Info ang "Flying Lures" ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Info ang "Flying Lures" ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tyckte också de var riktigt bra till abborre. Hittade en låda sådana billigt i helvetet på jorden (GeKås - Ullared) och fiskade dem flitigt tills hela min fiskeutrustning blev stulen. Brydde mig inte om att köpa nya, i alla fall inte till normalpriset.

/Martin

Kommentera

Originally posted by Gös Jonas
      Faktum är att ni är okunniga i era svar angående Flying Lure.
      Dessa fungerar utmärkt för borre men kräver oerhört mkt av fiskaren. När det gäller abborrfiske så körde jag med rätt mkt för över 10 år sedan. De var vissa dagar grymt effektiva och producerade mängder av fin borre mellan 800-1200 g ute i skärgården för mig och mina vänner. Men de kräver mycket av fiskaren som sagt, tunna linor ingen tafs och att man jobbar väldigt aktivt med spöt. Om man använder ett längre spö ca 9-10 fot som är gjort för lägre kastvikter och väldigt tunna linor kan de vara grymma speciellt i lite kallare vatten. Vi körde då med den största storlekn samt den som fanns under denna, har sett nu att det finns mycket större utbud än då och minns ej hur långa de var eller vikt, men runt 10 gr vägde de. Ett problem vi hade var att gäddor slet av linorna i ett därav slutade jag använda dem men ni som tror dem är kassa kan bara inte fiska med dem.

Så svårfiskade är dem inte! Vem som hellst kan fiska med dessa... Vad brukar du använda för lina annars när du jiggar? Det är väl klart att man kör med tunnlina och utan tafs om jiggar vanligvis också... Men varför betala så pass mycket mera för dessa när helt vanliga billiga jiggar fungerar precis lika bra om inte bättre.

Om dem skulle vara så bra som dem påstår i reklamen så hade dem väl blivit en sensation... Flying Lure försvann bara för att dem inte sålde längre, nu provar dem lyckan igen.

Nej, JAG REKOMENDERAR INTE FLYING LURES!

Kommentera

Stizo. Jag står på mig. INte ett under bete som enligt mig inte finns men om man kan hatera det rätt så är det ett braq bete. Jag vet inte men eftersom du inte har haft något bra fiske p dom så kanske du inte kan hatera betet eller gör fel?

Kommentera

Originally posted by seeker
          Stizo. Jag står på mig. INte ett under bete som enligt mig inte finns men om man kan hatera det rätt så är det ett braq bete. Jag vet inte men eftersom du inte har haft något bra fiske p dom så kanske du inte kan hatera betet eller gör fel?
          Men är dom ett bättre bete än andra billigare jiggar? Annars finns ju ingen anledning att köpa dom.....Har själv aldrig testat dom eftersom sunda förnuftet säger att du INTE ska köpa någon som helst produkt som säljs via TV-shop.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

skulle nog köpa storm jiggar ist ;p

Kommentera

Originally posted by seeker
              Kan ej hantera betet??? Det finns väl ingeting att behöva hantera...

Jag har testat dessa och har fått fisk på dem också. Det är klart att man kan fånga fisk på dem, men dessa är inte ett dugg bättre än vanliga tradionella jiggar. Då finner jag ingen anledning till att köpa dessa som är så pass mycket dyrare...

Du kan ju prova instantfisherman också, den är dyr och om man använder den rätt så får man fisk på den...

Jag skulle vilja veta om någon överhuvudtaget har köpt någonting som fungerar som det skall från TVSHOP?

Kommentera

Allt har sin charm oberoende ifall man köper ett bete via tv eller inte. Vad jag menar är att man kanske ska kunna "fiska" betet innan man börjar skriva att det är ett sämmre bete. Min filosofi är enkel . Få beten som man kan jävligt bra..punkt slut. Ger mer fisk

Kommentera

Jag har fiskat med Flying Lure... Men jag skulle inte rekomendera Fummel att köpa dem. Det var det jag ville få fram...

"Få beten som man kan jävligt bra"
                  Det håller jag med om fullständigt...

Kommentera

Säljer TV-shop alltså FLying Lure fortfarande? Trodde det var nedlagt.

Även om jag tyckte de var bra skulle jag inte betala överpris för dem.

/Martin

Kommentera

Originally posted by Martin_G
                      Säljer TV-shop alltså FLying Lure fortfarande? Trodde det var nedlagt.

Även om jag tyckte de var bra skulle jag inte betala överpris för dem.

/Martin
                      Yes, det var nedlagt men nu prövar dem lyckan igen...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 988 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B