Kanarieöarna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanarieöarna!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Andreas, Muräna är ingen fisk, utan ett monster som bor i havet, brrrr.
    Vad var det för tafs du använde? Prova lite grövre saker nästa gång som
    Lundgrens titantafs..
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
      Andreas, Muräna är ingen fisk, utan ett monster som bor i havet, brrrr.
      Vad var det för tafs du använde? Prova lite grövre saker nästa gång som
      Lundgrens titantafs..
      jag å några egypten snubbar tog en muräna på mete med fisk bit vid en sten brygga första ålen bet linan men andra hugget fick vi upp en ganska "liten" 'muris', det var hög vatten och det nådde nåra cm up på bryggan när en egypt krokade av 'murisen' kom en stor svart muräna och la sig med huvet på bryggan å blängde på oss, det var fan typ fyra ålar som låg under en sten typ 1 meter från bryggan, huuu dom e verkligen monster

Kommentera

Ursprungligen postat av GardenGnome
        Jag är ju absolut ingen fiskkännare men skulle kunna tänka mig att du fiskat Muräna. Dom är ganska nattaktiva. Och med deras tänder tror jag att en gäddtafs står sig ganska slätt.

Bara en gissning.
        muräna på vobbler??? skulle inte tro det óch de skulle nog inte nå upp till tafsen. haj kanske i en spree kan de hugga på det mesta inte bara mete skulle jag tro.
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Muränor är som exotiska ålar
          Deras tänder är inte vassa, utan spetsiga.
          /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas
            Hade jag fått en muräna på kroken hade jag svimmat. När jag hade vaknat upp, hade jag klippt av linan och petat ut fisken i vattnet med spöt. Jag tycker dessa fiskar är så jävla obehagliga.
            hehe, jag fick en muräna på kroken när jag metade småfisk med vanlig metrev på en pir på Lanzarote..
            ..Klippte linan när jag fick se fanskapet.. höll på å skita ner mig, 12-13 bast var jag =)
            MINST 5 KG!

Kommentera

Kan ju tillägga att jag inte badade nått mer den veckan...fyfan va skraj jag blev när jag såg den fan i mitt badvatten..

Om någon tvivlar på mitt mod och vill veta hur de ser ut ... http://www.ee.bilkent.edu.tr/~aytur/pg/g07/p-242-14.jpg
              Senast ändrad av Linus; 2005-03-07, 02:14.
              MINST 5 KG!

Kommentera

Muränor är de absolut grymmaste fiskarna, hade gärna velat se en LIVE.
                bara sett de i akvarier hittils, ska satsa på o hålla en muräna i akvarie lite senare
                /Lazinko

Kommentera

Dom hade med muränor på Fear Factor i går. Det var ett stort akvarium som innehöll ett tjugotal muränor (hela bottnen var täckt) och där skulle deltagaren hänga upp och ner och hitta sju nycklar. Jag pallade inte med att kolla.
                  Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

Jag var i Hurghada för någon månad sedan och då var jag ute och snorklade med en stor båt. först simmade vi bort till ett korallrev och tittade och fotade på alla små häftiga fiskar och det otroliga undervattenslivet. När vi simmade tillbax till båten så fick en kompis syn på två Muränor som låg och tryckte under en sten. Jag tror att jag fick dom på bild men jag har inte framkallat något än. Dom såg rätt coola ut Muränorna......
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
                      Jag var i Hurghada för någon månad sedan och då var jag ute och snorklade med en stor båt. först simmade vi bort till ett korallrev och tittade och fotade på alla små häftiga fiskar och det otroliga undervattenslivet. När vi simmade tillbax till båten så fick en kompis syn på två Muränor som låg och tryckte under en sten. Jag tror att jag fick dom på bild men jag har inte framkallat något än. Dom såg rätt coola ut Muränorna......
                      såg två muränor slåss om resterna av en tonfisk jag fångat...
                      thailand
                      Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 635 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      177 visningar