Info ang "Flying Lures" ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Info ang "Flying Lures" ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jenk: det tror jag säkert på, men det var ju lite roligt att han sa att han var extra ödmjuk idag efter utlägget att alla utom han var värdelösa och inte kunde fiska

Kommentera

Orre, du har mött Guldberget. Var tacksam inför det faktum att det är en ynnest.Kunskap är makt och guldberget är byggt av kunskap.

//Stefan
      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Personligen tycker jag senhösten framåt november är den roligaste jiggtiden....Oftast har då söndagsfiskarna, (jiggprinsarna)gett upp.......Lite roligare när det krävs lite för fetborrarna....
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Originally posted by Rudan
          Orre, du har mött Guldberget. Var tacksam inför det faktum att det är en ynnest.Kunskap är makt och guldberget är byggt av kunskap.

//Stefan
          OK

Kommentera

GösJonas är utan tvekan en man med ett visst rennomé i fiskarkretsar. Han har säkert fått upp tonvis av abborre. Och säkert har några av firrarna bjudits på en flygtur med hjälp av ett visst undflyende amerikanskt gummibete.
            Men för att dra på borrar till storkek och antal i ansenligt mått, behövs en viss tur men framför allt en lång investeringsperiod i tid och pengar för att nå den kunskap som erfordras för att veta när, var och hur borrarna ska dras. Har men den kunskapen lär man även kunna fånga en del abborrar med Flying Lure on the fly.
            För oss som inte satsat tillräckligt på fisket får väl satsa på turen eller i våra ljusblå kalsonger. (se tråden om skrock!) Själv föredrar jag en viss spinnare, som inte längre tillverkas.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

diamantberg

Hej ville bara dela med mig av min erfarenheter. Lyssna nu på detta annars kan ni sluta med fiske. Jag har fiskat sedan barnsben med mitt bambuspö och rödflöte, använder fortfarande samma favoritspö från OK. Jag använder det för all typ av fiske och med makalös framgång. Jag tycker att ni skall köpa upp er på ett sådant set och ge er ut på sjön. Om ni inte lyckas med detta fiske så beror det ENBART på att ni ej kan hantera utrustningen. Jag kommer inte lyssna på era invändningar för jag VET att det är er det är fel på om det inte fungerar.

Kommentera

Var inne på Göfab (finns kanske bara i västra Sverige?) idag och där hade de drösvis med Flying Lure i en ganska stor modell i färgerna svart/silver samt blått. Klart större modell än de jag hade innan mina blev stulna.

5st för 10kr. Eftersom jag tidigare fått bra med borre på dem köpte jag ett par paket.

Om nu någon skulle känna för att testa dem så kan det vara ett tips istället för det överpris jag antar att tv-shop tar för dem. Har ännu inte lyckats se den nya reklamen för dem. Den gamla 80-(90?)talsvarianten var ju underhållande

/Martin

Kommentera

har testat flying lure ett par gånger som en bekant till mig köpte i ungern fungerade bra tycker jag men inget märkvärdigt en helt vanlig jigg helt enkelt

Kommentera

fick en av min kompis på den har jag fått några abborrar i strömmen och några torskar nere på kusten, tyvär så tappade jag min, nån här kanske har några att sälja?

Kommentera

Flying Lure är inget überbete på något sätt. Mestadels lika effektiv som en vanlig jigg. Men det finns tillfällen då den funkar bättre än en jigg, även om inte det är så ofta så det är värt att betala extra för den. Men kan man komma över den för en billig peng är den värd sin plats i jigglådan.

/Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 006 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B