Sommarstugegrannen la i en nyinköpt mörtstuga o vittjade dagen efter. Inte en mört! Men - tre stora kräftor o en gädda på ett par kilo...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vem snor mört?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggKänns som att så fort buren är tom eller borta handlar det om stöld. Som att jag skulle lägga ut kräftburar eller andra burar/fällor i skogen och när jag tittar till dem och de är tomma så måste nån ha varit där och stulit.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggdu är väl inte så blåögd så du tror att det inte stjäls mört och stugor fast vi är fler som upplevt och hävdar det?? eller vad menar du?
Så jag tror ni bluffar trollar ang. dessa stölder eller inte inser att bara för buren är tom innebär det inte att någon stulit fiskar ni inte har
Och bor man i en mindre stad/ort och bedriver ett fiske som denna känner man nog de metare som är aktiva i området så inte svårt att hitta tjuvarna.
Vet inte skrattar bara jag läser om detta "kriminella" handling!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggJag har många fiskepolare och inte en enda jag vet använder sig av mörtstugor eller metar med mört utan de använder kastnät eller metar de fiskar de använder som bete om de nu är sugna på att meta. Och ingen av mina bekanta bryr sig om mörtstugor eller liknande och då är det polare från norra till södra sthlm. Så hur vanligt är det med mörtstugor, de är inte dyra eller svåra att få tag på och varför besvära sig med att göra nåt så obekvämt och fel som att rensa någon annans bur? Och inte på tal om småpengarna det handlar om att köpa sig egna mörtar.
Så jag tror ni bluffar trollar ang. dessa stölder eller inte inser att bara för buren är tom innebär det inte att någon stulit fiskar ni inte har
Och bor man i en mindre stad/ort och bedriver ett fiske som denna känner man nog de metare som är aktiva i området så inte svårt att hitta tjuvarna.
Vet inte skrattar bara jag läser om detta "kriminella" handling!
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggAtt meta mört är ju hur spännande som helst. Vilken sportfiskare fångar mört med bur/mjärde/nät? Vill man fiska med sådana redskap så kan man ju lika gärna nätfiska gäddan...Never let your memories be greater then your dreams...
Kommentera
-
Förstår inte heller vad du menar Gös_Hasse! Har man en mörtstuga från isen och när man kommer dit för att vittja så är det fotspår fram till hålet, knappt någon is i fast det borde varit flera centimeter och mörtstugan är tom och luckan för att öppna stugan är öppen. Hur annars ska man tolka det än att någon varit och stulit dom?? Jag har då aldrig sett en gädda som gör stövelavtryck ovanpå isen!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inläggFörstår inte heller vad du menar Gös_Hasse! Har man en mörtstuga från isen och när man kommer dit för att vittja så är det fotspår fram till hålet, knappt någon is i fast det borde varit flera centimeter och mörtstugan är tom och luckan för att öppna stugan är öppen. Hur annars ska man tolka det än att någon varit och stulit dom?? Jag har då aldrig sett en gädda som gör stövelavtryck ovanpå isen!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar