Ursprungligen postat av joens
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilket trim eller modifikationer kör ni på era rullar?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Leon Visa inläggDu kan köra dem torra men slits ut fortare. Helst ska du köra med tunn olja. Du kan göra rent lagerna med isopropanol, detta gör jag även om de är nya direkt "ur kartong" för att få bort orenheter.
Ok, så med andra ord så går det att köra dem med rullolja då.
Att man kan köra dem torra innebär inte att man MÅSTE eller att det är överdrivet bättre?
När du rengör dina plockar du bort ena gaveln då eller du bara låter dem ligga och götta sig i spriten en stund?Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Ursprungligen postat av joens Visa inläggOk, så med andra ord så går det att köra dem med rullolja då.
Att man kan köra dem torra innebär inte att man MÅSTE eller att det är överdrivet bättre?
När du rengör dina plockar du bort ena gaveln då eller du bara låter dem ligga och götta sig i spriten en stund?
Så här skrivet Boca om deras hybrid-lager. http://www.bocabearings.com/faq.aspx#help-f3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rastlös Visa inläggSportfiskeboden säljer ut:s spole separat nu. Snordyrt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HaDo Visa inlägg1196:- !!! Det var det jävligaste. Känns om den grunda Record spolen för 180:- + moms är ett riktigt bra köp. Och dom få gramen det skiljer kan väi inte gör SÅ stor skillnad.
Visst är UT-spolar dyra men man får även ha tillverkningsvolymer i åtanke.
Record-spolen kastar säkert bra (jag vet att den gör det) men det är en fördel om man tejpar över hålen innan man spolar på lina....vatten ska vara utanför rullen.
Om man tänker hållfasthet....vet inte exakt utseende på nya Record-spolen men den äldre hade ena gaveln placerad längre in i spolen....jämfört med UT-spolarna som har gavlarna i ytterkant på spolen.
I mina tankar håller UT-spolen bättre vid ett backslag med tungt bete...eller?
Uffe Tingström ordade mycket om att hans rulltrim är avsett för riktigt fiske, det tvivlar jag inte en sekund på!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HaDo Visa inlägg1196:- !!! Det var det jävligaste. Känns om den grunda Record spolen för 180:- + moms är ett riktigt bra köp. Och dom få gramen det skiljer kan väi inte gör SÅ stor skillnad.
Sen är jag frågande till varför man behöver en lättare spole till tungt fiske. Lätta och svårkastade beten har man nytta av det men till tunga vobbler och jerk beten är det helt onödigt. De är ju nästan självkastande..
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 588 visningar
0 gillar