Ormar som stör fisket!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ormar som stör fisket!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Intressant läsning HEMI
    Att en huggorm är fin kan jag hålla med om trots min fobi, helst dom svarta.
    Brukar även jag ut på våren och kolla när dom första kommer fram och har en väldigt blekfärg på kroppen som efter några dagar i solen blir starkare och starkare.
    Studerade en svart huggis i lördags ca 10min med fötterna på sadeln på min fyrhjuling.
    Såg en snok i tisdags och den flydde mycket riktigt illa kvickt ner under en sten.

Får f-n ta och vända på kepsen och bita ihop nu och tvinga mig ut till fiskeplatserna jag bojkottat pga av orm.
    Synd att sutare säsongen är på G mot sitt slut...
    www.teamwengrud.se

Kommentera

Ormar är helt ok, getingar kan man stå ut med spindlar är bara ett trevligt sällskap ( har en fet vaktspindel i båten som skrämmer bort bovar och annat löst folk). Men myror pallar jag inte med, man står vid en sjö och fiskar och vips är hela benen fyllda med dessa odjur. Inte nog med att de är många de bits också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
        haha om ni kollar på fiske.nu så ser ni en orm, som förmodligen är en amrikans vattenmagasin, skit farlig. Fångades här i svergie !
        Har Någon en Direktlänk till bilden? Kollade precis och sökte lite oxå men hittade den inte..
        Som det ser ut nu så kommer vädret inte bli bättre i eftermiddag.

Kommentera

Xtreame, när de kryper upp tidigt på våren har de det gamla skinnet på sig. Alltid grumigt, oklart. Se speciellt en huggorm krypa ur den gamla skinnet är en upplevelse, nästan osannolikt. Från grumlet kryper en varelse från grågrumligt till det klaraste färger, närmast unikt i djurvärden. Outstanding. Ena halvan gråbrun andra kristallklara, regnbågsskiftande helt annorlunda tex pärlemorvitt/svart eller om det gäller en hona brunt/beige med en närmast osannolik lyster. Själv har jag aldrig sett något liknande i djurvärlden...Inte ens hos fiskarna faktiskt ;-) Ha stövlarna på ;-)

Kommentera

slömetaren

ormar i all ära ...
            ja de e jag varken rädd för eller för den delen ens orolig då jag haft orm i 15 år fram tills dess att man blev sambo , då avtog mitt intresse lite då jag fick ett val ..heh sambo eller orm ..
            flyfä därimot har man ingen större kontroll över , om det så gäller envetna getingar eller bombarderande måsar.

Har dock ett större problem , vid mitt jobb som ligger vid Götaälv simmar ett par övergödda ålar som stör mitt arbete då jag har svårt att koncentrera med på det när man hellre studerar dessa monster .
            men nu har jag tagit ett par semester dagar i september för att få se dem på närmare håll , ja ni läste rätt ! jag ska vara på jobbet på min fritid å fiska...
            bara ett STORT problem e en halvröten pir runt omkring mitt fiskeställe
            så det gäller nog att vara rapp med veven och håven innan man har dem på land...
            ha det så godis å go helg på er alla mvh Girren
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanPiers
              Haha !!

jag har nästan samma problem med getingar. Känner mig urlarvig när man är ute och hoppar upp och ställer sig och skuggboxas med en geting, vilket alltid slutar med att jag springer iväg några meter.

Extra pinsamt är det när man är ute och käkar med tjejen och man måste gå från bordet då det kommer en geting och vill vara med och käka....

Ormar har jag inga problem alls med.....men getingar

Håller fullständigt med dig! Ormar har jag ingen fobi för, men getingar är läskiga :P Speciellt om man blir stucken, svider lite
              Senast ändrad av Zalt_90; 2006-08-22, 14:58.

Kommentera

Ormar e ju gulliga brukar alltid fånga snokar när jag metar sutare.

Kommentera

Ursprungligen postat av JerkHunter
                  Ormar e ju gulliga brukar alltid fånga snokar när jag metar sutare.
                  Känns som att du kan hänga med mig på Sutar fisket nästa gång och gå och rensa där jag ska gå! hehe!
                  Välkommen på Sutarfiske i Tämnaren!!!
                  www.teamwengrud.se

Kommentera

Haha Dom gör ju dig inget om inte du gör dom nåt

Kommentera

Släng på en 7nolla enkelkrok och använd ormen som bete då blir du av med både orm och fobi för att inte tala om jättefiskarna du fångar.
                      Krävs dock stor maskburk.
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 077 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art