Nu har jag tröttnat på att frysa om fötterna varje gång jag är ute på en fisketur, så jag funderar på att köpa skor/stövlar som jag kan ha till pimpelfiske/ismetet. De bör även vara tillräckligt snygga och smidiga så att jag kan ha dem på stan. Har ni några tips? Kom gärna med bilder. Får ej kosta mer än ca 1000 kr. Tack!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad ska jag köpa för vinterstövlar?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av natitoNu har jag tröttnat på att frysa om fötterna varje gång jag är ute på en fisketur, så jag funderar på att köpa skor/stövlar som jag kan ha till pimpelfiske/ismetet. De bör även vara tillräckligt snygga och smidiga så att jag kan ha dem på stan. Har ni några tips? Kom gärna med bilder. Får ej kosta mer än ca 1000 kr. Tack!sigpic
-
Nått att gå på stan i?!? Om du hade bott i typ Piteå hade jag fattat men Stockholm blir väl inte så kallt.. Utbudet av vinterstövlar för fiske är verkar vara ganska begränsat, men det finns ju annat intressant. Kolla in skoterboots från diverse tillverkare. Måste vara det varmaste du kan hitta och hyffsat snygga finns det. Även om det känns som lite overkill att gå på stan i dom. Finns även som 100% vattentäta med Goretex om man är ute efter det. Men dom kostar ganska saftigt.. Förstår egentligen inte varför seriösa vinterfiskare i mellansverige inte kör mer med sånt. Kanske för att ingen säljer där nere. Blir att satsa på postorder i så fall. Ruggit mjuka och sköna att gå i även om man inte kör skoter. Definitivt värt att kolla på innan man bestämmer sig.
Kommentera
-
Norden, vad snackar du om. Man har väl stövlarna till fiske vår, vinter och ibland även senhöst. Vid isfiske behövs det ju riktiga stövlar. Idag kryllar det ju av bra märken. Köpte ett par som heter Thermolite på Berras förra året. Tål 40 minus utan tvekan. Ruggigt varma. Behöver inga socker knappt. Varenda guide kör med ordentliga grejer. Kostar bara runt en 800 hundring. Tidigare var det ju Nokia stövlarna som gällde. Men dom är i nuläget passe. Man fryser för mycket i dom.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Med Power behöver du inga sockor!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Jo, Powerstövlarna är de bästa. Definitivt inte obekvämare att gå i än Nokia. Jag har haft bägge sorterna och vet till skillnad från BBRF vad jag skriver om. Däremot vetefan om nån av de ovannämnda är så kul att ha på stan? Är man utklädd till tomte så passar ju Nokia bättre till utstyrseln (se BBRFs tips, fast han ÄR en tomte). Tror det blir svårt med snygga kängor som gör sig även på pimpelisen, rätt vad det är så krävs vattentäthet...
Kommentera
-
vattentätt tips
Jag skulle satsa på kängor i läder. Typ Lundhags eller liknande.
Enda kruxet är väl att budgeten spricker rätt rejält samt att det tar lite tid att gå in dem och få dem täta.
Jag frös alltid om fötterna förr men med kängorna förändrades det. Sulan är en av de viktigaste delarna på skor och den tjocka sulan på kängorna skyddar fint. Köper man en lite för stor känga kan man klämma på en extra socka.
Dessutom tycker JAg att de är "snygga"... vad resten av världen tycker skiter jag i...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
igår, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 274 visningar
1 gilla