Bästa multirulle för ultra lätt fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa multirulle för ultra lätt fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa multirulle för ultra lätt fiske?

Hej på er. Jag har ingen bra relation med haspelrullar. Trycker helt enkelt inte om dem. Så jag letar efter bästa multiplikator för beten ner mot 3-5 g.

Jag har en UT/availtrimmad 2500cIAR idag men är sugen på något annat också. Har läst att det dn finns en uppsjö ULmultiplikatorer på den Japanska marknaden men lär jag letar de så drunknar jag i olika varianter. Vilken är bäst..?f
    Senast ändrad av Mankan G; 2015-11-08, 14:25.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

En tråd att läsa.

Varsågod...

/Apen

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
      Hej på er. Jag har ingen bra relation med haspelrullar. Trycker helt enkelt om dem. Så jag letar efter bästa multiplikator för beten ner mot 3-5 g.

Jag har en UT/availtrimmad 2500cIAR idag men är sugen på något annat också. Har läst att det dn finns en uppsjö ULmultiplikatorer på den Japanska marknaden men lär jag letar de så drunknar jag i olika varianter. Vilken är bäst..?
      ....eller så skaffar du en 1500C och förblir en "patriot".

Kommentera

Hehe var lite försent ute med att länka till den tråden men den tråden täcker nog allt som är värt att veta i ämnet ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
          ....eller så skaffar du en 1500C och förblir en "patriot".
          Tänker inte lämna patriotlägret. Bara sugen på att testa något annat. Min 2500 kommer att förbli min. Gillar verkligen de runda rullarna....
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
            En tråd att läsa.

Varsågod...

/Apen
            Tackar

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
              Tänker inte lämna patriotlägret. Bara sugen på att testa något annat. Min 2500 kommer att förbli min. Gillar verkligen de runda rullarna....
              Nästan så man blir tårögd..
              Välkommen ner i botten av 1500/2500-träsket![emoji1]

Kommentera

Den kinsen Haibo Smart eller Steed och ryssspolen!

Den ska ju vara bra sägs det
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Bästa multirulle för ultra lätt fiske?
                  Tyvärr , den kommer med manualen på japanska. Det är jag säker på. Tillgång till ingenjörskonst till fiskerullar som är otroligt raffinerade, ubersköna av veva, långskastande, stabila vid drillning och under belastning, lätt att meka, osv är för stor där borta.

Men det finns en stor MEN: Den bästa multirulle för ultra lätt fiske [om den nu finns] kommer inte göra ägaren till en bättre fiskare och det är jag oxå ganska säker på. Det finns dock många bra och prisvärda fiskerullar som inte kostar skjortan och levererar otroligt mkt prestanda för pengarna. En sak till: Sätt rullen på ett bra spö som passar rullens kvalité, annars blir det bara bortkastade pengar.

En fundering bara: Jag har haft flera st fiskerullar som klarar 2 till 5 gr galant och har en kvar som kastar 2 gr lika långt som vilken haspelrulle som helst, men den rulle används inte för det, för att jag ser inte behovet, så min fråga är: Vilka fiskar är man ute efter om man ska fiska med beten från 2 till 5 gram?

Om du har lite tid över, då kan du titta i min signatur. Där finns en länk: [Bra och informativa trådar om multi/lågprofil] som leder till en samling av trådar som rör ämnet. Anledning till det är att jag upptäckte redan 2008 att jag har inte några behov av haspelrullar för att utöva mitt fiske.

//T
                  Senast ändrad av tonyex; 2015-11-07, 15:40.

Kommentera

Bästa rullen 'ur lådan' som jag provat är Revo Mgxtreme. Den slår som rullar som Daiwa Steez utan trim.
                    Dock så är Daiwan minst lika skön att fiska med. Har nu köpt en sv-spole till den och keramiskar kullager så nu kastar den nästan lika bra.

/Mvh Uffe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 649 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden