fan va lite abborre det snackas här på fiskesnack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fan va lite abborre det snackas här på fiskesnack!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av keddol Visa inlägg
    solna.. fick tips om att stäket skulle va bra, men kan inte ha hittat rätt ställe där. testat en gång vid vaxholm åxå (utan framgång), men man vill ju inte lägga mer tid på att leta upp en bra plats än på att faktiskt fiska:P
    Svinninge kan du testa, inte alltför långt med buss 629, tagit en hel del abborre över kilot där, bland annat mitt pb. Annars har du Bullerholmen, Vaxholm, vid småbroarna går det mycket grov abborre. Meta med löja så lär det gå finfint.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av LH Visa inlägg
      Om linan tvinnar sig kan jag rekommendera Daiwa Twistbuster! Jag hade problem med lintvinn innan, men inte nu när jag använder dem.

      Köp en Rapala Skitter pop, riktigt bra popper.
      Tack för tipset!
      Har fått byta lina 2 gånger på UL-spöt under 3 veckor när jag körde spinnare med abus beteslås!
      -----------PB's!-----------
      Gädda 8,7 kg
      Harr 0,5 kg
      Abborre 0,8 kg
      Torsk 2,4 kg
      Havsöring 3,5 kg
      Näbbgädda
      Strömming
      Mört
      Skrabb

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
        Svinninge kan du testa, inte alltför långt med buss 629, tagit en hel del abborre över kilot där, bland annat mitt pb. Annars har du Bullerholmen, Vaxholm, vid småbroarna går det mycket grov abborre. Meta med löja så lär det gå finfint.
        all right! och då metar man med flöte förstår jag.. bara vart vid vaxholm en gång och testat, men det var så jäkla grunt och stenigt och algigt så jag fastnade jämt när jag jiggade, efter det så drog jag direkt till fiskeaffären och köpte in lite nya flöten.. är det levande löja du metar med? och hur får man tag på det? jag är inte så kunnig.. fiskade massor med pappa innan han gick bort, och då hade han allt förberett när vi skulle ut..

        Kommentera


        • #24
          Jag metar med flöte, ja, det går att bottenmeta också, men jag föredrar flötmete. Agnar med enkelkrok genom överläppen på (schhh...) levande löja. Löjan brukar jag meta upp i Åkers Kanal, metar då med små maskbitar eller maggot på krok i stl 14.

          Kommentera


          • #25
            mitt favorit drag till abborre är koppar king spinnare och det bästa stället är i havet i onsala några mil från göteborg, man får även fina havsöringar där

            Kommentera


            • #26
              Fiske efter abborre har alltid varit mitt favoritfiske. Jag har nyligen börjat fiska med dropshot efter abborre, och det är riktigt skoj när dom är på hugget! Jag har fortfarande inte fått nån över kilot men det kommer hoppas jag. Tycker det är svårt att hitta bra ställen från land bara.. I alla fall i stockholm.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
                Jag metar med flöte, ja, det går att bottenmeta också, men jag föredrar flötmete. Agnar med enkelkrok genom överläppen på (schhh...) levande löja. Löjan brukar jag meta upp i Åkers Kanal, metar då med små maskbitar eller maggot på krok i stl 14.
                riktigt chysst! tack för råden!!

                Kommentera


                • #28
                  Gillar också abborre. Är såld på popper men får bara små på popper. När jag sen sätter på jigg får jag mycket större (För att inte tala om när jag kör på levande....... ) Får även bara på popper när det är aktivitet i ytan. Är det bara jag som har dessa erfarenheter? Jag vill också ha grisabborrar på popper!

                  Kommentera


                  • #29
                    Jag håller med Lozz. Flötestrolling efter abborre = oslagbart!

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av LH Visa inlägg
                      Ser att du är från Örebro! Fiskar du abborre någonstans i närheten av Örebro?

                      För mig har de stora borrarna lyst med sin frånvaro! Tyvärr.
                      Tjenare, har varit bortrest några dagar, därför sent svar =D
                      Jag fiskar abborre mest runt grythyttan, men ibland uppåt mot hällefors.
                      Just runt grythyttan finns mängder av stor abborre.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      66 svar
                      14 846 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 173 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      946 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                      26 svar
                      8 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      12 svar
                      2 658 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Arbetar...
                      X