Vilket trim eller modifikationer kör ni på era rullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket trim eller modifikationer kör ni på era rullar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Emil Visa inlägg
    Ok, det låter ju bra. Vilken av dom tycker du/ni är att föredra till långsamt vårspinn? samt vilken vevlängd till den utväxlingen? man vill ju inte tappa kraft.
    Jag skulle säga 3,81 och en ordinär dubbelvev, men det är en smaksak och du kommer säkert att få andra förslag...
    När det gäller kraft så blir det så att du får mer invevningskraft när du växlar ned rullen.
    Senast ändrad av FRB; 2015-07-28, 06:44.

Kommentera

• Såg den här filmen och kom att tänka att det här borde vara en ganska spännande rulle till havsöringsfisket.

Någon som kör med magnetbromsade rullar till havsöringfisket?
      Och någon som har koll på vem det är som byggt rullen och någon mer info om Akios som verkar ha en del roliga extra delar till Ambassadeureullarna?

Kommentera

• Byggde om min 5000c från 69-71 till 4,7:1 för någon vecka sedan.
        Lite modifierad i övrigt med en backspärr som inte lirar helt för jag fick slipa ner den rätt hårt.

Men ändå.
        Spenderade sådär 5-7h med att få delarna att passa
        Delarna kommer från en 4500CB från 1984(ca).

Click image for larger version

Name:	IMG_20150801_084434.jpg
Views:	2
Size:	945,7 KB
ID:	1779157

Original till vänster. Mod till höger.
        Bytte sedan även toppgrejen så den för klickljudet blev över med.

Name:	IMG_20150801_080530.jpg
Views:	2
Size:	971,9 KB
ID:	1779158
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Så är då första steget taget för min 1500 C. Kromat mässingstativ hade den sedan några månader och nu har Reelman bidragit med keramiska UT-hybridlager, alulinspridare med keramisk knivbult och kolfiberbromsar. Nästa seg för den rullen är ett lättat och kullagrat mellandrev. Och i vinter ska 25:an få samma trim, förutom att den redan har Rocket Reels keramhybrider och kromat stativ...

Name:	DSC_0555.jpg
Views:	1
Size:	970,5 KB
ID:	1779215

Edit: Med i paketet från Reelman var också en pinjong och en sexstiftsbroms till min 6000 som tidigare har kromat mässingstativ, sintrade bronsbussningar och Power handle...
          Senast ändrad av Gösta; 2015-09-05, 15:07.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
            Så är då första steget taget för min 1500 C. Kromat mässingstativ hade den sedan några månader och nu har Reelman bidragit med keramiska UT-hybridlager, alulinspridare med keramisk knivbult och kolfiberbromsar. Nästa seg för den rullen är ett lättat och kullagrat mellandrev. Och i vinter ska 25:an få samma trim, förutom att den redan har Rocket Reels keramhybrider och kromat stativ...

[ATTACH=CONFIG]81268[/ATTACH]

Edit: Med i paketet från Reelman var också en pinjong och en sexstiftsbroms till min 6000 som tidigare har kromat mässingstativ, sintrade bronsbussningar och Power handle...
            Ja ska oxå beställa lite prylar snart till min 1500c. Liten trevlig rulle som kastar bra original.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

• Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
              Ja ska oxå beställa lite prylar snart till min 1500c. Liten trevlig rulle som kastar bra original.
              Skillnaden är nu markant med tretums Kopyto och 10 gram skalle (18 g). Men det är med sjugrams Reflexspinnare som det blir euforiskt! Otrimmad kastade den ungefär som mitt UL-kit, nu kastar den ut det så det sjunger om det! Nästa blir lagrat o lättat mellandrev.
              Skit fiske!
              Gösta

Kommentera

• De låter intressant . Ska bli kul o jämföra med min skorpion.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

• hej! Jag har en pro rocket 5500 som jag köpt en grund recordspole och UT lager till. När jag ska montera allt så är det ingen kopparbricka i recordspolen där kullagret ska vara, ska det vara så? eller ska jag ta kopparbrickan från original spolen och sätta dit?

Kommentera

• Ursprungligen postat av metspö Visa inlägg
                    hej! Jag har en pro rocket 5500 som jag köpt en grund recordspole och UT lager till. När jag ska montera allt så är det ingen kopparbricka i recordspolen där kullagret ska vara, ska det vara så? eller ska jag ta kopparbrickan från original spolen och sätta dit?
                    Ta från original..

Kommentera

• Så lite man vet... Här har varit en period av rockader. Min 1500 C är nu återställd till så gott som mint originalskick och förpassad till finskåpet. I stället har en obrukad äldre 25:a fått ärva kolfiberbromsar, UT keramhybrider och lättare linspridare med keramisk knivbult. Den har dessutom fått kromat mässingstativ, lagrat mellandrev och dubbellagrad evighetsskruv. Svårigheten att hitta dubbellagrad evighetsskruv till 1500:an är orsaken till att en 25:a nu i stället blir lättspinnrulle. Min andra fiske-25:a har redan kromat stativ och Rocket bearings keramhybrider och har nu också fått lagrat mellandrev. Ny spridare och nya bromslameller från Reelman står näst på tur och så får vi se hur det blir med evighetsskruven. En dubbellagrad ger ju mer skötsel och pill och frågan är om det är värt det på en rulle som slänger 15-40 gram...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 630 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46