. Hemma fiskar jag mest från båt, bottenfiske händer ytterst sällan men verkar ju va nått som förespråkas ofta. Tacksam för tips!

Kommentera

Resan bokad till lanzarote. Fortfarande ingen som har några tips? Både vad gäller fiake från land och ev nån bra båt ni fiskat från. Bor i puerto del carmen.

Kommentera

Puerto del carmen har jag varit i men fiska inget. snorkla mkt nere run den lilla stranden där det står safari diving på google maps. Massvis med multe i det området såg även en del havsabbore och lite andra større fiskar ta med ett spinnspø och kör tidig morgon så lär du karanterat få fisk såg även baracuda precis utanfør stenpirarna.

Kommentera

Gran Canaria 2004, undertegnede og en aldri så liten sardin. Jeg var så sliten i armene etter fighten at det ikke var snakk om å løfte fisken skikkelig. Derfor sitter jeg på en benk med fisken i fanget i steden.

Click image for larger version

Name:	IMG.jpg
Views:	1
Size:	249,5 KB
ID:	1771997

Bare sånn i tilfelle du lurte på om det var fisk i området.
            Senast ändrad av Team Colibri; 2014-03-03, 13:07.
            Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Gran Canaria 2004, undertegnede og en aldri så liten sardin. Jeg var så sliten i armene etter fighten at det ikke var snakk om å løfte fisken skikkelig. Derfor sitter jeg på en benk med fisken i fanget i steden.

[ATTACH=CONFIG]64911[/ATTACH]

Bare sånn i tilfelle du lurte på om det var fisk i området.
              Lika fin fisk här som på scandinavian vilken stad va du i då?

Kommentera

Ursprungligen postat av SteveSl Visa inlägg
                Lika fin fisk här som på scandinavian vilken stad va du i då?
                Var kanskje vi som snakket om dette der også ja, det burde jeg sikkert ha skjønt.
                Akkurat den fisken ble tatt med Puerto Rico som utgangshavn, men jeg har vært ute med båter fra alle de "vanlige" øyene. Det ble mye feriering i det området i perioden 2001-2005 siden jeg hadde tilgang på gratis bosted flere steder der da.
                Team Colibri

Kommentera

Gratis boende, då förstår jag att du var där en del jag var i puerto rico senast jag var på kanarieöarna. Nu blir det som sagt lanzarote o puerto del carmen. Såg att det fanns flera båtar där, även i den mindre orten 5min söder ut. Flera där som verkar bra. Det är ju inte big game säsong men några börjar faktiskt med big game trollingen veckan innan vi kommer ner. Vet inte om det ens är värt o försöka. Kanske bara bortkastade pengar så här tidigt på året?

Kommentera

Kan vara kul spinnfiske från land också.
                    Jag tog med mitt kralligaste spö samt calcutta 301d till Teneriffa vilket jag är glad för.
                    Fiskade med olika typer av skedar på mellan 50-150 gr som jag skickade ut i havet så långt jag kunde.

Speed is the key =)
                    Korta snabba spinnstopp.
                    SJUKA hugg!

Click image for larger version

Name:	DSC_0833.jpg
Views:	1
Size:	552,7 KB
ID:	1772010
                    Senast ändrad av Totte; 2014-03-05, 08:59.

Kommentera

Låter ju sjukt kul. Det kralligaste jag har i kastväg för tillfället är är spinnspö 20-60g får funka med amba 6500. Ska deffi itivt ta med lättspöt med.

Riktigt fin fisk!

Hade du med dig skedar ner? Isf va körde du med för några? Hoppas hitta en vettig butik där nere annars, men man vet ju aldrig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 635 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      177 visningar