Högtrycket påverkar helt klart. Korta och få huggperioder för borren. Vänta in ett skifte i tryck, håll koll på barometern och satsa stenhårt... det ska jag göra.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abborr-Torka
Collapse
X
-
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
-
Verkar stämma för mig också abborrbröder. Satan va segt abborrfisket är. Men säger som P-U, vänta in rätt tid om man har tålamod. Abborrfisket är ofta segt i Juli. Brukar dra igång i slutet av månaden (juli). det bästa är ju kvar som tur är. Har provat allt utom levande. Levande är ju det enda säkra för trötta borrar. Men är lite fusk i mina ögon.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PojkenMedKepsenMetade som vanligt med mask och farsan fick en borre på 1.5 kilo. Ca tio minuter senare fick jag min på 1.2. Helt okej för en skön metarkväll
Vad har du för schyssta aborrställen i gbg då?
Du behöver ju inte säga exakt om du inte vill, men vilket vatten typ?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KimbowVad har du för schyssta aborrställen i gbg då?
Du behöver ju inte säga exakt om du inte vill, men vilket vatten typ?
själv har jag och polaren inte haft alls så segt abborrfiske i år, fast vi väljer ju våra tillfällen. man märker ju snabbt ifall dom är på g. ul spöt, liten spinnare. Hugger det inte i dom 10 första kasten är dem inte på g, bara vänta till lite senare eller jerka lite gädda sålänge. men oftast så kommer dom inte igång senare utan man märker när dom är på g. är dom små på g är dem stora det oftast oxå, iaf i mina hemmavatten här i västra götaland. igår "kokade" ytan ordentligt, faktiskt andra gången i år bara. Dem vi fått hittils har tagit under eller strax under ytan. inte många spook borrar hittils. Men de kommer som sagt! det bästa är kvar!2006 schturabburejsn ur
Kommentera
-
Ursprungligen postat av muppssonTja. testa uppe i holmesjön, där finns grov borre och insjööring.
själv har jag och polaren inte haft alls så segt abborrfiske i år, fast vi väljer ju våra tillfällen. man märker ju snabbt ifall dom är på g. ul spöt, liten spinnare. Hugger det inte i dom 10 första kasten är dem inte på g, bara vänta till lite senare eller jerka lite gädda sålänge. men oftast så kommer dom inte igång senare utan man märker när dom är på g. är dom små på g är dem stora det oftast oxå, iaf i mina hemmavatten här i västra götaland. igår "kokade" ytan ordentligt, faktiskt andra gången i år bara. Dem vi fått hittils har tagit under eller strax under ytan. inte många spook borrar hittils. Men de kommer som sagt! det bästa är kvar!
Tack skall du ha!
Edit/
Nu har jag letat men jag hittar inte sjön?!Senast ändrad av Bowen; 2006-07-24, 20:27.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KimbowVad har du för schyssta aborrställen i gbg då?
Du behöver ju inte säga exakt om du inte vill, men vilket vatten typ?
- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PojkenMedKepsenSjälvklart delar jag med mig med det jag vet. Vi fiskar i Nodreälv. Men båda älvarna är bra. Men fiskar du där kan jag nästan lova dig fisk! Vi har ju båt så det underlättar ju att hitta dom, men när vi fick våra stora var det från land
Skall kolla på detta!
Har ju ingen båt som jag kan ta dit, så det får la bli från land, skall börja reka! tack för tipset!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 116 visningar
1 gilla
|