Dött forum?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dött forum??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dött forum??

Det här fiskeforumet som ska vara det största i Sverige, är ju fan dödare än dödast. I stort sett ingen skriver ju nåt om man ser till medlemsantalet. Man kan ju lika gärna starta en tråd på FB och få mer svar och folk som skriver i trådarna.

Den här årstiden tycker man ju det borde skrivas som bara den, då inte alla håller på med isfiske, men icke det.

Dött? Jag skulle vilja påstå motsatsen, varje dag skrivs minst 100 nya inlägg i gamla och nya trådar här.
    Sett till antalet medlemmar kan det ses som lite men många här inne är förmodligen som jag, glada amatörer som med största vilja att lära mig någonting nytt hänger på detta forum. Det finns många kunniga på detta forum som lär mig nya saker varje gång jag tittar in här och det är jag ytterst tacksam för.

Vill man ha hjälp med något är det bara söka på det ämnen man berör så finner man 100 tals trådar i ämnet, och om inte startar man en ny och får i nästan alla fallen den hjälp man efterfrågade.

Men om du anser att FB kan ge dig mer svar än vad du får här så tycker jag att du då kan använda dig av all den expertis dina FB-kontakter besitter och starta nya trådar här så att amatörer som jag kan lära sig något nytt!

Mvh Hampus

Kommentera

Jag antar att du menar Flashback eftersom det inte skapas "trådar" på Facebook
      Inget illa menat om exakt alla medlemmar på Flashback men det där "fiskeforumet" de har i Jakt, Fiske och Vildmark bjuder inte på någon vidare expertis när det kommer till fiske. En och annan sportfiskare hänger kanske där men annars är det ju typiska semesterfiskare/fritidsfiskare som lärt sig det de kan av sin morfar och vägrar hänga med i utvecklingen mer än att börja med jerkbait och klubba gädda.

Det är också så att på ett inriktat forum som detta så blir det mindre fart än generella forum. Folk blir medlemmar för att lära sig om fiske, men en del skriver inte ett enda inlägg på månader eller till och med åratal. Jag har varit med i många forum som varit specialinriktade och det är helt enkelt så här. Högre standard än generella forum och lite färre nya inlägg, de flesta har ju grunderna för många tekniker och lär sig fort att söka i forumet för att få reda på resten.

Att skapa trådar endast för att skapa diskussioner om allt och inget klarar sig nog de flesta utan, och för sådant finns ju det fina Flashback.

Kommentera

Det brukar vara minde aktivitet så här års. Jag tror att många, likt mig, inte fiskar på vintern för det är så kallt och omständigt. Fram till jul brukar det vara fart i trådarna. Nu lider många av abstinens och orkar inte ens tala om fiske. Det brukar komma igång igen när isarna släpper eller en tid innan dess.

Kommentera

det är ju vinter....på vintern gör man inget alls, bara går omkring i dvala och väntar på vårens värme.
          flashback är ett "vinterforum" även för mig...det är enda gången man har tid med det...

Kommentera

Ingen som tvingar dig att vara här, finns många som läser äldre trådar och lär sig något nytt.

Kommentera

Fiskesnack är riktigt grymt. Man få detaljerade svar på frågor. Finns många här med riktigt mycket erfarenheter och delar gärna med sig av den! Till skillnad från andra sportfiskeforum så är detta den mest levande.

Så har du en fråga eller kanske en ide så är det bara skriva så får du svar. Du får kanske inte svar på 10 sekunder, men efter någon timme bör du fått svar.
              Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Dött forum????
                Varje dag hittar jag något nytt att förkovra mig i.
                Det finns både gamla och nya trådar som ger mig uppslag och inspiration, svar på mina funderingar.
                Kolla in Fishbrain, fd MyFishMap. Där har det blivit total stiltje efter man bytte namn och gjorde om sidan. Där kan man tala om dött forum.
                Fiskesnack är väl vad man brukar kalla ett aktivt LEVANDE FORUM!
                I näst kast så .....

Kommentera

Vadå dött?:P Jag var hemma igår å satt inne en helvetes massa tid och det var ständigt lite nya inlägg kanske inget direkt intressant för min del men det var nytt då och då, dessutom så är det ju vanlig arbetsvecka nu så folk jobbar och prioriterar annat, speciellt de som inte vinterfiskar.

Själv passar man på att komma med urlöjliga nybörjar frågor nu på vintersidan så man är beredd tills våren.

Så sitt en hel dag framför FS så kommer du se att det är folk som skriver, ofta så skriver inte folk något pga att dom inte har något nyttigt att tillföra eller inte behöver göra en ny tråd för dom hittar svar i arkiven

Kommentera

Kanske du kan skapa ett bättre forum själv eftersom din tid verkar gå till att klaga så är du nog rätt rökt. Jag har haft massor av användning för fiskesnack genom åren och tycker det funkar fint.

Så lycka till popperman det kommer du behöva med ditt nya forum.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 135 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B