Jiggen som alla talar om... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggen som alla talar om...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av etuna_alex
    jo visst låter det lite överdrivet men jag gillar relax jiggarna mjuka och goa hehe ähh polacker är väll ingen match mot svenska gösfiskare
    Varför inte bara erkänna att Polackerna är överlägsna oss ?
    Kolla in här: http://www.outdoor.se/nordin/online/ och scrolla ner och läs om GösLEKTIONEN av dom polska fiskarna
    sigpic

Kommentera

ingen polack är bättre än mig på gösfiske i mitt hemmavatten iaf! om jag säger så här så tror jag svenskarna är bättre på gösfisket i våra svenska vatten än polackerna. och polackerna är överlägsna nere i sitt land mot vad vi svenskar skulle vara .

Kommentera

Flodebanan, vad menar du med att polackerna är överlägsna oss. En duktig jiggfiskande polack är väl bara en. Att han som många andra har hittat hotspot på gös och har bra jiggar plus teknik. Inte är det så konstigt. Mycket hårt arbete är ju vad som behövs. Ingen blir världsmästare utan slit och lite hjärna.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
          Flodebanan, vad menar du med att polackerna är överlägsna oss. En duktig jiggfiskande polack är väl bara en. Att han som många andra har hittat hotspot på gös och har bra jiggar plus teknik. Inte är det så konstigt. Mycket hårt arbete är ju vad som behövs. Ingen blir världsmästare utan slit och lite hjärna.
          Elanen, jag menar inte att dom är duktiga bara för att en kille fick 200 gösar på en dag om du nu tror det. Lite längre tänker jag.

Det jag syftar på är hur duktiga dom är, och hur mkt. dom har utvecklat fisket i sitt land. Bara vilka beten eller tekniker dom änvänder var när jag för första ggr. hörde det helt nytt och väldigt intressant. Att dom sedan utvecklar specialspön m.m. bevisar att dom ligger före oss i utvecklingen. Givetvis har dom också slitit och använt hjärnan, men jag skulle nog vilja påstå att dom gjort det lite bättre än oss Svenska fiskare? Men det är bara min egen åsikt
          sigpic

Kommentera

Har föresten inte sett röken av dessa jiggar i Stockholm. Beror kanske på att det finns kanonjiggar både här och på Bass Pro Shop. Men ett par kunde vara kul att testa. Nån som sett dom. Tyckte jag läste nånstans att fiskebutiken på Folkungagatan hade dom. Har jag rätt. Handlar ju inte där. Kanske orsaken i så fall.

Kommentera

Vad är det för polack ni pratar om? är det Tomek, guiden?.....

Kommentera

Polackerna är födda till gösfiskare, hur mycket man änn tränar så kan man inte ens bli lika bra som den sämsta polacken. Fiske har som vi alla vet med nationaliteten att göra. Engelsmännen är ju tex de bästa på karpfisket, amerikanarna äer bäst på abborrfisket osv osv. Sen är det ju så att det skall vara män också, kvinnor kan inte fiska hur de än gör.

Observera att inlägget kan innehålla en viss ironi.
                Senast ändrad av Rasmus; 2004-12-25, 19:48.

Kommentera

Flodebanan, det beror mer på att du inte varit med om sådana fisken. Har själv haft sådana. Är du bara på rätt ställe. Och då gäller det skärgården. Har själv dragit många hundra på en dag själv. Men då tog man nära på en på varje kast. Men det stället är idag dött. Beror på att bottnen blivit täckt av grönt slem. Nu är det många som tar dom på vinterståndställena. Och tänk själv vilka mängder som packar ihop sig där. Precis som abborrarna och gäddorna gör. Vill inte låta överlägsen. Men fiskar man mycket och tänker fiske. Alla ställen i skärgården ger ju inte dom där gösfiskena. Utan det är oftast bara visa delar av Östersjön som kan ge mängder. Bor man inte nära där tycks det nästan onaturligt för vissa att få sådana mängder. Att polackerna påstås göra egna spön låter väldigt onödigt. För till jiggfiske är det ju inte svårt att hitta ett bra spö. Och spön man bygger är ju en personlig grej mer i så fall. Polen har ju inte mycket vatten att fiska i. Så det är nog Sverige som är deras bas för fiske. Samma för tyskar. Rent bedrövliga vatten. Knappt att fisken går att äta. Flodebanan, jiggfisket bygger mest på teknik. Inte vilka redskap man har. Du slår inte J-O Waldner med det bästa pingisracket, även om han har träplanka i handen.

Kommentera

Sportfiskecompaniet skall ha dessa giggar enl mail jag skickat till dom.
                    Jag har fått tag i en del direkt från Polen, är ca halva priset mot här.

Kommentera

Knota, fanns inget om jiggar överhuvudtaget.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 534 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34