Ambassadeur 5600 Mag-X och 5600 Magtrax - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5600 Mag-X och 5600 Magtrax

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    ...Vet du om det är en 0900, 0901 eller 0902 du har köpt?
    0900 har gamla tvåstiftbromsen medan de två andra har sexstift.
    Nej, det är jag lite spänd på vad det kan vara. Tänker dock att en 2-stiftare bör räcka om man viktar den rätt och stöttar med magnetbromsen...?
    Börjar original så jag får känna på den lite...

Kommentera

Tänker dock att en 2-stiftare bör räcka om man viktar den rätt och stöttar med magnetbromsen...?
      Inga problem min Mag Elite kom med 2 pinnars och funkar hur fint som helst både med och utan C-Vikter (kör utan)

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Nej, det är jag lite spänd på vad det kan vara. Tänker dock att en 2-stiftare bör räcka om man viktar den rätt och stöttar med magnetbromsen...?
        Börjar original så jag får känna på den lite...
        Jag har en c5 mag och jag använder endast två bromsklutchar av sex. Min rulle hade 2 stiftaren vid leverans men efter spolbyte så blev den sexig
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Tänker dock att en 2-stiftare bör räcka om man viktar den rätt och stöttar med magnetbromsen...?
          Ihop med magnetbromsen fungerar tvåstift alldeles utmärkt.
          Jag kör tvåstift med de lättaste plastvikterna (blå #20209). Går även byta rakt av till Rocket-brickan om man vill köra vävbakelitvikter.

Kommentera

Anledningen att jag bytte till de minsta rocket vikterna på min c5 var att även med de minsta plastvikterna så var rullen för stabil.. Magnetbromsen var helt överflödig.
            Jag vill att rullen ska spinna över när magnetbromsen är helt urkopplad.. Vill använda magneten till finjustering..

Kommentera

Låter bra det, bra eller sexig - en win-win situation nästan!
              Du Jörgen, du kanske kör med din på kusten så du inte behöver - men har du prövat att plocka bort några magneter, köra med små centrifugalvikter och kompensera/modulera med magnetbroms? Jag inbillar mig att det kan göra rullen"bredare" vad gäller kasttekniker och förhållanden fast kör man bara långkast på kusten så är det nog redundant och kanske t o m fel väg?

Kommentera

Du Jörgen,
                Om det är mig du siktade på så har jag plockat bort 2 magneter och har inga C-Vikter på rullen, tycker den kombon funkar utmärkt med beten från 40 gr och uppåt , skulle tro magneterna har en liten men dock effekt även om reglaget står på 0.

Min rulle är en 6500 CS Mag Elite.

Bara för du nämnde det ska jag laborera lite med magneter och C-Vikter (blev nyfiken)

Kommentera

Tror att de levererades utan vikter. Vill själv ha en lätt bromsverkan genom vikterna så där passar rocket vikterna utmärkt.. Sen sköter man resten med magnet vredet. Genialiskt konstruktion som man till och med kan justera under kastets gång..

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Om det är mig du siktade på...Bara för du nämnde det ska jag laborera lite med magneter och C-Vikter (blev nyfiken)
                    Aj då - ni är ju två! Nå det spelar ingen roll i detta, jag fick två intressanta svar och väckte intresse...
                    Senast ändrad av anteman; 2015-11-30, 23:51.

Kommentera

Aj då - ni är ju två! Nå det spelar ingen roll i detta, jag fick två intressanta svar och väckte intresse...

Kan aldrig bli för många Jörgen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden