Info ang "Flying Lures" ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Info ang "Flying Lures" ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sammanfattning av diskussionen.

Flying lures är grymma, minst lika bra som de är på reklamen. Om man inte håller med, så beror det på att man helt enkelt är en dålig fiskare och inte kan hantera det otroligt komplexa betet.

Kommentera

nån som vet var man köper flying lure? vi kanske kan gå ihop och köpa ett större parti? mina vanliga jiggar funkar inte och vobblers...nej fasen. kan man använda dom på vanligt toppknutet metspö?
      my precious....

Kommentera

jag och min kompis då 10 år gamla föll direkt för flying lures och sprang samma dag och köpte upp våra besparingar på varsitt paket flying lures... trots flitigt fiskande med dom i ungefär en vecka så fick vi inte många hugg, när vi tröttnade och bytte till vanliga små spinnare så högg det mer direkt... flying lures hade ingen gång i vattnet. "stjärtarna" klibbade ihop sig och fladdrade aldrig.
        EDIT: instantfisherman är bäst! jag har faktiskt hållt i ett sånt! jättefin aktion och bra broms
        Senast ändrad av benji; 2004-03-04, 00:07.

Kommentera

Tjena, har aldrig fiskat med dem, men bara for att de ar gummi betyder val inte att de ar jiggar eller? Det ar typ lika dumt som att kalla bulldawg en jigg.

Kommentera

hmmmm det har var ju en het disskution :O)...
            kopte sjalv nagra f-lures nar jag var i usa forsta gangen (ca 10 ar sen).....och fick faktist fisk pa det med, men som sagt ratt tid vid ratt stalle e det nog som galler....

men en sak jag inte forstar, hur kan man tycka att det e onodigt att lagga ut pengar pa de nar man kan kopa en vanlig jigg for 7kr!
            jag e i usa nu och kolla och de profsionella bassfiskarna anvander "vanliga" jiggar...till storsta delen inte for det kommer hela tiden nya och effektivare beten ut pa marknaden sa det galler att vaga prova pa och inte vara sa gammal modig!!!!

tack for mig /////jiggen
            Bodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!

Kommentera

Stizo undra om det var din hemsida jag var inne på förut. Läste lite fiskerapporter och ärligt med tanke på hur du verkar lyckas vid vattnet skulle jag inte ta dina råd och tips på allvar)) Som sagt alla kan ha olika åsikter om ett bete och vissa beten fungerar heller inte överallt. Men ofta beror det på att folk helt enkelt inte kan fiska vissa beten så de blir effektiva. Samma sak med Jerkfisket, när jag och Buster började fiska PIG fick vi ofta höra att det betet går inte fiska med. Men sen när man tog med folk ut i båten så såg man direkt at de hade fel teknik men med lite handledning gick det bättre. Jag fiskar inte själv som jag skrev med Flying Lure nu men det är ett bra bete om man kan hantera det rätt. Vissa skriver vanliga jiggar!!!! Vad är det Curly, shrimp, twin tails eller finns ju en uppsjö olika jiggar som fungerar olika beroende på modell. I dag är jag extra ödmjuk annars hade jag bankat lite kunbskap i era huvuden. För ni skall veta att jag befinner mig på ett lysande berg av GULD medans ni famlar nedanför i ett mörker av okunskap. Som sagt ödmjuk idag.

Kommentera

Gös Jonas: Tur att du är ödmjuk idag, annars kanske någon här hade klagat på din stavning av ordet ödmjuk =)..

Jiggen: Nu var det väl så att han frågade huruvida FL är ett bra bete eller ej. Alla har vi säkert olika erfarenheter osv. Om någon ny tipsar om ett betydligt billigare bete så är det väl inget fel i det?

Kommentera

Originally posted by Gös Jonas
                  Stizo undra om det var din hemsida jag var inne på förut. Läste lite fiskerapporter och ärligt med tanke på hur du verkar lyckas vid vattnet skulle jag inte ta dina råd och tips på allvar)) Som sagt alla kan ha olika åsikter om ett bete och vissa beten fungerar heller inte överallt. Men ofta beror det på att folk helt enkelt inte kan fiska vissa beten så de blir effektiva. Samma sak med Jerkfisket, när jag och Buster började fiska PIG fick vi ofta höra att det betet går inte fiska med. Men sen när man tog med folk ut i båten så såg man direkt at de hade fel teknik men med lite handledning gick det bättre. Jag fiskar inte själv som jag skrev med Flying Lure nu men det är ett bra bete om man kan hantera det rätt. Vissa skriver vanliga jiggar!!!! Vad är det Curly, shrimp, twin tails eller finns ju en uppsjö olika jiggar som fungerar olika beroende på modell. I dag är jag extra ödmjuk annars hade jag bankat lite kunbskap i era huvuden. För ni skall veta att jag befinner mig på ett lysande berg av GULD medans ni famlar nedanför i ett mörker av okunskap. Som sagt ödmjuk idag.
                  Visst, flyinglures liksom alla andra beten är givetvis olika fångstgivande beroende på fisketekniken....Så är det ju med andra jiggar också där färgval, huvudstorlek och teknik är avgörande......Frågan kvarstår, finns det någon anledning att investera i flyinglures? M a o finns det tillfällen då dom ger mer fisk än andra jiggar?
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ja BBRF finns det nån aldening att iht köra med mer än ett bete.
                    I ditt fall är det ingen mening att du köper dem för som jag skrev det kräver en del) Har sett dig vifta med spöt och det var rena underhållningen)))

Kommentera

Originally posted by Gös Jonas
                      Ja BBRF finns det nån aldening att iht köra med mer än ett bete.
                      I ditt fall är det ingen mening att du köper dem för som jag skrev det kräver en del) Har sett dig vifta med spöt och det var rena underhållningen)))
                      Tack för tipset, annars hade jag givetvis kastat mig över TV-shop....Proffsens högborg......Ja, vi får väl ta en borrejiggduell någon gång...Kör gärna med flying lure....
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 988 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B