Ursprungligen postat av Lazinko
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kanarieöarna!
Collapse
X
-
Lyfter denna gamla tråden, ska till nån kanarieö v13, troligtvis fuertoventura. Sugen på fiske som man är så tar jag gärna emot tips på utrustning, fiskesätt osv. Hemma fiskar jag mest från båt, bottenfiske händer ytterst sällan men verkar ju va nått som förespråkas ofta. Tacksam för tips!
Kommentera
-
Puerto del carmen har jag varit i men fiska inget. snorkla mkt nere run den lilla stranden där det står safari diving på google maps. Massvis med multe i det området såg även en del havsabbore och lite andra større fiskar ta med ett spinnspø och kör tidig morgon så lär du karanterat få fisk såg även baracuda precis utanfør stenpirarna.
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggGran Canaria 2004, undertegnede og en aldri så liten sardin. Jeg var så sliten i armene etter fighten at det ikke var snakk om å løfte fisken skikkelig. Derfor sitter jeg på en benk med fisken i fanget i steden.
[ATTACH=CONFIG]64911[/ATTACH]
Bare sånn i tilfelle du lurte på om det var fisk i området.vilken stad va du i då?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SteveSl Visa inläggLika fin fisk här som på scandinavianvilken stad va du i då?
Akkurat den fisken ble tatt med Puerto Rico som utgangshavn, men jeg har vært ute med båter fra alle de "vanlige" øyene. Det ble mye feriering i det området i perioden 2001-2005 siden jeg hadde tilgang på gratis bosted flere steder der da.
Kommentera
-
Gratis boende, då förstår jag att du var där en deljag var i puerto rico senast jag var på kanarieöarna. Nu blir det som sagt lanzarote o puerto del carmen. Såg att det fanns flera båtar där, även i den mindre orten 5min söder ut. Flera där som verkar bra. Det är ju inte big game säsong men några börjar faktiskt med big game trollingen veckan innan vi kommer ner. Vet inte om det ens är värt o försöka. Kanske bara bortkastade pengar så här tidigt på året?
Kommentera
-
-
Låter ju sjukt kul. Det kralligaste jag har i kastväg för tillfället är är spinnspö 20-60g får funka med amba 6500. Ska deffi itivt ta med lättspöt med.
Riktigt fin fisk!
Hade du med dig skedar ner? Isf va körde du med för några? Hoppas hitta en vettig butik där nere annars, men man vet ju aldrig.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera