Ursprungligen postat av wolfirus
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Näta bort gädda ur tjärnen
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av ludde863 Visa inläggKom på att det kanske funkar med en ryssja? De stora gäddorna går nog djupare nu och det är kanske enklare att placera en ryssja nära botten än ett nät?
Kommentera
-
Det du eftersträvar är bara en kortsiktig överlevnad? Tar du bort de stora gäddorna, tar du oxå bort de enda som äter mindre gäddor. Men vad är några futtiga gäddor och fiskeetik värt när det e frågan om fettfenefiskar och "lite fint torrflugefiske"??
Du gör dig själv en björntjänst, dessutom finner jag det oetiskt att använda sax!
Skulle detta "fördumma" mig? Må så vara!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av micke.karl Visa inläggEn ryssja kanske jag kan få tag på av nån i byn, vet att det är nån som har använt den i sjön här i byn tidigare. Tackar för det tipset!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inläggDet du eftersträvar är bara en kortsiktig överlevnad? Tar du bort de stora gäddorna, tar du oxå bort de enda som äter mindre gäddor. Men vad är några futtiga gäddor och fiskeetik värt när det e frågan om fettfenefiskar och "lite fint torrflugefiske"??
Du gör dig själv en björntjänst, dessutom finner jag det oetiskt att använda sax!
Skulle detta "fördumma" mig? Må så vara!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ludde863 Visa inläggLycka till med ditt projekt! Förresten, hur mycket ska du plantera in och vad kostar det?
Vet faktiskt inte riktigt vad kostnad blir men har för mig att vi pratar om typ 60 kr kilot för öringen men jag kan ha helt fel. Finns säkert nån som har bättre uppgifter på detta (vet mer när fakturan kommer!)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av micke.karl Visa inläggFiskeetiken ger jag mig inte in på här då den säkert är dryftad på många andra ställen och vi kommer att komma fram till att vi inte delar samma etik vilket gör att vi inte kan komma till ettt gemensamt mål. Hur jag gör mig en björntjänst kan jag däremot inte förstå då jag med detta projekt har en hyffsad chans att få öringar och gäddor som jag kan fiska i samma vatten (med fluga, spinnare, nät eller vilken annan metod som jag än väljer) medans om jag inte gör något alls så har jag ett vatten som jag inte kommer att fiska alls i mer då det finns bättre fiskevatten runt omkring. Ser bara möjligheter och den risk som tas är att jag blir några tusenlappar fattigare men det är ju mitt problem.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Österfisk Visa inläggsätt i öring, låt gäddan käka dem som fan så får du grymt feta gäddor
köp en super shad rap i öringfärg och var redo för grymt fiske
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 021 visningar
1 gilla
|