fan va lite abborre det snackas här på fiskesnack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fan va lite abborre det snackas här på fiskesnack!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    otroligt kul med era svar! tack tack !
    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

    Kommentera


    • #32
      Snackas??? En bild säger mer än... http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=0&sort=date

      Kommentera


      • #33
        nu dog tråden.... keep it going! <3
        abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

        Kommentera


        • #34
          Nu vet jag att vi västeråsare är rätt snåla med våra hotspots men man kan ju alltid försöka Det är ingen här i trakten som drar större borrar ? själv har jag ett ställe runt tidölindö med nästan okej storlek

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av erla34 Visa inlägg
            Gillar också abborre. Är såld på popper men får bara små på popper. När jag sen sätter på jigg får jag mycket större (För att inte tala om när jag kör på levande....... ) Får även bara på popper när det är aktivitet i ytan. Är det bara jag som har dessa erfarenheter? Jag vill också ha grisabborrar på popper!
            Tycker även det har funkat bra med mindre ytaktivitet om man bara vet vart det brukar gå borre (vet å vet, men man har ju en viss magkänsla). Nä haft samma problem som du när det gäller kvalitet och inte kvantitet på just popper. Men å andra sidan så föredrar jag ju ett mer actionfyllt fiske efter fler fiskar än att sitta och vänta på den stora. Inget går upp mot att se ett gäng borrar i storleken 3-400g slåss om att va först att ta draget.

            Senast hade jag bättre lycka med Sebile Splasher 10g än med trotjänaren Skitter pop 7cm.
            #OneFly
            http://vimeo.com/onefly
            http://facebook.com/oneflytorulethemall

            Kommentera


            • #36
              Tappade mitt livs största abborre häromkvällen. Har fått flertalet borrar över kilot genom åren och denna var minst dubbelt så stor. Trodde först jag hade en gädda på men rycket i spöt hintade om abborre. Hade den precis intill båten när den släppte och något säger mig att den kommer att gäcka mig livet ut om jag inte fångar den igen

              Fångade den för övrigt på en 20g silver Atom medan jag löjmetade.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av Beastmaster Visa inlägg
                Tappade mitt livs största abborre häromkvällen. Har fått flertalet borrar över kilot genom åren och denna var minst dubbelt så stor. Trodde först jag hade en gädda på men rycket i spöt hintade om abborre. Hade den precis intill båten när den släppte och något säger mig att den kommer att gäcka mig livet ut om jag inte fångar den igen

                Fångade den för övrigt på en 20g silver Atom medan jag löjmetade.
                jäklar! :P ta den igen ..... har själv tappat en på runt 1,7 kg.... fått över 50 kilosborrar men den här var grotesk.... skitfiske hoppas du tar den ! :P
                abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

                Kommentera


                • #38
                  Hade sjukt roligt abborrfiske häromdan! Gick upp tidigt och körde rapala skitter pop när dom var i ytan och jagade. Fick totalt 43 abborrar under den morgonen, helt galet roligt ! Dock var det inga speciellt stora, men när det nappar såhär så spelar det nästan ingen roll ! Vi passade på att filma en snutt, enjoy ;P http://www.youtube.com/watch?v=JKiPzvvZ-h8
                  http://teamdogson.blogg.se - Predatorfiske och annat smått å gott!

                  Kommentera


                  • #39
                    På jakt efter att förbättra mitt enormt låga pb på abborre och det går sakta men säkert framåt. Blev en liten höjning igår och nya tag idag. Följ gärna på bloggen genom att klicka på länken nedan.
                    Det som fungerat bäst för mig är små Orka- och Relaxjiggar

                    //Andreas - fiske i gemenskap
                    sigpic
                    http://fiskeigemenskap.se
                    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

                    Kommentera


                    • #40
                      Jag får mycket stora abborrar(500 gram- 1kilo) på skitter pop och Heddon spook jr, däremot så har jag inte metat med levane bete, och inte heller jiggat så förfärligt mycket.

                      Slarvade förra veckan när jag skulle ta upp min hittills största abborre och tappade den på båtkanten och i. Den låg bra bit över ett kilo i alla fall. Trist, men man lär väl sig av sina misstag.

                      De sista dagarna har det dock varit snålt med större abborrar, de har inte gått upp vid grynnorna. Kanske har det legat på djupare vatten. Ska väl egentligen meta eller jigga då, men det är ju så förbannat kul med poppers.

                      Ofta tycker jag att det inte behöver vara någon ytaktivitet. De kan gå upp ändå och ta på poppern. Har beställt en Sebile splasher 10grams. Ska bli kul att testa om det är någon skillnad på den och skittern.

                      /Henrik


                      Ursprungligen postat av erla34 Visa inlägg
                      Gillar också abborre. Är såld på popper men får bara små på popper. När jag sen sätter på jigg får jag mycket större (För att inte tala om när jag kör på levande....... ) Får även bara på popper när det är aktivitet i ytan. Är det bara jag som har dessa erfarenheter? Jag vill också ha grisabborrar på popper!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      66 svar
                      14 846 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 173 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      946 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                      26 svar
                      8 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      12 svar
                      2 658 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Arbetar...
                      X