Natito, det var väl i somras tror jag. Var nåt fiskeprogram. Där han körde just gösfiske med nån guide. För mig att det var min gode vän Pär Lindberg. Kan ha fel på tiden på året om fiskeprogrammet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jiggen som alla talar om...
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av elanenFlodebanan, du har väldigt lätt för att generalisera. Att om jag skulle ta med mig Tomek ut på vatten som jag känner till skulle jag ju piska upp honom. Och vise versa. Svenskar är bra på sina vatten. Och andra länder är bra på sina. Man kan inte översätta bassfiske direkt på svenska vatten som exempel. Inget vatten är det andra likt. Sen att nån ryss slår nån svensk är väl inget konstigt. Frågan är mer hur många gånger ryssar. polacker, engelsmen får pisk av oss.sigpic
Kommentera
-
Såg att nån person påstod att han jiggfiskat i trettio år. Låter lätt orimligt...
Det har inte funnits jiggar i trettio år i Sverige. -81 tror jag att jag kom i kontakt med de första maraboujiggarna från Fly Fisherman. Även om man lägger till ett par år så är det långt från trettio år. Vet iofs att en del har svårt att vara sanningsenliga, men det kan ju vara nån jävla ordning på tramset...Senast ändrad av KG?; 2004-12-25, 21:41.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av etuna_alexingen polack är bättre än mig på gösfiske i mitt hemmavatten iaf!om jag säger så här så tror jag svenskarna är bättre på gösfisket i våra svenska vatten än polackerna. och polackerna är överlägsna nere i sitt land mot vad vi svenskar skulle vara
.
Nja...Man får nog inse att vissa polacker är grymma, läs som sagt om polacken som guidade Nordin, dessutom så krossar ju polackerna i gädd-EM i Västervik såväl svenskar som andra med sina jiggar´.....Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Vad spännande ändå, kikade lite på Nordins reportage. Vilket fiske, det är bara att grattulera, man får köpa upp sig på några Relaxjiggar till nästa säsong. Just gösen har jag iofs aldrig upplevt som direkt kräsen. Snarare lite marig att hitta nu på hösten..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Flodebanan, fiske går just ut på att ge varann tips och hjälp att utvecklas. Flodebanan, jag tror att du inte kommit dessa duktiga fiskare för nära in på livet bara. Har träffat många som jag gärna kan se upp till. Pär Lindberg, Berra Mård, Lasse Fredlund (CA:Carlsson), och en dröse duktiga metare som var med i våran klubb tidigare. Dessa killar är verkligen allround. Och kan det mesta fisket. Att vara duktig på bara ett fiske är väl okey. Men jag beundrar verkligen killar som är bra på många fiskesätt.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Här Gotrik, scrolla lite neråt. http://www.outdoor.se/nordin/online/"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 325 visningar
1 gilla