Catch and release förbjuds - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Catch and release förbjuds

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bara en reflektion. Om detta nu går igenom. Vem skall då se till att den efterlevs. Regler som inte går att kontrollera bör enligt mig inte finnas. Nja det finns säkert några undantag som nångon kommer att påpeka.
    Men som alla vet så är moralen inte speciellt hög bland alla som kommer att drabbas av detta. (Tror jag).

Kommentera

Ursprungligen postat av Quivertip Visa inlägg
      Bara en reflektion. Om detta nu går igenom. Vem skall då se till att den efterlevs. Regler som inte går att kontrollera bör enligt mig inte finnas. Nja det finns säkert några undantag som nångon kommer att påpeka.
      Men som alla vet så är moralen inte speciellt hög bland alla som kommer att drabbas av detta. (Tror jag).
      Du som moderator jur skulle du följa ett sådant förbud ?
      Du som privat person hur skulle du följa ett sånt förbud ?
      Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Ursprungligen postat av salmo32 Visa inlägg
        Hur menar du nu? Karpen används till mer än bara sportfiske...
        Jo, vet att den i andra länder är en populär matfisk men om inte just sportfiskemarknaden och karpmetare funnits hade det ju odlats färre i tex Sverige....i princip hade de karpar som nu är föremål för c&r-fiske inte existerat..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
          Jo, vet att den i andra länder är en populär matfisk men om inte just sportfiskemarknaden och karpmetare funnits hade det ju odlats färre i tex Sverige....i princip hade de karpar som nu är föremål för c&r-fiske inte existerat..

Och här kommer en mycket intresant ekologisk aspekt upp. Är det bra eller dåligt? off topic egentligen men ett resultat av eventuellt förbud...

Kommentera

Fånga och återutsätta, så skönt

Att överhuvudtaget ifrågasätta lagförslag angående återutsättning av fångad fisk är intressant, fast det sköter vi nog bäst själva. Lite gammeltysktspännande sådär. Så vackert att se gäddornas ögon frysa till is innan man befriar dem ned i ishålet.
            Man borde kunna applicera det inom alla delar av jakt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mr Dds Visa inlägg
              Att överhuvudtaget ifrågasätta lagförslag angående återutsättning av fångad fisk är intressant, fast det sköter vi nog bäst själva. Lite gammeltysktspännande sådär. Så vackert att se gäddornas ögon frysa till is innan man befriar dem ned i ishålet.
              Man borde kunna applicera det inom alla delar av jakt.
              Mr Dds: jag kanske missförstod dig, gjorde jag det kan du ju hojta till senare!

Ja men har man uppe fisken så länge så att ögonen fryser gör man ju något fel! Det går att köra C&R utan att skada fisken på det sättet! Är det för kallt och man nödvändigtvis måste fiska så kan man ju kroka ur i hålet! Det går alltid lösa!

Visst fiskar också "IdiotIvar" Och "PeddoBosse" ibland, men det går ju inte enbart bygga sitt resonemang kring deras fiske! Och därmed förbjuda C&R..

Precis som det nämnts tidigare hade det varit bra om det finns information för dem som inte är så vana att köra C&R! Kanske kunde sportfiskarna göra en liten folder om riktig C&R!?

Personligen tycker jag det är upp till var och en att köra C&R eller inte! Tycker de som vill ska få göra det om de känner att de kan göra det på rätt sätt! Jag gör det till 98% förutsatt att jag inte vill käka fisken, vilket jag gör en del under sommaren.
              Senast ändrad av Grävlingen; 2008-05-22, 08:01.
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 281 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art