hugger ändå skapligt en stund nästan varje kväll här när solen varit nere nån timme , kort huggperiod iofs. sen på morgonen nån stund innan solen går upp är det samma sak men ännu inte fått nån stor borre
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abborr-Torka
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av KimbowJapp ok, skall kolla detta!
Tack skall du ha!
Edit/
Nu har jag letat men jag hittar inte sjön?!
annars så har jag och polarn inte fått direkt stora firrar från land i göta älv där vi fiskat ett par år. lite bonus firrar ibland som havsöring, id, brax m.m. båt och framför allt båt med ekolod underlättar nog en hel del i nodre och göta älv, finns ju som sagt bamsingar där!2006 schturabburejsn ur
Kommentera
-
Ursprungligen postat av n0rellJag har försökt med det mesta för att lura till mig några abborrar i sommar,
men de ända jag har lyckats dra upp ligger alldeles för långt ner på viktskalan.
Vart befinner sig dom större borrarna? Även fast dom lever i stim så behöver det väl inte betyda att dom små små små, måste hänga med dom stora?
[FONT=Arial Black]Vart är mina borrar???[/FONT]
Go for them!
Old Firehand
Kommentera
-
Fick just ett samtal från kompis som låg ute med båt och fiskade borre vid sund nära norra saxarfjärden. Hade haft bra borrefiske förra och denna vecka. Stim av borrar 35-40 cm följde med in till båten här han drog up löjan. Hade precis klippt en borre på 47 cm...Flötmete löja...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HemiFick just ett samtal från kompis som låg ute med båt och fiskade borre vid sund nära norra saxarfjärden. Hade haft bra borrefiske förra och denna vecka. Stim av borrar 35-40 cm följde med in till båten här han drog up löjan. Hade precis klippt en borre på 47 cm...Flötmete löja...
Go for them!
Old Firehand
Kommentera
-
OF..hehe..jo någon större prestation är det inte...Men det finns sämre sysselsättningar på semestern, en stekhet dag,än att ligga i en guppande båt på sjön med tackel med lämplig levande fisk på...med en kall pilsner i näven...Iofs lite störd av storabborrarna då och då..:-)
Kommentera
-
Tänkte testa lite mete ikväll efter storborre... Får säkert inget, men det är ju SÅ gött väder... Nu är det ju lågtryck pågång in, då brukar abborrarna gå ner på djupet och hålla sig ganska stilla...
Har hört att dom typ "mår dåligt" pga simblåsan vid häftig tryckförändring (VET GIVETVIS INTE OM DETTA STÄMMER)... Men vi får väl se om teorin stämmer idag då
Stigande tryck tror jag är bra för dom flesta arter... speciellt gös/abborre!
Skitfiske på er
// Benny
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CephalusOF: Har du bra erfarenheter av Nockebybron (ur ett fiskligt perspektiv) när det gäller abborre, gös och ål?
Go for them!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HemiOF..hehe..jo någon större prestation är det inte...Men det finns sämre sysselsättningar på semestern, en stekhet dag,än att ligga i en guppande båt på sjön med tackel med lämplig levande fisk på...med en kall pilsner i näven...Iofs lite störd av storabborrarna då och då..:-)
Go for them!
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|