Ett vanligt spinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett vanligt spinnspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Japp, en snygg motvikt också så...

Kommentera

• Japp,då är det kvalitetstid®... ;-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
        Vad krångligt allt låter...
        Ja, det kan vara så som du säger, fast när man får till det, då blir det så att man kan inte sluta fiska med det kittet, oavsett rullmärket //T

Kommentera

• Jag skiter i att "citera" de senaste inläggen, jag säger bara:
          Jag håller med !

mvh/ Henke W

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	DSC_0689.JPG
Views:	1
Size:	235,0 KB
ID:	1765780

Slutresultatet. Ett vanligt spinnspö mod. 2013. Ett S:t Croix Triumph med en Abu Ambassadeur Orra SX med 15 lb flätlina. Bör funka alldeles charmant för att kasta skedrag efter gädda eller spinnare efter abborre. Skulle faktiskt mycket väl kunna tänka mig att kasta efter havsöring med den här utrustningen. Jag får väl helt enkelt vada ut de där metrarna jag kastar kortare med det här spöet än med niofotaren.

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
              [ATTACH=CONFIG]49840[/ATTACH]

Slutresultatet. Ett vanligt spinnspö mod. 2013. Ett S:t Croix Triumph med en Abu Ambassadeur Orra SX med 15 lb flätlina. Bör funka alldeles charmant för att kasta skedrag efter gädda eller spinnare efter abborre. Skulle faktiskt mycket väl kunna tänka mig att kasta efter havsöring med den här utrustningen. Jag får väl helt enkelt vada ut de där metrarna jag kastar kortare med det här spöet än med niofotaren.
              Snyggt! Det vore kul att veta vad du tycker om Triumph spöt när du har kör med det några ggr. Vilken modell är det? Har inget sådant själv men väl två avid och ett legend.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

• Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                Snyggt! Det vore kul att veta vad du tycker om Triumph spöt när du har kör med det några ggr. Vilken modell är det? Har inget sådant själv men väl två avid och ett legend.
                TRC60MF
                6´ Medium Power
                Fast Action
                SC Graphite
                10-17 lb. 1/4-3/4 oz.

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                  TRC60MF
                  6´ Medium Power
                  Fast Action
                  SC Graphite
                  10-17 lb. 1/4-3/4 oz.
                  Mitt lättaste premier har samma specifikation och är samma spö egentligen fast tillverkat i USA.

Häls /T

Kommentera

• Vilken tråd jag just läste! haha
                    Lausvik frågar efter ett vanligt klassiskt fiskespö och blir ganska hårt bashad i 10+ sidor och till och med anklagad för att trolla av moderator och andra användare.

Är det bara jag som ler och tänker tillbaks på första fiskeutrustningen? Har ni glömt bort? Gammalt spö, nylonlina och en gammal hederlig Abu rulle, inkapslad givetvis! Den satt på ett sånt där spö med nedsänkt rullfäste.. Det fungerade bra då och det var jätteroligt, så varför skulle det inte fungera idag med en old-school setup?

Det är helt klart unika känslor med olika utrustningar men varför bråka om det så mycket? Själva fiskeupplevelsen hänger ju inte bara på att man står vid vattnet och rullonanerar till dom perfektionerade vibrationerna i linan och den lena känslan av hur veven snurrar med 17 kullager i rullen.

Jag gillar nya saker, teknologier, stumma linor, kullager och 58 små dyra specialdetaljer på utrustningen men begriper ju trots det att man kan ha roligt med gamla "skit" grejjer också eller till och med ett metspö som byggs på plats av en gren och en snutt lina.
                    Jag har funderat under vintern på att spola på lite ny nylon på min gamla ABU Cardinal rulle och fiska lite med min favorit ABU Toby sked som jag har kvar sedan ungdomen bara för nostalgins skull, skulle jag ta en gädda på det så skulle det kännas bättre än med en perfekt utrustning för 5000kr.

Allting behöver inte vara nytt för att det ska vara användbart och roligt!

Någon kommer att basha mig nu för att jag bumpat en gammal tråd, allt som är gammalt är ju kasst enligt vissa!
                    "Skicka svar" *klick* Haters gonna hate! hehe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S