Abborr-Torka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborr-Torka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborr-Torka

Jag har försökt med det mesta för att lura till mig några abborrar i sommar,
    men de ända jag har lyckats dra upp ligger alldeles för långt ner på viktskalan.
    Vart befinner sig dom större borrarna? Även fast dom lever i stim så behöver det väl inte betyda att dom små små små, måste hänga med dom stora?

[FONT=Arial Black]Vart är mina borrar???[/FONT]
    C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!

bottenmete

testa på levande löja eller mört, de större kan stå något djupare eller bara i anslutning till betesfiskstimmet.

Kommentera

Fiska i anslutning till betefisken.
      Går det ett löjstim i ytan över några meters djup kan du jigga/spinna/ förbi runt omkring/under det.
      Där smyger ofta större abborre.
      Annars kan jag rekommendera dragrodd om kvällen, då abborren ger sig ut för att jaga.

Kommentera

nu är det så jääkla varmt i vattnen runt om i lamdet, speciellt södra sverige. Det är orsaken till att borren inte lika bra nu. de ligger på botten o trycker och är inte lätta att få till hugg..

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
          nu är det så jääkla varmt i vattnen runt om i lamdet, speciellt södra sverige. Det är orsaken till att borren inte lika bra nu. de ligger på botten o trycker och är inte lätta att få till hugg..
          Vad jag har lärt mig så jagar abborren uppe vid ytan när det är varmt.... när det är kallt i vattnet är den ofta djupare... men jag kan ju ha fel

Har haft bäst fiske vid ytan vid varmt väder iaf... typ 1-2 meter ner under betesfisken.

Kommentera

Stabila högtryck suger purjo....inget stora borrar gillar. Testa dina favvoställen så fort det kommer ett väderomslag.
            Bland det trevligaste sommarfiskena kan du ha efter en rejäl åskskur...hav tålamod, gör ngt annat. Jag pillar navel och inväntar rätt stunder
            Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
            Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
            Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Håller med Push-Upp angående Åskskurar efter högtryck. Men...har testat många gånger på synliga abborrar (klart vatten)som varit helt omöjliga att intressera för beten, helt omöjliga. De har stått i stim och även om jag trixat med allt framför nosen på dem har de inte visat minsta intresse. Nästan allt, för...jag har ALDRIG varit med om att jag inte fått igång hela stimmet, galna av hugglust vid de förhållandena inom några få sekunder om jag presenterat en liten (5-6-7 cm) panikrusande mört på MYCKET nätta grejor, typ att mörten hela tiden kan dra ner flötet under ytan. De går igång direkt och hugger vilt så länge mörten panikrusar. Själv bedömmer jag det som så: Det är helt omöjligt att de inte hugger.

Kommentera

Märk väl jag pratar inte om att hänga på en 10 cm,s mört på ett 20 g flöte...Den måste kunna panikrusa med miniflötet juckande under ytan..i vilt flykt...den kommer bara någon meter...Smack!

Kommentera

Minimörten måste vara krokad i munnen...

Kommentera

Ursprungligen postat av Golden
                    Vad jag har lärt mig så jagar abborren uppe vid ytan när det är varmt.... när det är kallt i vattnet är den ofta djupare... men jag kan ju ha fel

Har haft bäst fiske vid ytan vid varmt väder iaf... typ 1-2 meter ner under betesfisken.
                    absolut. abborren trivs i varmt vatten. Men det var lite mer värmeböljan jag syftade på. Som ni vet har det varit cp-varmt i många veckor nu och det tror jag är orsaken till segt fiske, inte bara abborren heller.. Detta är min åsikt, och det är av erfarenhet cephalus ja.. eftersom detta gäller mina vatten, jag har inte fått så här dåligt resultat på länge.

peace out

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 992 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art