Hi hi... Jag förundras över hur en enkel fråga kan resultera i så komplicerade svar. Själv tar jag givetvis åt mig. För att pimpla/ismeta någorlunda komfortabelt krävs inte mycket. Det är inte ofta det är under -10 grader en hel dag i mellansverige och då duger det mesta på marknaden. Jag har fortfarande kvar mina gamla nokiastövlar och testar mina kompisars grejer när jag blir nyfiken, nu när man har blivit norrlänning och fått tillgång till helt andra produktsortiment. Har pressat mina grejer ner till -42 grader och det är jag stolt över
I stort sett allt som säljs funkar en hel fiskedag ner till -20 grader . Gör man fel eller kanske kör med riktigt lågbudgetgrejer så kan man frysa, men man blir inte bli tvngen att amputera nån kroppsdel i första taget. Köp det som ser vettigt ut och passar din plånbok. Priset är hyffsat proportionellt mot komforten så du lär få det du betlar för kan man säga. Har varit sängliggandes med förfrusna fingrar och tår men det är en helt annan historia. Bestäm vad du vill betala och se vad som ser varmast ut helt enkelt. Och ger man sig inte ut en hel dag med kallare än -20 så finns det inte mycket att oroa sig för. Men om sagt, ser det varmt ut så är det oftast det, och annars kan man alltid ta en liten värmeslinga mellan hålen.
Lycka till med "knakarna" //Norden

Lycka till med "knakarna" //Norden
Kommentera