Prisspann Amba 2500c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prisspann Amba 2500c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

De är snygga, men inte att jämföra prestandamässigt med en 2500C trots snarlikt utseende. Annan och sämre spolkonstruktion..
    Tack för infon.

Jag har sett en kille fiska med en liten mörkblå Amb: inte 2500 och inte 4500 har det funnits någon mellanstorlek eller det är jag som misstar mig på storleken ?

Kommentera

Hm, då ni borde gilla sådana här rullar. Kolla på "ORGANIC 2" rulle.
      Dessa retrorullar är coola, men jag har ingen koll på hur dom fiskar.
      ... och BC421 Kiwi väcker gamla minnen.

//T
      Senast ändrad av tonyex; 2015-11-04, 23:19.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Tack för infon.

Jag har sett en kille fiska med en liten mörkblå Amb: inte 2500 och inte 4500 har det funnits någon mellanstorlek eller det är jag som misstar mig på storleken ?
        Enda jag kan tänka mig är de blå IVCB..

Kommentera

Enda jag kan tänka mig är de blå IVCB..
          Då lurar nog ögonen mig, kan va en C4 som tack vare den mörka färgen ser mindre ut en vad den är.

Då vet man att den funkar utmärkt att fiska små spinnare och skeddrag med utan strul. (Abborre)

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Hm, då ni borde gilla sådana här rullar. Kolla på "ORGANIC 2" rulle.
            Dessa retrorullar är coola, men jag har ingen koll på hur dom fiskar.
            ... och BC421 Kiwi väcker gamla minnen.

//T
            BC421 Kiwi var ju riktigt mysig. Intressant att den enligt produktbeskrivning ska kunna hantera kastvikter från 2-3 gram och upp till 1oz (28g). Man blir ju lite nyfiken på spolvvikt, kullagring etc

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
              BC421 Kiwi var ju riktigt mysig. Intressant att den enligt produktbeskrivning ska kunna hantera kastvikter från 2-3 gram och upp till 1oz (28g). Man blir ju lite nyfiken på spolvvikt, kullagring etc

Ja, man blir ju lite nyfiken på varför de inte kan hålla sig till Gram eller oz
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg

Ja, man blir ju lite nyfiken på varför de inte kan hålla sig till Gram eller oz
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Uj uj! Det här måste vara den värsta OT-slalom jag sett... Finns det ingen moderator. Har själv klagat och såg att det var någon mer som pekade på det lämpliga att lägga vissa diskussioner i en egen tråd.
                  Visst, jag är väldigt intresserad av spolens bredd och diameter och hur detta påverkar rullen. Och jag läser (och kanske yppar någon av mina okunniga åsikter) gärna om rullars geometri och om fördelen med olika spolar och ännu mer. MEN hur i hela helvetet ska jag kunna hitta den diskussionen i en tråd om prisskillnaden på Amba 2500 C? Ni som alltid är så snara med att hänvisa till att det finns gamla trådar (utan att länka till dem - föredömligt Monkey i en annan tråd) kanske ska tänka på det...
                  Så snälla ni, om ingen moderator tar tag i det, start en ny tråd. Den här har en rubrik så långt från dagen som det är möjligt att komma!

Gubben!!!!

Kommentera

Hej Gösta ! Du kanske har hittat sanningen bakom prisspannet.

Dom dyra 2500 är nämligen konstruerade av ingenjörer liknande dom snacksaliga i denna tråd, svårt med att hålla fokus, spårar lätt ur, tar omvägar, går igång på allt dom inte förstår men verkar nördigt, tappar riktning och glömde till slut bort vad allt handlade om. DÅ BLIR DET DYRT I SLUTÄNDAN.

Dom billiga 2500 är konstruerade av ABU:s svenska ingenjörer. klart fokus på det dom ville och konstruerade en rulle som gjorde det jobb som avsågs utan massa fjantigt nörderi med hypotesiska bromssystem och smalspåriga bredbandsspolar ala rymdmaterial för skrytnissar. OCH DÅ BLEV DOM BILLIGA, , , OCH LIKA BRA. Bara inte lika mycket skryt och nörderifaktor som halvplanande spolkonstruktion med bredspårig chipanalys kan medföra.

Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

X:et: Bra poäng där! Vi "andra" vet bäst!

//T
                      Senast ändrad av tonyex; 2015-11-05, 16:45.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 723 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46