Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilket trim eller modifikationer kör ni på era rullar?
Collapse
X
-
har en pro rocket i original utförande som kastar överlägset längre än polarns haspel rulle........det enda jag tycker är sååååå tråkigt med denna rulle är att det tar evigheter att veva hem betet efter kasten. Polarn hinner dra iväg 2-3 kast i olika riktningar medans jag vevar hem mitt kast.
Men ibland så har man stor fördel att nå det lilla extra dit inte polarn kommer......men att kasta ännu längre då får man väl vevkramp i slutändanFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Har någon här satt in magnetbroms i en amba som inte har magnetbroms i orginalutförande? Tex i en rocket rulle! Prenumererar på en Youtube kanal med en engelsman som pimpar Ambassadeurer, Akios och andra fina multirullar! Vet dåck inte hur dessa funkar för praktiskt fiske, eller om det bara är passande för castingrullar!
en grymma rullar verkar det bli!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägghar en pro rocket i original utförande som kastar överlägset längre än polarns haspel rulle........det enda jag tycker är sååååå tråkigt med denna rulle är att det tar evigheter att veva hem betet efter kasten. Polarn hinner dra iväg 2-3 kast i olika riktningar medans jag vevar hem mitt kast.
Men ibland så har man stor fördel att nå det lilla extra dit inte polarn kommer......men att kasta ännu längre då får man väl vevkramp i slutändan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inläggHar någon här satt in magnetbroms i en amba som inte har magnetbroms i orginalutförande? Tex i en rocket rulle! Prenumererar på en Youtube kanal med en engelsman som pimpar Ambassadeurer, Akios och andra fina multirullar! Vet dåck inte hur dessa funkar för praktiskt fiske, eller om det bara är passande för castingrullar!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inläggHar någon här satt in magnetbroms i en amba som inte har magnetbroms i orginalutförande? Tex i en rocket rulle! Prenumererar på en Youtube kanal med en engelsman som pimpar Ambassadeurer, Akios och andra fina multirullar! Vet dåck inte hur dessa funkar för praktiskt fiske, eller om det bara är passande för castingrullar!
Det står nog lite om vad jag gjort med den.
Kommentera
-
Snygg som tusan! Verkar vara en fin rulle du fått till! Ja det bästa är väll att placera magnetbromsen på motsatt sida som centrifugalbroms! Då måste man ju vara helgarderad och kunna ställa in bromsarna på mikronivå! Normalt har väll en rulle antingen centrifugalbroms eller magnetbroms! Att då få både centrifugal och magnetbroms måste ju vara kanon!!!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inläggSnygg som tusan! Verkar vara en fin rulle du fått till! Ja det bästa är väll att placera magnetbromsen på motsatt sida som centrifugalbroms! Då måste man ju vara helgarderad och kunna ställa in bromsarna på mikronivå! Normalt har väll en rulle antingen centrifugalbroms eller magnetbroms! Att då få både centrifugal och magnetbroms måste ju vara kanon!!!!!
Jo, rullen är perfekt just nu vill jag påstå!
...dessutom är vevknoppen bytt till något som ger mig meeeeer känsla!
Mitt problem är att få ha det ifred! [emoji1]
Barna (20-års åldern) har (tyvärr..) provat det..
Ett annat nytt bekymmer..
Jag hade gjort iordning ett "lånespö" till min sambo, 2500C, mörrum-spö, kastade inte långt nog enligt henne, suck!!
Med förmaningar om "tappa för satan inte spöt i sjön" så fick hon låna kitet som kastar bäst, St.Croix Legend Xtreme 7'11 + en svart nybyggd trelagrad 25'a som kastar som en dröm.
Ja, vad f-n ska jag säga...hon släppte inte spöt ur näven, det enda var ett muttrande om varför inte lånespöt kastade lika bra....!
Angenämt problem, nu blir det en ny beställning till Uffe Reelman Eriksson i vinter, klart som f-n att sambon ska ha det bästa som går att uppbringa!
....fast spöhelvetet kostar 420 dollar, dags att lura ut en bra lögn där alltså!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägghar en pro rocket i original utförande som kastar överlägset längre än polarns haspel rulle........det enda jag tycker är sååååå tråkigt med denna rulle är att det tar evigheter att veva hem betet efter kasten. Polarn hinner dra iväg 2-3 kast i olika riktningar medans jag vevar hem mitt kast.
Men ibland så har man stor fördel att nå det lilla extra dit inte polarn kommer......men att kasta ännu längre då får man väl vevkramp i slutändan
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 590 visningar
0 gillar