Info ang "Flying Lures" ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Info ang "Flying Lures" ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tycker dom är otroligt dåliga. Jag köpte några stycken för många många år sedan för en billig peng. Den stora nackdelen är ju att man måste ha slak lina.. och hur ska man då känna hur det hugger?!

Jag pratade med en finne en gång som fiskat en del med detta pissbete och endast fått en gädda, och givetvis har hela geleklumpen söndertuggad. Kör med vanliga jiggar istället!

Kommentera

Det är några FL till salu på Tradera just nu.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

yoxler!! du köpte några du hörde om en finne mm. Återigen jag fiskade med dem en hel förr och fick bra med fisk på dem. Du skriver att nått är pissdåligt för att i samma stund bevisa du inte kan hantera dem. Nej du behöver ingen nämnvärd slaklina du fiskar dem genom att höja spöt i lugna svepande rörelser, för sedan sänka det och låta den lilla filuren simma nedåt. Med tanke på att jag tagit hundratals borrar på just flying lures som överstiger din 700 gram borre borde du lyssna. Men det finns oerhört många effektiva gummibeten och alla passar bra vid olika fisken. Kul att en kille som fått en 7hektosborre kan döma ut ett bete

Kommentera

Varför slutade du fiska med ett bete som du fått flera hundra borrar över 700g på? Blev det tråkigt när du fick så mycket fisk?

Vanliga jiggar är för övrigt twin- eller curly-tails om du inte förstod det. Annars verkar du vara jätteduktig som kan fiska både med FL och the pig!

Kommentera

Flera hundra Abborrar över 700 gram..HAHAHA...Yeah eat my shorts..Det var minsann inte illa =)...

Kommentera

Jäkla tjat om det hära, en del tycker den är bra andra inte, så är det ju!!
              Jag gillar te.x inte zalten (har fått väldigt dåligt på den) kanske inte fiskar den som man ska heller, men där jag fiskar oftast går den nästan inte att köra med heller, kanske därför jag inte gillar den!?

Men man kör väl med det man tror på, svårare är det inte!

Kommentera

Hmmm, min åsikt i det hela är följande: Om något är så fantastiskt bra så hade de inte behövt använda "infomercials". Då hade det sålt bättre än vad smör smälter i solsken endast p g a att de är så jävla bra! Tumregeln är väl att så fort något säljs på tv-shopliknande sätt så ska man dra öronen åt sig fort som fan!

Men jag vill poängtera att detta gäller för tv-shopprylar i största allmänhet och inte någon specifik pryl, för jag har nämligen inte testat Flygande Låret.

När det gäller fiskedrag i olika former så spelar det förmodligen ingen roll var man köper det, tror man bara på det så funkar det också.

Sen kanske det är så att man får fisk på det man använder? Om jag skulle köra med Instant Fisherman (gud förbjude!) så skulle jag säkert få en del på det också. Men det betyder inte att det är prisvärt.
                Ja vad fan, man måste ju fiska!

Kommentera

hehe gös jonas du är verkligen ödmjuk...

Kommentera

GJ pa guldberget ar verkligen odmjuk. Kan dock intyga att han fatt hundratals abborrar over 7 hekto. Pa ett av hans stallen kan man vissa tider ta borre mellan 4-12 hekto i varje kast. Har sett det med egna ogon. Speciellt hosttid.

Kommentera

Jenk, det är roligaste jiggtiden, dunka en jigg bland ihopsamlade höstabborrar......kan hajja att FL fungerade bra då den stannar i fiskens huggzon längre en vanliga beten!
                      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 988 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B