Ormar som stör fisket!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ormar som stör fisket!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Xtreame
    Finns det fler som mig med riktigt orm fobi!!??
    Har ett flertal fiskeplatser som jag mer eller mindre bojkottar pga av att jag stött på Snok eller huggisar!
    Ett av mina bästa sutare platser går jag aldrig mer till pga av just ormar.
    Sist jag var dit såg jag runt 5-8 snokar på stigen efter ån ut mot sjön...
    Går aldrig dit mer! hehe!!

En annan liten mysig tjärn som jag gillar att fiska i är numera bojkottad!! Anledningen är ett skogshygge jag måste gå över med stenpartier och ris.
    Har vart dit 2ggr i år och stött på huggorm varje gång!!!

Vet att ormar inte är direkt farliga och jag har stövlar osv osv. Det är inte det utan har bara så j-a svårt för dom små liven!!

Fler med liknande problem???

Du får väl utveckla vinterfisket efter sutare. Då slipper du ormarna och nåste vara först...He he

Kommentera

Respect me ismete efter sutare

Kommentera

Getingar?

Skönt att höra att man inte är ensam om sitt geting-hat. Har inte blivit stungen sedan jag var liten (ungefär vid den ålder då man utvecklar fobier). Anledningen till detta kan mycket väl bero på att jag sedan dess alltid hållit mig undan från dom. Fast det känns onekligen idiotiskt att hålla på så.. Och står man och fiskar vill man ju inte alltid springa iväg några meter p.g.a. ett litet patetiskt djur med hybris framkallad av en fånig giftgadd.

Det är dessutom inte helt enkelt att hålla sig på avstånd från dessa djur (till skillnad mot ormar, spindlar o.s.v.). Getingarna söker ju upp en och har dessutom en hemsk ovana att flyga upp mot ansiktet/halsen. Det där skitsnacket om att man inte ska röra sig eller försöka vifta bort dom köper jag inte! Har själv sett getingar som sitter och frenetiskt pumpar sina gaddar i allt möjligt som inte rör sig (trä, metall osv).

Kommentera

Ja usch, fobier har man ju såklart, är rädd för ormar och getingar, skriker som en liten flicka då jag får syn på dem. polaren får sig ett gott skratt i alla fall

Sen har jag fobi för björnar och grävlingar också, har aldrig sett en björn, men jag går inte ut i skogen ofta heller bara för det. vågar knappt gå ner med fiskeprylarna till båten en tidig morgon sen jag såg en grävling på båtplattsen

Kommentera

Hatar verkligen festingar, totalt onödiga kryp! Det värsta jag vet är när man känner att något kryper på halsen, man känner efter och inget är där. Man känner återigen att något kryper fast nu bakom örat, känner efter och mycket riktigt sitter det en festing på fingret. Då blir det först en avrättning på festingen, sedan en dusch och skaka alla kläder. 5st festingar i kläderna vid samma tillfälle är rekordet.
            Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Lyfter tråden igen då det är full fart på dom små liven...
              Har i år haft "äran" att stöta på 2st Huggormar och 11st olika Snokar!
              Har även en Snok som bor bredvid min roddbåt i Tämnaren och den ser jag varje gång tyvärr!
              Är man som jag livrädd för orm så går man därmed och ser sig för och lyckas se dom som många skulle missa. Surt läge!

Fler som stött på orm i år?
              www.teamwengrud.se

Kommentera

Om bromsar tycker jag inte men getingar ormar eller fruntimmer bryr jag mig icke i när jag fiskar.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Xtreame Visa inlägg
                  Lyfter tråden igen då det är full fart på dom små liven...
                  Har i år haft "äran" att stöta på 2st Huggormar och 11st olika Snokar!
                  Har även en Snok som bor bredvid min roddbåt i Tämnaren och den ser jag varje gång tyvärr!
                  Är man som jag livrädd för orm så går man därmed och ser sig för och lyckas se dom som många skulle missa. Surt läge!

Fler som stött på orm i år?
                  Stött på 7st huggormar & 3st snokar.
                  Iofs har jag letat efter dem, vanligtvis ser jag inte mer än 3-4 huggormar/år hehe!

Vad ni än gör, slå inte ihjäl dem.
                  //E
                  myspace.com/klubbdist

Kommentera

Såg en död huggorm för inte så många pass sen. Synd att den inte levde, häftiga varelser demdär!

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Skönt att man inte är ensam om problemet. Ha ha, Ja ormar är ingen hitt. Har alltid varit orm rädd, kommer så att förbli. Tror ändå att det ska var helt ofarligt med stövlar på. Men för mig är det inte själva hugget som jag är orolig för, utan deras förbaskade slingrande skit stil dom ska ha. Där ryser jag..
                      Vaknade i morse på mitt karp-pass, hörde något krafsa, öppnande ögonen, 2 decimeter ifrån mina ögon står en mus. Fan om man ska börja bli rädd för möss också. Tror ändå att min dotter blev räddare för mitt stim o stoj som blev. he he.
                      http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 117 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art